Alleen rare/ vreemde mensen hebben reptielen thuis...

Welke ondergrond heb je? Waarom voer je levend? Discusieer hier met anderen over het hoe en waarom.
Back 2 Basic
Berichten: 123
Lid geworden op: 26-10-2009 11:13

Alleen rare/ vreemde mensen hebben reptielen thuis...

Bericht door Back 2 Basic » 25-03-2010 16:02

Waar ik nog wel eens tegenaan loop is dat mensen je vreemd vinden als je reptielen thuis hebt. Het plaatje is helemaal compleet als je ook nog een piercing en (liefst) ook nog een tattoo hebt.

Toen ik enige tijd terug bij aangewaaide (oude vrienden van mijn vrouw uit haar vorige relatie) kwam en ze nog niet zoveel over mij wisten was er een jongen en een meisje op tv die leguanen en slangen hadden. Beide hadden ook nog 1 of meerdere piercingen, hij had een wenkbrauwpiercing en zij had een lip- en neuspiercing.
AL snel kwam de opmerking:"wat zijn dat rare mensen zullen ook nog wel een tattoo hebben ofzo en dan die beesten..... jakkie."

Mijn opmerking kwam was al snel:" Dan zullen jullie mij ook wel vreemd vinden?" Hoezo was de vraag, gewoon zomaar zei ik, ik heb ook een piercing, een tattoo en reprielen thuis....
UH.... ja zo bedoel ik het niet hoor, heb jij dat danb allemaal?
UH.... Ja.... ERG??
Nee hoor, eigenlijk vallen die mensen ook wel mee hoor, jij bent en doet toch ook gewoon normaal.

Nou, dan kun je mij afschieten hoor.....
Wat draaien mensen dan opeens om als een blad aan de boom.....
Hoe bekrompen kun je zijn in je denkwijze en misschien zelfs wel in je hele doen en laten.....


Zelf hier al een keer tegenaan gelopen???

Greetz H@ns
1.0 Pituophis Catenifer Annectans Hypo
1.1 Pituophis Catenifer Annectans Applegate
0.2 Pituophis Catenifer Annectans (multi het.)

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 25-03-2010 16:27

Piercings : check
Tattoo's : check
Snakes : check

Hmmm... ik voldoe aan het stereotype :dev:

Nee zonder gein, ik heb het ook wel eens hoor.
Mensen denken bij slangenhouders ook automatisch aan bezweringen,zwarte kaarsen en pentagrammen 8)
Dat ik toevallig edelstenen heb maakt mij natuurlijk meteen een rasechte Wicca :+

Nja, ik stoor me er niet zo aan.
Zo zijn er ook veel mensen die het juist helemaal niet van je verwachten.


Maar die vrienden van je vrouw vind ik wel maf....van die mensen die hun mening verkondigen,en weer omdraaien als ze merken dat hun mening niet gedeeld wordt... Meelopers :P
Afbeelding

Puncky
Berichten: 414
Lid geworden op: 19-11-2009 19:41

Bericht door Puncky » 25-03-2010 17:46

Piercings : check
Tattoo's : check
Snakes : check

Hmmm... ik voldoe aan het stereotype

:dev:

Sorry Bo was te lui op te tikken ff gepikt van je hahaha heb ze ook alle 3.

Ron had de slangen al voor we een relatie kregen maar hij heeft 2 van de 3 die hier boven staat dus niet.
Daar krijg je sneller, als je het over huisdieren krijg, bij van GHO heb jij slangen dat had ik nou nooit achter je gezocht.
Dan was ik een burger trutje hahaha met vogels - konijn en cavia's.

Een klasgenootje zou hier voor het eerst komen spelen ivm de slangen dat had hij thuis verteld tegen zijn moeder, moeder was dus maar mee gekomen om te vragen of het klopte dat we slangen in huis hebben.
Ze dacht dat de kinderen met de slangen zouden gaan spelen en dat wou ze niet.
Had haar gerust gesteld dat ze in een terrarium zitten met slot, maar als hij zelf wil mag hij van mij een slang vast houden.
Ze was gerust gesteld en of hij er 1 vast wou houden moest hij zelf weten als ze het zelf niet hoefde te doen.

Laatst heeft mijn dochter op school een powerpoint spreekbeurt gehad over slangen wij waren mee met 2 slangen.
We hadden al in het begin van het school jaar een toezegging gehad van 1 juf maar ze heeft er 3.
Gevraagd aan de andere juffen nou nee als het op een andere dag kan graag zelfs dus Ron heeft gelukkig op zijn werk met een collega kunnen ruilen.
De juf waar we toestemming van hadden gekregen was zelf ook erg geintereseerd in de slangen en vooral dat ze op school kwamen daar moet je dan ook de mensen voor kennen.
In de klas zitten ook een paar kinderen die ze eng vonden, maar idd wel vooraan staan en aanraken.
Hoorde die dag ook voor dat mijn dochter de spreekbeurt ging houden dat er een klasgenootje niet hier mag spelen van d'r ouders ivm de slangen. :?: (of we ze los door huis hebben kruipen 8)7 )

Begin van de week kwamen we een klasgenootje tegen in de stad met zijn moeder.....ze stopte direct en zei op een lachende toon wil je voortaan die slang niet laten aanvallen naar me zoon. :D
Zoon was thuis gekomen die dag met een slangenhuid en een schitterend verhaal over slangen.
Zijn moeder zei al ja daar is hij wel voor in en wij hebben er geen moeite mee!
KIJK DAT WAS EEN LEUKE REACTIE!

Die reactie van die vrienden van je vrouw was dus uit een vooroordeel gezegd, de meeste reactie's komen daar vandaan.
zijn wel stomme/maffe reactie's!

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 25-03-2010 18:43

Ik heb dan alleen slangen, maar op 't werk snappen ze dat al niet eens.

De enige opmerking die je krijgt : "Wat moet je nou met slang, das toch geen huisdier?"

En dan zeg ik dus altijd maar gewoon niks. Ik heb 't geprobeerd om uit te leggen, maar die mensen zijn te bekrompen.
Een 9-tal Gutten beestjes

kefjuh1986
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-03-2010 20:28

Bericht door kefjuh1986 » 25-03-2010 22:29

Piercings : check
Tattoo's : check
Snakes : check

ik ook al stereotype :P
ach ja ik krijg ook wel is comentaar volgends mijn manager die heel gelovig is heb ik zelfs de duivel in huis gehaald want die ziet slangen als de duivel ofzo ik vind het allemaal maar een opgeblazen zooi van al die mensen ik bedoel als je aan hun vraagt of ze een hond of kat hebben zeggen ze ook ja nou daar heb ik dus niks mee
0.1 lampropeltis triangulum hondurensis albino tri color R.I.P.
0.1 pantherophis guttata guttata snow
0.1 pantherophis guttata guttata anery motley
1.0 boa constrictor

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 25-03-2010 22:38

Ik wil ook wel reageren maar ben mijn wichelroede kwijt en kan niet slapen zonder.....dus eerst zoeken met mijn kristallen bol... :dev:
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

kefjuh1986
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-03-2010 20:28

Bericht door kefjuh1986 » 25-03-2010 22:49

rwin: ik zou onder je bed en op je kast zoeken :P
0.1 lampropeltis triangulum hondurensis albino tri color R.I.P.
0.1 pantherophis guttata guttata snow
0.1 pantherophis guttata guttata anery motley
1.0 boa constrictor

leejoo
Berichten: 92
Lid geworden op: 30-11-2009 09:48

Bericht door leejoo » 25-03-2010 23:23

piercings: tja, oorbellen... keurig in elk oor een gaatje
tattoo's: nope :)
snakes: ja, die dan weer wel :)

ik ben raar op mijn eigen manier :dans:
0.0.1 Pantherophis guttata guttata wildkleur
0.1.0 Pantherophis guttata guttata bloodred

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

Bericht door pantherophis » 26-03-2010 10:43

sorrie
heb allleen slangen

maarja het jaar is net begonnen !!!! :D 8)7
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 26-03-2010 12:45

Ja ach ik spoor al helemaal niet, mensen moeten maar zelf maar weten of op visite komen, voor de rest vind ik het prima. :dev:

En ja heb ook een tattoo.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

Plaats reactie