gezocht: terrarium

Plaats een oproep
Plaats reactie
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

gezocht: terrarium

Bericht door Loki » 30-12-2010 22:55

Aangezien mijn andere (tijdelijke reserve) zijn slotje kapot is (exo terra) ben ik op zoek naar een ander terrarium... Aangezien ze uit dit terrarium snel ontsnappen... (De dieren die er tijdelijk inzaten zitten nu in een curver...)

Ik heb tijdelijk een nood oplossing... maar dan moet ik een aquarium (ik zei nood oplossing) van 3 m lang op 1m diep even naar mijn kamer sleuren, en moet ik bijna letterlijk in het terrarium klimmen om aan de dieren te kunnen (iets hoger dan 1m)... + verwarming van dit ding is wel iets te duur...

Aangezien ik van Antwerpen ben is dit nogal lastig voor de meeste forumgangers om mij eventueel uit de nood te helpen... maar weet eventueel iemand een - op redelijke afstand - winkel zijn waar de prijs degelijk meevalt? (dus geen 200€voor een tarra... => dan wacht ik beter op een beurs waar ze 175 kosten voor een houten van 1,2m...)

Ik wil niet de indruk geven dat ik op mijn geld zit... maar vanaf volgende week (dinsdag) zou ik 1 terra terug vrij hebben, en mijn achterbuur heeft er nog een lege staan van 1,2m (aangezien dat ik die niet wil om eventuele beschadeging te voorkomen zoek ik ineens een optie: kopen...)dus in uiterste nood zou dat nog gaan
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 31-12-2010 18:38

Marktplaats ???
Of heb je daar al gekeken?
Een 9-tal Gutten beestjes

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 01-01-2011 22:33

Tokopstok schreef:Marktplaats ???
Of heb je daar al gekeken?
Al gekeken... maar daar staan er: ofwel te ver weg, te duur (voor 2de hands) of met slangen bij... dus niet echt een goede oplossing...

Nu per toeval via via, doet een collega van een kennis zijn/haar terra weg (gratis) wegen dat de inhoud overleden is... Afmetingen ken ik niet, maar het geen ik gehoord heb is dat deze juist in de koffer van men kennis kan... Afmetingen blijven dus nog steeds onbekend (ken haar auto niet).
Wat ik wel weet is dat er een gekko in gezeten heeft... Ben dus benieuwd. Ik denk dat het een minimum terrarium zou zijn - afgaande op een gemiddelde koffer van een auto. En met wat veel geluk toch een van 1m.

Momenteel zijn mijn dieren zelf nog niet ontsnapt (tzijn toch zo'n brave mannekes e, en dan zegge ze dat gutten professionele ontsnappers zijn). Over een goede week heb ik het (kan er altijd een nakweek 2011 in zetten he).
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 02-01-2011 14:29

Tja, met slangen erbij, daar kennen we er meer van...
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 02-01-2011 16:39

Gideon schreef:Tja, met slangen erbij, daar kennen we er meer van...
Op zich is dat niet het grootste probleem... als je er plaats voor hebt... Je zit dan nog met quarantaine e.d.... en vaak is het een slang dat geen gut is... dus ben je er ook niet veel mee... (dan moet je die wel appart verkopen, wat dan financieel iets beter is)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 02-01-2011 18:03

De slang moeten overnemen is het probleem niet, ik heb het hier over het feit dat er heel veel mensen zijn die na 2/3 weken hun slang zat worden en op MP zetten. En daar kennen we er meer van, en hebben we hier (volgens mij, voor zover ik gelezen heb) een hekel aan.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 02-01-2011 21:55

Loki schreef:Wat ik wel weet is dat er een gekko in gezeten heeft... Ben dus benieuwd. Ik denk dat het een minimum terrarium zou zijn - afgaande op een gemiddelde koffer van een auto. En met wat veel geluk toch een van 1m.
Wel eerst ff goed schoonmaken/ontsmetten met Dettol.
Je weet maar nooit of de vorige bewoner iets onder de leden had.
Een 9-tal Gutten beestjes

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 03-01-2011 15:50

Tokopstok schreef:
Loki schreef:Wat ik wel weet is dat er een gekko in gezeten heeft... Ben dus benieuwd. Ik denk dat het een minimum terrarium zou zijn - afgaande op een gemiddelde koffer van een auto. En met wat veel geluk toch een van 1m.
Wel eerst ff goed schoonmaken/ontsmetten met Dettol.
Je weet maar nooit of de vorige bewoner iets onder de leden had.
Doe ik ;) wees daar maar niet bang voor...
Eens per maand kuist ik mijn terrariums ook is grondiger uit (vaak met dettol.) aangezien ik toch levend geef. (Niet alle slangen eten uit het terrarium. Zij die alleen zijn in het terrarium eten daar ook zonder probleem in
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 15-01-2011 09:03

Loki schreef:
Tokopstok schreef:
Loki schreef:Wat ik wel weet is dat er een gekko in gezeten heeft... Ben dus benieuwd. Ik denk dat het een minimum terrarium zou zijn - afgaande op een gemiddelde koffer van een auto. En met wat veel geluk toch een van 1m.
Wel eerst ff goed schoonmaken/ontsmetten met Dettol.
Je weet maar nooit of de vorige bewoner iets onder de leden had.
Doe ik ;) wees daar maar niet bang voor...
Eens per maand kuist ik mijn terrariums ook is grondiger uit (vaak met dettol.) aangezien ik toch levend geef. (Niet alle slangen eten uit het terrarium. Zij die alleen zijn in het terrarium eten daar ook zonder probleem in
Heb eindellijk de terrarium in mijn bezit :cheer:
Is er een van 80cm breed. Dus dat is nog goed ook :) (ik had hem eerst kleiner verwacht...)
Nu zal ik waarschijnlijk nog een paar dagen bezig zijn met deze schoon te maken... Aangezien ik moet werken enz. en de terrarium vol stak met dode krekels, inclusief achter de achterwand was het een heel kerkhof.
Achterwand is er al uit gesleurd... Binnekort een nieuwe inzetten nadat alles goed ontsmet is...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie