Waarom heb jij voor Pantherophis guttatus guttatus gekozen?

Welke ondergrond heb je? Waarom voer je levend? Discusieer hier met anderen over het hoe en waarom.
Back 2 Basic
Berichten: 123
Lid geworden op: 26-10-2009 11:13

Waarom heb jij voor Pantherophis guttatus guttatus gekozen?

Bericht door Back 2 Basic » 28-10-2009 10:29

Ik ben begonnen met e P.g.g. omdat het het eerste slangetje was waarmee ik per ongeluk in aanraking kwam. Er stond hier een terrarium met 2 luipaardgekko's in de kamer en ik. mijn vrouw en de kids gingen naar een reprielenbeurs in Zwolle. Daar aangekomen was ik net een klein kind in de speelgoedwinkel, alles was mooi, wilde ik hebben en the sky was the limit....
Ik had het thuis al eens over slangen gehad maar mijn vrouw was absoluut ANTI!!!! Omdat mijn vrouw en haar zoontje (we zijn een samengesteld gezin ivm een scheiding) beide allergisch waren voor huisdieren met haren hebben we voor reptielen gekozen.
Op die bewuste beurs werd ik opeens door de kinderen opgehaald, ik moest eens komen kijken want mijn vrouw had wel een hele grote hagedis op de arm..... YES....dacht ik dat is vet staat ze daar met een grote doornstaartagaam op de hand en die vond alle aandacht helemaal geweldig.... (ik stiekum ook) :cheer:
Daar aangekomen was ze helemaal verkocht en zei die wil ik hebben, weet je het zeker zei ik (schijnheilig)... denk het wel. Ik stelde toen voor om een rondje te lopen over de beurs en er later op terug te komen. de verkoopster zei wel ik hou hem niet vast en weg is weg. Zo gezegd, zo gedaan.... alvast naar een groter terrarium gekeken enzo.... en toen we daar terug kwamen bij die mensen werd de doornstaart onder onze neus verkocht wat baalde we, dat wil je niet weten. Maar die zelfde mensen hadden ook rattenslangetjes en de kids hadden beide al een slangetje vast, beide zeien ze vol overtuiging.... dan nemen we deze toch mee!!!
En raad eens..... de eerste slang was binnen..... MAAR.... 2 dagen later sloeg mijn vrouw om en raakte behoorlijk in paniek, stel dat hij ontsnapt... Dat gaat niet gebeuren en ja zoals zoveel mannen hebben wij mannen het laatste woord.... JA VROUW.... ik heb het slangetje toen maar terug gebracht. Nou ben ik ook wel iemand die als hij iets in zijn hoofd heeft het niet in zijn kont heeft en al moet de onerste steen boven, ik ga het voor elkaar krijgen. Na 2 weken dus weer een slangetje in huis en mijn vrouw was om..... het was haar knuffeltje, dit slangetje was zo rustig en zo naar mensen gericht alles was opeens helemaal goed. Sterker nog mijn vrouw kwam een paar weken later met de opmerking:" Wel zielig zo alleen in dat terrarium", nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Toen een 2e en een 3e en zelfs een 4e slang in huis. Na een bepaalde tijd zocht ik een nieuwe uitdaging en schakelde van P.g.g. over naar Koningspythons maar toen ik een slang had van ruim 1.80 wat voor een koningspython behoorlijk groot is kwam de angst weer op en was toch iets te groot voor mijn vrouw. Toen ben ik vreemd gegaan van slangen naar baardagamen. Hiermee de nodige kennis en ervaringen opgedaan maar toen we na een weekend weg terug kwamen en 1 van mijn kinderen de baardjes had verzorgd had ze alleen eten en drinken gegeven. Je wilt niet weten hoe dit terrarium vol was gepoept en hoe het huis stonk naar een vieze zure stinkene lucht. Toen de knoop weer doorgehakt en de baardjes verkocht, het terrarium helemaal ontsmet, de achterwand eruit gesloopt, alles helemaal opnieuw ingericht en aangepast en weer terug naar de rattenslangen gegaan.
Nu heb ik weer 3 rattenslangen en 1 hybride (welke in de verkoop staat) en zodra 1 van de kids het huis uit gaat, heb ik mijn eigen slangenkamer!!! Vandaar mijn naam: Back 2 Basic
1.0 Pituophis Catenifer Annectans Hypo
1.1 Pituophis Catenifer Annectans Applegate
0.2 Pituophis Catenifer Annectans (multi het.)

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 28-10-2009 10:40

Mooi verhaal ..

Ik moet zelfs nog met de vrouw praten .....

Maar de reden dat ik voor deze kies.
Ik zag er 1 in de dierenwinkel en vondt hem erg actief. Ook vindt ik ze erg mooi om te zien. Vooral de wit/grijs basis met rode vlekken (mag ook oranje of zwart op zitten, als de basis maar licht is :D).
Tevens een voordeel dat ze niet zo groot worden. Je kunt er al 1 houden in een 80x50x50 bak (mijn voorkeur zou zijn 100x50x50 maar moet nog kijken of dat past.
Ze zijn makkelijker te houden dan veel andere slangen.
Ik vindt het leuk om te zien dat een slang een muis pakt en verwerkt.


Ik zag in die winkel ook ringslangen oid, die vis aten. Maar dat vondt ik toch minder interesant :D
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 28-10-2009 10:42

Leuk om zo te lezen zeg!

Ik heb een opleiding dierverzorging gegaan,en daar op school hadden we gutten. Nu weet ik dat het slecht is,maar wij zaten de hele les (4 blokuren per dag) met die gutten om onze nek.
Ik had een favoriet, en amelvrouw die elke dag om mijn nek hing terwijl ik mijn opdrachten zat te maken.
Ik vertelde thuis dat ik graag een slang wilde,maar moeder was duidelijk : als je onder mijn dak woont,komt er nevernooit een slang in huis!
Bummer. Ik heb toen een terra met een paar gekko's gehad,maar dat was niet bevredigend.
Ik ging samen wonen, helaas met iemand die absoluuuuut niet van slangen houd.
Het is 6 jaar lang 'nee' geweest,en geen discussie mogelijk.

Totdat wij met vrienden naar de dierentuin gingen.
We kwamen langs de slangen en vanzelfsprekend bleef ik daar plakken en mijmerde dat ik er zo graag 1 wilde.Daarop zei 1 van onze vrienden dat hij een terra had die ik zo mocht hebben van hem.
Hij heeft daarna mijn man overgehaald met argumenten als : jij hebt ook een hobby (z'n vissen) en zo nog wat meer.
Het terra werd de volgende dag langsgebracht,heeft een weekje leeg gestaan voordat man zover was om ja te zeggen :Y)
Uiteindelijk liep ik in de dierenwinkel en zag daar een evenbeeld van mijn favoriete gut op school...die heb ik meteen gekocht.

En inderdaad...1 slang is ook maar alleen , dus een snow erbij gezocht.

Voorlopig komt er niks bij,omdat we redelijk klein wonen,maar wanneer we nog eens groter gaan wonen komt er ook voor mij een slangenkamer.
Regiussen vind ik ook erg mooi,maar ik denk,net als bij Hans, dat daarvoor het angstgehalte hier (nog?) te groot is.
(want ja, het enige waar manlief bang voor is,zijn slangen :dev: )
Afbeelding

Back 2 Basic
Berichten: 123
Lid geworden op: 26-10-2009 11:13

Angst...

Bericht door Back 2 Basic » 28-10-2009 11:51

@Tivoli: Als er 1 slang is die niet bijt dan is het wel de Regius.... Natuurlijk kunnen er bijters tussenzitten maar dat is met alle soorten dieren. De regius is een makkelijke vrij passieve slang die liever lui dan moe is. Dus de angst is eigenlijk overbodig. Eén van mijn Regiussen was ruim 1.80 terwijl mijn vrouw maar 1.62 is dus dan is een slang al snel groot...... 8)7
Wel is het zo dat als een Regius bijt je wel direct de hand flink open hebt liggen want de tndjes zijn iets groter dan van een P.g.g.
Dus ga ooit met een gerust hart kijken voor een Regius.

greetz H@ns
1.0 Pituophis Catenifer Annectans Hypo
1.1 Pituophis Catenifer Annectans Applegate
0.2 Pituophis Catenifer Annectans (multi het.)

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Re: Angst...

