NIEUW: HET HUISDIERDONORCODICIL

Welke ondergrond heb je? Waarom voer je levend? Discusieer hier met anderen over het hoe en waarom.
Plaats reactie
ThaBarman
Berichten: 292
Lid geworden op: 18-11-2009 20:30

NIEUW: HET HUISDIERDONORCODICIL

Bericht door ThaBarman » 27-04-2010 22:29

Heb je geen idee wat je met je overleden huisdier moet doen? Begraven? Naar de dierenarts? Stel het beestje ter beschikking van de wetenschap, door middel van het huisdierdonorcodicil!

Meer dierproeven op scholen
De afgelopen jaren is het aantal dierproeven in het onderwijs toegenomen, zo blijkt uit gegevens van de Voedsel- en Warenautoriteit. De verwachting is dat dit alleen maar toe blijft nemen.

Huisdierdonorcodicil
Om het gebruik van (levende) dieren op scholen terug te dringen, hebben de Universiteit Utrecht en Proefdiervrij de handen ineen geslagen en het huisdierdonorcodicil geïntroduceerd.

Schenken aan de wetenschap
Met het huisdierdonorcodicil kun je je huisdier aan de wetenschap schenken nadat deze is overleden. Inmiddels doen er dierenartsen aan mee, en is het huisdierdonorcodicil officieel in gebruik genomen.

Nog niet alle dieren
De Universiteit Utrecht heeft in eerste instantie alleen behoefte aan een beperkt aantal diersoorten. Dat zijn honden, katten, cavia's, konijnen en ratten. Omdat het nu nog kleinschalig is, beginnen ze hiermee. Misschien dat later ook andere dieren nodig zijn.


link naar het artikel en filmpje:

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/) ... odicil.xml

bron: www.rtlnieuws.nl



we zagen het op het nieuws, hoe denken jullie hierover

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 27-04-2010 23:20

Ik vind het een goed iets,mits men er ten alle tijde zélf voor kan kiezen,net als bij mensen.
Hoewel ze (nog) geen slangen nodig lijken te hebben zou ik er zelf zeker over nadenken om 1 van mijn slangen erheen te brengen mochten ze overlijden.

We zouden gigantisch geholpen zijn met meer (slangen)kundige dierenartsen, meer kennis over onze dieren,en wellicht in de toekomst betere remedies.

Ik vind het top,al begrijp ik ook dat er vele mensen zullen blijven die hun dier liever in hun buurt houden door ze bijv. te begraven.
Afbeelding

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

Bericht door pantherophis » 03-05-2010 16:59

ik zou het wel brengen als kan
ben het eens meer kennis van slangen bi DA
draag zelf ook dus waarom dan niet je huisdier :Y)
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

Plaats reactie