Slangen / Reptielen Opvang

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Slangen / Reptielen Opvang

Bericht door GarField000 » 12-01-2010 12:51

Wie weet er opvangcentra?
En dan niet zo'n particuliertjes maar een goede, een echte.

Ik ken de volgende.

Slangenopvang / Snake Care
http://www.stichting-de-imperator.nl/


Reptielen opvang:
http://www.teriguana.nl/

Ik zoek een opvang waar ze behoefte hebben aan vrijwilligers voor hand en span diensten .......
Ik heb die slangeopvang gemaild, maar die reageerd niet. INmiddels ook iets in hun gastenboek gezet ... maar nog geen reaktie. Schijnbaar geen intresse.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Re: Slangen / Reptielen Opvang

Bericht door Tokopstok » 12-01-2010 21:38

GarField000 schreef:Wie weet er opvangcentra?
En dan niet zo'n particuliertjes maar een goede, een echte.

Ik ken de volgende.

Slangenopvang / Snake Care
http://www.stichting-de-imperator.nl/


Reptielen opvang:
http://www.teriguana.nl/

Ik zoek een opvang waar ze behoefte hebben aan vrijwilligers voor hand en span diensten .......
Ik heb die slangeopvang gemaild, maar die reageerd niet. INmiddels ook iets in hun gastenboek gezet ... maar nog geen reaktie. Schijnbaar geen intresse.
Pfffff, ik zag de titel en kreeg 't al benauwd. Nu lees ik 't bericht en ben ik toch wel blij eigenlijk.

Als ik 't dus goed begrijp en ik ga voor langere tijd op vakantie, dan kan ik m'n beestjes bij jou droppen? :P
Een 9-tal Gutten beestjes

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 12-01-2010 22:07

Nee je hoeft niet te schrikken :)
Ik was echt niet van plan om mijn meiden weg te doen, kep er veel te veel plezier van ...

Eigenlijk wil ik graag bij een opvang oid wat klusjes doen. Hokken schoonmaken, voeren, beesten verhuizen of wat dan ook.
Maar er is niet een soort van opvang zoals een asiel. Tenminste die ken ik niet. De 2 die ik noemde hebben vaak opvang bij mensen thuis ....

Reden voor mij is dat met 1 terra ik veel te weinig werk heb :D
En ik vindt mezelf een zeikerd wat betreft het 'behandelen' van de dames.
Zondag heb ik ze weer gevoerd, maar lag kleine babe in het groen gekronkeld. Dan wil ik haar eigenlijk niet storen dus heb haar met groen en al in de curver gezet. Ik ben zo bang dat ik iets te wild doe ofzo en dat ze in de stress schiet. Als ik dan bij een opvang eens per 2 weken ofzo een dag klusjes doe, zie ik ook hoe anderen ermee omgaan en hoe ze behandeld kunnen worden zonder gelijk in de stress te schieten.
Ik ga altijd heel zachtjes naar binnen zodat ze niet opeens van me schrikken.
Ik kijk als ik opsta altijd naar me dames, maar doe bv het licht niet aan omdat ik ze niet wil storen. Ik zie net genoeg met die nachtlamp.
Laatst wilde iemand zien hoe ik ze de dames eten geef, maar dat durf ik nog niet omdat ik bang ben dat het te veel voor de dames wordt ...
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Ik ben waarschijnlijk een beetje TE .....

Wat mij betreft mag je ze komen brengen als je op vakantie gaat, maar ik geloof niet dat mijn vrouw het leuk zou vinden. Maar als het serieus is en met een datum wil ik wel kijken wat ik kan doen :)
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 12-01-2010 22:40

Waarom begin je zelf geen reptielen opvang?
Plaats genoeg als je het je vrouw hebt verteld... :dev: :rofl:
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 12-01-2010 22:50

GarField000 schreef:Nee je hoeft niet te schrikken :)
Ik was echt niet van plan om mijn meiden weg te doen, kep er veel te veel plezier van ...

Eigenlijk wil ik graag bij een opvang oid wat klusjes doen. Hokken schoonmaken, voeren, beesten verhuizen of wat dan ook.
Maar er is niet een soort van opvang zoals een asiel. Tenminste die ken ik niet. De 2 die ik noemde hebben vaak opvang bij mensen thuis ....

Reden voor mij is dat met 1 terra ik veel te weinig werk heb :D
En ik vindt mezelf een zeikerd wat betreft het 'behandelen' van de dames.
Zondag heb ik ze weer gevoerd, maar lag kleine babe in het groen gekronkeld. Dan wil ik haar eigenlijk niet storen dus heb haar met groen en al in de curver gezet. Ik ben zo bang dat ik iets te wild doe ofzo en dat ze in de stress schiet. Als ik dan bij een opvang eens per 2 weken ofzo een dag klusjes doe, zie ik ook hoe anderen ermee omgaan en hoe ze behandeld kunnen worden zonder gelijk in de stress te schieten.
Ik ga altijd heel zachtjes naar binnen zodat ze niet opeens van me schrikken.
Ik kijk als ik opsta altijd naar me dames, maar doe bv het licht niet aan omdat ik ze niet wil storen. Ik zie net genoeg met die nachtlamp.
Laatst wilde iemand zien hoe ik ze de dames eten geef, maar dat durf ik nog niet omdat ik bang ben dat het te veel voor de dames wordt ...
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Ik ben waarschijnlijk een beetje TE .....

Wat mij betreft mag je ze komen brengen als je op vakantie gaat, maar ik geloof niet dat mijn vrouw het leuk zou vinden. Maar als het serieus is en met een datum wil ik wel kijken wat ik kan doen :)
Gutjes schieten niet zo snel in de stress. Maar rustig doen met slangen is altijd goed. Het zijn en blijven toch geen knuffeldieren. Ik hanteer ze eigenlijk alleen maar als ik ze eten geef.

Laatst was er een kameraad bij mij die op mijn geplande voederdag kwam. Ik heb de voederdag dus ook maar ff een dagje uitgesteld.

Mijn motto is, hoe minder aandacht je slangen geeft, hoe meer plezier je er van hebt.
Een 9-tal Gutten beestjes

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 12-01-2010 23:00

rwin schreef:Waarom begin je zelf geen reptielen opvang?
Plaats genoeg als je het je vrouw hebt verteld... :dev: :rofl:
Hahahahahaha ik denk het ook :)
2 kamers die ik kan omtoveren, plus nog een woonkamer van 52 m2 waar ik nog wel het een en ander kwijt kan :D ...
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 12-01-2010 23:01

Tokopstok schreef: Gutjes schieten niet zo snel in de stress. Maar rustig doen met slangen is altijd goed. Het zijn en blijven toch geen knuffeldieren. Ik hanteer ze eigenlijk alleen maar als ik ze eten geef.

Laatst was er een kameraad bij mij die op mijn geplande voederdag kwam. Ik heb de voederdag dus ook maar ff een dagje uitgesteld.

Mijn motto is, hoe minder aandacht je slangen geeft, hoe meer plezier je er van hebt.
Dan ben ik toch nog niet zo gek :) ....
Ik heb alleen een keer de cocosnoot weg gehaald zodat iedereen haar kon zien. Daarna weer terug gezet en ze bleef gewoon liggen.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 13-01-2010 17:12

Goed initiatief Garfield!
Inderdaad,hier in de buurt zit ook echt niks op dat gebied.
Erg jammer,want zulk 'werk' zou voor mij ook wel wat zijn.
Leerzaam,hobbymatig en nuttig...
Maarja...Tenzij ik zelf een opvang opzet heb ik pech.

Zelf snap ik overigens wel dat er weinig mensen zijn die dit doen, een opvang opstarten.
Je hebt steeds wisselende dieren in de bakken,met veel kans op besmettingen en ziekten. Zowel in je bakken,als bij de slangen van andere mensen...
Denk dat het wat dat betreft best risicovol is, zeker voor mensen die 'maar' een week weg gaan en dan hun slangen overal heen brengen.
Afbeelding

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

vraag

Bericht door pantherophis » 03-02-2010 22:00

heb je ook bij dierenambulance gevraagt??
die weten ook vaak prive opvang adressen
en er is ook een landelijk reptielen opvang org.
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 03-02-2010 23:28

http://www.teriguana.nl/ is van de dierenambulance.
Deze zitten in rotterdam.

Ik had trouwens vorige week ook eindelijk bericht van de slangenopvang.
Geen intresse ...
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Plaats reactie