grot gemaakt voor mijn gut

Van glas, van hout,zelfgebouwd ? Hier kan je terrecht
Plaats reactie
terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

grot gemaakt voor mijn gut

Bericht door terra » 07-06-2011 12:51

aangezien ik geen dichte schuilplaatsen heb (buiten omgekeerde boomstam/bloempot) en mijn slang sinds ik ze heb toch 75% doorbrengt onderin de bodembeding .

heb ik hem een eerste grotje gemaakt. nog niet volledig af zal misschien nog 2de verf laag (twijfel aangezien ik die spikkels van onderlaag/lijm erdoor zie ook niet mis vin) nog witte lak erover. eerst goed laten drogen

Afbeelding

wat vinden jullie ervan :P
Afbeelding

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 07-06-2011 14:58

Leuk ding, ben ik ook eens aan begonnen, ziet er al snel heel mooi uit heb ik door. Ik zit wel met een paar vragen:

1. hoe heb je het gebouwd? sommige materialen zijn beter/slechter voor de slangen.
2. estetische vraag: wordt het nog een andere kleur? het zou er veel mooier uit zien (mijn mening in ieder geval) als die witte spikjes weg waren en het iets meer 'natuurlijk' oogt.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 07-06-2011 15:24

Gideon schreef:Leuk ding, ben ik ook eens aan begonnen, ziet er al snel heel mooi uit heb ik door. Ik zit wel met een paar vragen:

1. hoe heb je het gebouwd? sommige materialen zijn beter/slechter voor de slangen.
2. estetische vraag: wordt het nog een andere kleur? het zou er veel mooier uit zien (mijn mening in ieder geval) als die witte spikjes weg waren en het iets meer 'natuurlijk' oogt.
aha thanks! kdenk zelf dat het van jou was ( ben niet zeker) op het forum idee kreeg om een grotje te maken.

zelfste manier zoals achterwanden gemaakt worden, piepschuim tegellijm enzo. er zijn 2 ingangen vanboven en beneden onderaan. onderaan is het open dus kan door het opteheffen eventueel mijn slang dan makkelijk nemen

ja versta je punt. zit zelf nog te twijfelen ivm die stippels misschien nog wat snel overgaan met verf maar iets lichtere bruin bij. nu is het donkerder uitgevallen dan ik dacht, maar an de andere kant met die planten die er dan bovenaan op liggen zal je het toch niet zien.. nog effen nadenken wat ik zal doen.
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 11-06-2011 17:20

update: eind resultaat grot+ herinrichting terrarium


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

klein vraagske nog: die gele plek op zijn neus is dit zo bij die morph of zou dit mondrot kunnen zijn ? je ziet het niet goed als je er op kijkt maar met foto toestel accentueer het.. (wijziging: iemand bevestigde net dat normaal is : gelukkig )
Afbeelding



grtz
Afbeelding

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 11-06-2011 21:47

Heel fraai, mooi terra. Ik weet niet of het mondrot is, gapen ze de laatste tijd veel, en hoe ziet het tandvlees er uit bij bijvoorbeeld het eten?
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-06-2011 10:50

Gideon schreef:Heel fraai, mooi terra. Ik weet niet of het mondrot is, gapen ze de laatste tijd veel, en hoe ziet het tandvlees er uit bij bijvoorbeeld het eten?
echt gapen doet i nooit.. tandvlees denk ik in orde te zijn. zal er morgens eens proberen op te letten bij het voeren. maar meestal zie je dit niet bij de mijne hij eet wanneer ge er nie op sta te kijken en dan als i bezig is zieje niks meer.

(ook valt het eigelijk echt maar op als je er foto op neemt misschien focus van de lens of accenten , want als ge er zo op kijkt valt da eigelijk bijna niet op
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-06-2011 13:14

Hoe oud is het dier? En was dit altijd zo? Indien niet, groeit de "plek" dat je weet?

Indien dit altijd zo was lijkt me dit normaal... Indien dit later komt zou ik het zelf ook niet weten (zelf nog maar 1 keer in al die jaren een ziek dier gehad...)

Het is nu ook zo dat foto's idd soms op enkele plekke focussen... en dat je dingen ziet die je voor dien niet opgevalle waren.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-06-2011 18:59

Loki schreef:Hoe oud is het dier? En was dit altijd zo? Indien niet, groeit de "plek" dat je weet?

Indien dit altijd zo was lijkt me dit normaal... Indien dit later komt zou ik het zelf ook niet weten (zelf nog maar 1 keer in al die jaren een ziek dier gehad...)

Het is nu ook zo dat foto's idd soms op enkele plekke focussen... en dat je dingen ziet die je voor dien niet opgevalle waren.
1 jaartje .

die plek was me nooit opgevallen maar is moeilijk te zien.. volgens mij is het gewoon net andere butter motleys gezien en daar zit ook op sommige een gele toets. ze eet goed en toont geen abnormaal gedrag
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-06-2011 19:18

dan zal er wel geen probleem zijn, en gewoon de tekening zijn...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 19-06-2011 11:47

aha ok thanks
Afbeelding

Plaats reactie