slang spuugt pinken uit.

Vervelt hij wel goed? Is hij ziek? Alles over de gezondheid van je dieren.
Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 14-01-2011 09:29

Tivoli schreef:Hier wil ik toch even op in haken.
Op dierenpraktijkscholen is er voor leerlingen geen andere kans om met reptielen om te leren gaan , dan er wat aan te schaffen.
In de meeste praktijkscholen is het niet zo dat er een slang in een glazen bakje op tafel staat.
Of het goed is kan je over twisten, maarja, wat denk je van slangen in dierenwinkels?
Of om maar niet te beginnen over beurzen... waar sommige kwekers hun slangen dag in dag uit in een plastic bakje laten zitten.Zonder schuilplaats, geen water....
Dit is natuurlijk geheel offtopic,maar ik wou het toch even zeggen.

@pepe, hoe groot is de slang nu?
Waarom krijgt hij 2 pinken en niet 1 fuzz?
Als hij er standaard 1 uit blijft spugen, zou ik een beetje verandering aanbrengen in het voerschema en het voedseldier.
Ik ben ook fel tegen beurzen en dierenwinkels, ik koop veel liever bij reptiel-speciaalzaken en particulieren, waar het gaat om de dieren, en niet om de verkoopcijfers, en waar ze ook echt weten waar ze mee bezig zijn.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

pepe
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2010 18:11

Bericht door pepe » 16-01-2011 12:17

Dank je ,Tivoli
Wij zijn idd een praktijkschool. De slang zit in een echt terrarium, van 40x40x60h. Er zijn natuurlijk genoeg schuilplaatsen in het hok en de slang wordt echt niet elke dag gehanteerd. Gebeurt dit wel een keer dan zijn hieraan strenge regels verbonden, zoals je handen wassen voor en na de tijd en niet meer dan drie a vier kinderen tegelijk om de slang heen. Ook fokken ze hun eigen muizen. Er zit een warmtelamp in het hok en een warmtematje voor de nacht.
Op deze manier willen we de kinderen leren hoe je op een goede manier voor een dier zorgt, we hebben ook salamanders, baardagamen en een kinderboerderij waar de kinderen dit kunnen leren. Ze leren ook dingen in de tuin en techniek, klussen.
Onze school is een school voor speciaal onderwijs en ik denk dat deze kinderen nog meer met dieren hebben dan "normale"kinderen.
Ik snap jullie bezorgtheid, maar over het aanschaffen van deze slang is echt wel nagedacht.
Ze hebben het idee van mij, ik neem mijn slang ook wel mee naar school om met anderen te delen wat een mooie dieren het zijn. Mijn slang is erg handtam geworden van dit hanteren en als ik merk dat hij er genoeg van heeft, is de les voorbij. Hier zullen jullie het ook wel niet mee eens zijn, voor mij is het ook wat waard dat de kids waar ik mee werk zulke ervaringen opdoen.
.
Afbeelding
Guttata Wildkleur, 2.5 jaar
Guttata Missing Black, jong

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 16-01-2011 13:17

Kijk...dat verandert de zaak al enorm :D
Een 9-tal Gutten beestjes

Sunflower
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-05-2010 22:25

Bericht door Sunflower » 20-01-2011 14:59

Hallo lieve slangenliefhebbers!
Wat fijn dat jullie allemaal reacties hebben geschreven. Ook is helemaal duidelijk dat jullie echte slangenliefhebbers zijn!! Maar.... geloof me als ik zeg dat wij dat ook zijn!
Zoals Pepe al zei; wij zorgen er goed voor, hebben strenge regels en houden rekening met stressfactoren.
Ik heb de warmtelamp vorige week vervangen omdat de vorige kapot was gegaan. Het matje blijft inderdaad de hele nacht aan.

Onze gut is nu tussen de 65 en70 cm. Hij eet meestal 2 pinkies per week, soms ander halve week.

Het spugen is 1x voorgekomen voor het vervellen. Hij werd na het spugen 'bleek' en ging vervolgens die periode in.
Een lange tijd daarna is het nog 2x voorgekomen. Dit was dichter achter elkaar. Ik heb toen een keer langer gewacht en afgelopen week weer gevoerd. Dit is goed gegaan!
Vandaag heb ik weer 2 pinkies gevoerd. Ik hoop dat het weer goed blijft gaan!!

Bedankt voor al jullie toffe reacties, ik hoop dat het nu goed is.
Alle tips onthoud ik en mocht er nog iets gebeuren dan laat ik jullie dat weten!

Groetjes van de Sunflowers!!
School voor Voortgezet Speciaal Onderwijs in Flevoland. In het bezit van een jonge Missing Black.

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 20-01-2011 15:45

Sunflower schreef:Hallo lieve slangenliefhebbers!
Wat fijn dat jullie allemaal reacties hebben geschreven. Ook is helemaal duidelijk dat jullie echte slangenliefhebbers zijn!! Maar.... geloof me als ik zeg dat wij dat ook zijn!
Zoals Pepe al zei; wij zorgen er goed voor, hebben strenge regels en houden rekening met stressfactoren.
Ik heb de warmtelamp vorige week vervangen omdat de vorige kapot was gegaan. Het matje blijft inderdaad de hele nacht aan.

Onze gut is nu tussen de 65 en70 cm. Hij eet meestal 2 pinkies per week, soms ander halve week.

Het spugen is 1x voorgekomen voor het vervellen. Hij werd na het spugen 'bleek' en ging vervolgens die periode in.
Een lange tijd daarna is het nog 2x voorgekomen. Dit was dichter achter elkaar. Ik heb toen een keer langer gewacht en afgelopen week weer gevoerd. Dit is goed gegaan!
Vandaag heb ik weer 2 pinkies gevoerd. Ik hoop dat het weer goed blijft gaan!!

Bedankt voor al jullie toffe reacties, ik hoop dat het nu goed is.
Alle tips onthoud ik en mocht er nog iets gebeuren dan laat ik jullie dat weten!

Groetjes van de Sunflowers!!
Waarom 2 pinkies, en niet 1 grote pinky of 1 kleine of gewone passende fuzzy?
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 21-01-2011 02:00

Loki schreef: Waarom 2 pinkies, en niet 1 grote pinky of 1 kleine of gewone passende fuzzy?
Idd... Met een gut van 65-70cm miss toch overstappen op fuzzy's of babyratjes, en dan dus 1 per keer ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

paulus96
Berichten: 62
Lid geworden op: 11-02-2011 11:31

jummie

Bericht door paulus96 » 20-03-2011 13:22

id, 1 x eenfuzz is mooi zat met die lengte, en dan 1x per week ofzo
motley 0.1
1 Anery heterozygoot voor Amel 0.1

Plaats reactie