Baby Slang eet niet

Vervelt hij wel goed? Is hij ziek? Alles over de gezondheid van je dieren.
Plaats reactie
patrick00300
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2013 20:43

Baby Slang eet niet

Bericht door patrick00300 » 30-09-2013 21:12

Goedeavond allemaal,
om te beginnen zal ik me even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum

ik ben patrick, 18 jaar woon in utrecht.
mijn vriendin heeft al een paar jaar een rattenslang, ze heeft er een paar maanden geleden 2 bij gekocht en jahoor het was raak een mooi legseltje eieren waarvan er een stuk of 6 uit zijn gekomen.
ik als dierenliefhebber had wel interesse, dus zo gezegd zo gedaan.
nu ben ik trotse eigenaar van 2 rattenslangetjes.

Nou zit ik met het volgende probleem, ze eten allebei NIET.
ze zijn nu 4 1/2 week oud en begin me toch wel zorgen te maken.
ik heb ze elke keer eens in de 3-4 dagen eten aangeboden maar eten ho maar, het lijkt alsof ze er helemaal geen interesse in hebben.
ze liggen half op het pinky maar ze geven het geen aandacht.

ik heb het volgende al geprobeerd.
-Pinky goed warm gemaakt in kokend water
-Pinky zn schedeltje ingeprikt
-de slangen met eet-bakje en al in het terrarium voor een nachtje
wat wel bij 1 slang was gelukt maar die had hem dezelfde nacht ook weer uitgekotst (Te grote pinky was me wel duidelijk)

Temperatuur ligt overdag op de 28 graden en snachts op de 20/21

de slangen zijn nog levendig genoeg maar zijn heel mager dus begin me wel zorgen te maken.


Ik hoor graag tips!

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 01-10-2013 12:35

:welkom:

Tja, neem nooit slangen mee die niet eten.
Maar helaas, is al gebeurd dus...
Niet etende jonge gut kan veel oorzaken hebben: Ziekte, stress, aangeboren enz...
Eens in de 3-4 dagen eten aanbieden is een beetje vaak, eens in de 5-7 dagen is genoeg.
Je hebt al veel geprobeerd, je kan nog proberen een levend (veeltepel) pinkie te voeren.
Als 28 graden net onder de lamp is, dan mag de temperatuur omhoog (tot zo'n 35 graden).

Heel veel suc6 ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

patrick00300
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2013 20:43

Bericht door patrick00300 » 01-10-2013 15:37

Bedankt voor de reactie feuer

Ik wist in tegenstelling tot anderen wel dat het slechte eters waren. Ze kwamen van mijn vriendin af en die had inclusief de kleintjes ongeveer 10 slangetjes dus ik dacht misschien knappen ze op als ze in een wat rustigere omgeving zitten en in een heus terrarium ipv een omgebouwd aquarium.

Ik zal ze in ieder geval minder vaak eten aanbieden de temperatuur nog een schopje om hoog geven en hopen op het beste.

Nou de volgende vraag, waar vind ik levende pinkys? Die mogen namelijk niet verkocht worden in reptielen/dieren winkels en ik ken hier geen fokkers in de buurt. (Ik woon in houten dus als iemand misschien naar de slangenbeurs komt volgende week??? :P)

En als noodoplossing heb ik ook weleens gehoord van geweekte kattenbrokjes, iemand daar ervaring mee?

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 02-10-2013 00:46

Ik heb zelf redelijk veel jonge dieren ....
Er zijn er heel wat die niet direct eten ... 4 weken is geen uitzondering.
Na het uitkomen uit het ei duurt het tot 14 dagen voor ze vervellen. Voordie tijd eten ze meestal al niet. Daarna kan het nog wel een aantal weken duren voor ze eten. Hanteer ze niet, laat ze zo veel mogelijk met rust ... en inderdaad ik geef de niet eters levende pinky's.
Op wat voor ondergrond zitten ze? Bij niet eters die al heel lang niet eten gooi ik een aantal levende en ontdooide pinky's in ....... meestal zijn ze na 2 dagen wel weg ... soms door 1 :D

Levende pinky's mogen niet verkocht worden. Pas als ze zelfstandig zijn.

Voor niet eters lijkt me geweekte kattenbrokken nou niet echt aantrekkelijk aangezien het niet hun natuurlijk eten is.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

yama div
Berichten: 23
Lid geworden op: 18-07-2013 21:10

Bericht door yama div » 02-10-2013 19:14

Hoi Patrick,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, lees even bij "vraag't" en dan "gutje wil niet eten".
Het heeft bij mij een hele tijd geduurd, vooralleer hij dan uiteindelijk toch wou eten.
Het was inderdaad na eenmalig een levende pinky te geven dat hij besefte wat die rare dingen eigenlijk waren :)

Ik heb een levende pinky gewoon bij de dierenwinkel gaan halen. Het was een reptielenwinkel, waar ik het probleem even heb uitgelegd.
Ik neem aan dat er nog wel zaken zullen zijn, waar ze je kunnen helpen. Gewoon uitleggen en vragen of dit kan.

Ondertussen eet hij zonder één probleem, en groeit als een kool.
Veel succes.

Plaats reactie