Probleem met volglasterra

Van glas, van hout,zelfgebouwd ? Hier kan je terrecht
Plaats reactie
Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Probleem met volglasterra

Bericht door Tivoli » 31-05-2010 11:49

AARRRGGHHH!
Sinds vanmorgen is het lampje in mijn terra geknapt.
Ik draai er vol hoop een nieuwe in en steek de stekker in de tijdklok.
Niks. -0-
Misschien ligt het aan de tijdklok,dus ik steek de stekker in een ander stopcontact. Niks.
Om de testen of het niet aan het stopcontact ligt heb ik een schemerlampje aangedaan,die doet het gewoon.

Het nieuwe bolletje is nog heel,er rammelt niks (bij het oude exemplaar wel).

Dus zegt mijn man: koop gewoon een hele nieuwe aansluiting om de lamp in te draaien...Alleen helaas is het hele zooitje met siliconenkit vastgelijmt 8)7 Ik krijg het met geen mogelijkheid los zonder het glas te slopen.

We moeten nu dus als een razende ons nieuwe terra gaan afmaken,maar mijn vader heeft niet zoveel tijd.
Tot die tijd staat er een schemerlamp naast het terra,voor het licht-idee.
De temperatuur komt 's nachts tot 21.5 graden , en ik vermoed dus dat het zonder licht niet veel meer zal worden op een koude dag als deze.

Wat moet ik nou?
Ik heb erover zitten denken om voor nood even een warmtematje te halen maar daar ben ik niet zo kapot van :=

Iemand andere ideeën voor zolang?
Ik ga geen nieuw (glas)terra kopen voor die paar weken,en drie groeiende dames...Alleen vanwege een stomme lamp :@
Afbeelding

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 31-05-2010 14:04

Hoe groot is je terra?

Ik verwarm hier 2 terra's van 60x60x40 met 2 warmtematjes van exo-terra (desert)
1 tegen de achterwand en 1 onder het terra, beide aangesloten op een thermostaat en dit werkt prima. Matjes worden ook niet super heet zodat de slangen zich aan het glas kunnen branden.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 31-05-2010 22:21

Het kan ook aan de tijdschakelaar liggen, had je hem er al in gedaan zonder schakelaar?
Het kan ook nog aan de kabel liggen .... ff mee vriemelen zeg maar (kabelbreuk).
Als het de aansluiting is dan is het wel lastig ja als hij vast gelijmd zit.
je kan ook ff de lamp er strak in draaien en weer eruit ... en kijken of de lipjes aan de binnenkant nog goed zitten ....

Oja, en probleer een lamp die het zeker doet. Dus die van de schemerlamp ofzo.
Ik had eens een lamp vervangen en die deed het niet (de nieuwe) ik zoeken en puzzelen ... was de nieuwe lamp ook gewoon kapot.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 01-06-2010 09:11

De tijdschakelaar had ik er idd al tussenuit gehad.
Mijn man heeft gisteravond wel wat zitten rommelen met het zooitje,en nu zit er een lamp in die het doet.
Maar hij zei al wel dat het ding het niet lang gaat volhouden.
Ook die dingen waar je de lamp indraait schijnen een bepaald aantal branduren te hebben. (daarom vliegen er nu ook elke week 2 bolletjes doorheen :P )

Maargoed,ik kan weer eventjes vooruit om het nieuwe terra eens af te maken.
Afbeelding

ThaBarman
Berichten: 292
Lid geworden op: 18-11-2009 20:30

Bericht door ThaBarman » 01-06-2010 10:11

je weet nu waar het aan ligt, succes met het afmaken van je terra je weet dat je nu iets meer haast heb :D

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

Bericht door pantherophis » 01-06-2010 20:16

veel geluk met nieuwe lampen
en denk eraan bij de bouw van de nieuwe terra :?:

maar verder veel plezier!!
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

Plaats reactie