Slang eet slecht JulianP

Vervelt hij wel goed? Is hij ziek? Alles over de gezondheid van je dieren.
JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 11-12-2010 20:06

mijn korenslang nu ong 6 mndn oud, eet ook moeilijk, sinds ik heb heb een kleine maand nu, heeft hij de eerste 2 weken gegeten.. nu de laatste 2 weken weigerd hij zijn eten... heb hem nu juist in een curver geplaatst, met bakj water, schuilplaats, warmtemat, en een pinke waarin ik een gaatje heb geprikt in zijn hoofdje..

k'maak me zorgen om me beestje, hijzit wel samen met een oudere korenslang in zen terra, maar ze kunnen het goed vinden en laten elkaar gerust, de oudere korenslang eet goed.. terrarium warmte ligt tgn de 28 graden.. nog tips iemand?? grtzzzz 8)7 :dev:
3 korenslangen

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 12-12-2010 15:33

Hoeveel ouder en hoeveel groter is de andere rattenslang?
Als de andere rattenslang en stuk groter is kan dat stress veroorzaken bij de kleine, waardoor die dus niet meer wil eten...
Je kan proberen de jonge rattenslang even apart te huisvesten, als de slang dan na 2 weken wel weer eet weet je het probleem ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 12-12-2010 17:54

:welkom: en verder, wat feuer zei... misschien een pinkie in kippenboillon dompelen/ontdooien, en daarna voeren. Dit is voor een slang onweerstaanbaar.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 12-12-2010 20:22

Ligt 't beestje misschien in vervelling?
Dan willen ze ook nog wel 'ns weigeren.
Een 9-tal Gutten beestjes

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 14-12-2010 16:13

Niet te snel zorgen maken.

Ik zag op een foto dat je ze in een omgebouwd aquarium hebt.
Dit kan stress veroorzaken als je ze van boven probeerd te pakken.
Hoe vaak haal je die jongste eruit?
Hoe zit het met de temperaturen?
Heb je voldoende schuilplaatsen? Want die grotere slang kan stress veroorzaken bij die kleine.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 16-12-2010 19:57

GarField000 schreef:Niet te snel zorgen maken.

Ik zag op een foto dat je ze in een omgebouwd aquarium hebt.
Dit kan stress veroorzaken als je ze van boven probeerd te pakken.
Hoe vaak haal je die jongste eruit?
Hoe zit het met de temperaturen?
Heb je voldoende schuilplaatsen? Want die grotere slang kan stress veroorzaken bij die kleine.

hoi ;)

de temperatuur onder de lamp is boven de 39 graden, meer of genoeg dus, links en rechts is het wat koeler in het terra, zo,n 27 a 28 graden.. enja de kleine heeft een schuilplaats, en de grotere vindt je meestal onder de waterbak.. de jongste laat ik nu wat gerust, ik haal hem af en toe eens uit, voor er wat mee bezig te zijn, 1x om de 2 dagen ofz... sinds kort merk ik iets raars op, als ik mijn slang boven ze waterbak hou in me hand, begint hij veel te drinken( dit is nu al 2 keer gebeurd in 4 dagen), anders uit zich zelf heb ik hem nog niet zien drinken.. het lijkt alsof hij niet weet dat er daar water is, ik moet hem er zelf boven houden om hem te laten drinken.. nu is het de derde week dat hij niet eet, de jongste voeder ik in een curver bak, maar dit hielp ook niet, hij zocht een uitweg, en liet de prooi liggen.. ik maak me wat zorgen, grtzzz julian
3 korenslangen

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 16-12-2010 19:59

Tokopstok schreef:Ligt 't beestje misschien in vervelling?
Dan willen ze ook nog wel 'ns weigeren.

zen staart heeft een wat wazige kleur, maar de ogen zitten helder hoor
3 korenslangen

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 16-12-2010 20:00

Feuer schreef:Hoeveel ouder en hoeveel groter is de andere rattenslang?
Als de andere rattenslang en stuk groter is kan dat stress veroorzaken bij de kleine, waardoor die dus niet meer wil eten...
Je kan proberen de jonge rattenslang even apart te huisvesten, als de slang dan na 2 weken wel weer eet weet je het probleem ;)

Ik zou dit ook eens willen proberen, maar ik heb geen 2e terra?? :?
3 korenslangen

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 16-12-2010 20:11

JulianP schreef:
GarField000 schreef:Niet te snel zorgen maken.

Ik zag op een foto dat je ze in een omgebouwd aquarium hebt.
Dit kan stress veroorzaken als je ze van boven probeerd te pakken.
Hoe vaak haal je die jongste eruit?
Hoe zit het met de temperaturen?
Heb je voldoende schuilplaatsen? Want die grotere slang kan stress veroorzaken bij die kleine.

hoi ;)

de temperatuur onder de lamp is boven de 39 graden, meer of genoeg dus, links en rechts is het wat koeler in het terra, zo,n 27 a 28 graden.. enja de kleine heeft een schuilplaats, en de grotere vindt je meestal onder de waterbak.. de jongste laat ik nu wat gerust, ik haal hem af en toe eens uit, voor er wat mee bezig te zijn, 1x om de 2 dagen ofz... sinds kort merk ik iets raars op, als ik mijn slang boven ze waterbak hou in me hand, begint hij veel te drinken( dit is nu al 2 keer gebeurd in 4 dagen), anders uit zich zelf heb ik hem nog niet zien drinken.. het lijkt alsof hij niet weet dat er daar water is, ik moet hem er zelf boven houden om hem te laten drinken.. nu is het de derde week dat hij niet eet, de jongste voeder ik in een curver bak, maar dit hielp ook niet, hij zocht een uitweg, en liet de prooi liggen.. ik maak me wat zorgen, grtzzz julian
Ik heb 't idee dat het veel te warm is in je terra.
Als 't beesje veel gaat drinken als je 'm bij de waterbak houdt, lijkt mij dit een logisch iets.
De grote ligt veel onder de waterbak? Ook een teken van te hoge temperatuur (beestje zoekt de koelste plek op die ie kan vinden).
Ik heb 't idee dat er iets van uitdroging aan 't optreden is.

Mijn advies : temperatuur echt omlaag halen.
Temperatuur onder lamp mag iets van max. 30-32 graden zijn.
Koelste plek overdag moet iets van 24-25 graden zijn.

Hoe groot is je terra en wat is 't wattage van je lamp?
Een 9-tal Gutten beestjes

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 16-12-2010 20:54

Ik ben het met Tok eens.
39 is veeeeel te warm.
Ik heb een spottemp van 30/31 .. warme kant 28 en koude kant 22 (20 in de winter). het hoeft natuurlijk niet precies die temperaturen, maar 39 is toch echt te heet.

Tevens ben ik van mening dat 1 schuilplaats te weinig is, ookal ligt die andere altijd onder de waterbak. Je kunt van die halve kokosnoten krijg voor een prikkie, leg er daar 1 of 2 van in.

De curver waar je het over had heeft te veel dingen. Neem een bamibakje en doe er verder niets anders in als het muisje, en zet hem dan op een donkere plek, eventueel door hem in een kast te zetten.

Ik zou met een jong gut beginnen met alleen eruit halen voor het voeren en verder met rust laten. Vooral bij jou omdat je hem van boven moet pakken.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Plaats reactie