bang?

Vervelt hij wel goed? Is hij ziek? Alles over de gezondheid van je dieren.
Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 17-01-2011 20:49

Je grot is idd prima als legplaats.
Je kan in de grot vochtig spagnum leggen (soort mos dat verkrijgbaar is in tuincentra), of iets dergelijks.
Doe je dat niet heb je kans op legnood, of dat ze dr eieren in een waterbak ofzo gaat leggen, dan kan je de eieren niet meer redden.

Volgens het boekje duurt de zwangerschap ongeveer 30-60 dagen.
Mijn slangen doen maar weinig volgens het boekje :P
Dus ik ga altijd uit van minimaal 60 dagen.

Zet je andere slangen tijdelijk apart (of je vrouwtje).

Heb je wel een broedstoof?
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 17-01-2011 20:54

Feuer schreef:Je grot is idd prima als legplaats.
Je kan in de grot vochtig spagnum leggen (soort mos dat verkrijgbaar is in tuincentra), of iets dergelijks.
Doe je dat niet heb je kans op legnood, of dat ze dr eieren in een waterbak ofzo gaat leggen, dan kan je de eieren niet meer redden.

Volgens het boekje duurt de zwangerschap ongeveer 30-60 dagen.
Mijn slangen doen maar weinig volgens het boekje :P
Dus ik ga altijd uit van minimaal 60 dagen.

Zet je andere slangen tijdelijk apart (of je vrouwtje).

Heb je wel een broedstoof?
Ofwel doen je slangen het niet volgens boekje ofwel dacht je dat ze zwanger was:p

mijn aller eerste nest, toen ik niet wist dat zij een zij was, had zij bodembedekking in de waterbak gedaan (letterlijk HELEMAAL VOL) en daar haar eieren gelegd... Wat een slim dier... Geen legbak? dan maar in een openplek een vochtige plaats maken om daar men kleintjes tot leven te wekken.

Vrouwen zijn dus blijkbaar slimmer dan ze er soms uit zien. (ik heb het dan enkel over de serpenten he :D )
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

marcob
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-12-2010 23:19

Bericht door marcob » 05-02-2011 20:29

Hierbij even een update het bleek uiteindelijk bloedmijt te zijn helaas we hebben het terra en alles al schoongemaakt , slangen zijn behandeld nu is het nog afwachten wanneer snow weer gaat eten ghost blijft gewoon vrolijk doorvreten die veelvraat :Y) .Er zijn bij snow gelukkig geen mijten en eitjes meer te ontdekken alleen wil ze nog niet eten maar hopelijk komt dit binnenkort weer.
0.1 PGG : ghost
0.1 PGG : snow

Plaats reactie