Bericht door Tivoli » 28-10-2009 12:04

Back 2 Basic schreef:@Tivoli: Als er 1 slang is die niet bijt dan is het wel de Regius.... Natuurlijk kunnen er bijters tussenzitten maar dat is met alle soorten dieren. De regius is een makkelijke vrij passieve slang die liever lui dan moe is. Dus de angst is eigenlijk overbodig. Eén van mijn Regiussen was ruim 1.80 terwijl mijn vrouw maar 1.62 is dus dan is een slang al snel groot...... 8)7
Wel is het zo dat als een Regius bijt je wel direct de hand flink open hebt liggen want de tndjes zijn iets groter dan van een P.g.g.
Dus ga ooit met een gerust hart kijken voor een Regius.

greetz H@ns
Het is niet het bijten waar hij bang voor is,maar gewoon het hele voorkomen van een slang.
Een regius oogt al gauw wat massiever dan een gut,vandaar.
Hij heeft 1 keer een van mijn dames vastgehouden,maar verder houd hij zich totaal afzijdig.
Ze staan nu in de woonkamer,als ik ooit een slangenkamer heb, is het wat meer afgeschermt,dan komt er echt wel een regius (en een boa :D )
Maarja,dat is allemaal toekomstmuziek,tot nu toe vermaak ik me prima met mijn gutjes.
Afbeelding

Back 2 Basic
Berichten: 123
Lid geworden op: 26-10-2009 11:13

Bericht door Back 2 Basic » 28-10-2009 23:24

Zo'n boa met veertjes zeker.... maar die mag je nu toch al wel??? :cheer:
1.0 Pituophis Catenifer Annectans Hypo
1.1 Pituophis Catenifer Annectans Applegate
0.2 Pituophis Catenifer Annectans (multi het.)

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 28-10-2009 23:52

Toen bij ons de beslissing was gevallen om met slangen te beginnen was de keus snel gemaakt.
Voor de Pantherophis guttatus guttatus gekozen omdat het een slang is die uitermate geschikt is voor beginners, niet te groot en ook redelijk actief.
We wilden graag 2 slangen in 1 terra maar liefst wel 2 verschillende.
2 soorten samen zetten was na inlezen al snel geen optie.
Dan kom je toch ook weer bij de p.g.g. met z'n grote variatie in kleuren en patronen zodat je een leuk contrast krijgt als je slangen samen zet.
We hebben nog maar vrij kort onze 2 eerste slangen, een amel stripe en caramel (2 mannen)+ volgende week ook nog een lampro. De lampro komt natuurlijk in z'n eigen terra maar waarschijnlijk komen er ook nog een paar gutjes bij.
Op dit moment zijn we ons aan het verdiepen in de genetica en sluit niet uit dat we als we nog 1 gaan kopen dit een vrouw wordt om misschien in de toekomst proberen om hier offspring van te krijgen.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Back 2 Basic
Berichten: 123
Lid geworden op: 26-10-2009 11:13

Bericht door Back 2 Basic » 29-10-2009 11:31

Wat wel grappig is en bijna bij iedereen terug komt is dat met eigenlijk maar met 1 of 2 slangetjes begint maar toch naar meer slangen gaat/ wilt gaan...
Zal als de slangen uitgebuikt zijn ook een paar foto's plaatsen. Hebben net gegeten en dan ben je niet op z'n voordeligst op de foto..... :Y)
1.0 Pituophis Catenifer Annectans Hypo
1.1 Pituophis Catenifer Annectans Applegate
0.2 Pituophis Catenifer Annectans (multi het.)

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 16-11-2009 22:15

Ja, het virus slaat toe... 8)

We hebben nog steeds geen beslissing genomen wat we verder willen.
Op dit moment hebben we 2 koningsslangen in een terra van 120x60x70 en de 2 gutjes zitten nog in hun opkweekbak.
Hiervoor komt nog een terra van 120x60x80
Dan hebben we nog plaats voor 1 terra van 120x60x60
We zijn er nog steeds niet uit wat we daar in willen.
Twijfels, tussen gut vrouw, zodat we in de toekomst de mogelijkheid hebben eens proberen met deze soort te kweken of 1 of 2 konigspythons.
Deze vinden we namelijk ook heel erg mooi en zijn ook niet al te moeilijk om te houden.

Nog maar goed nadenken maar de keuzes die je hebt maakt het niet makkelijker.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Danielle
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-11-2009 15:01

Bericht door Danielle » 27-11-2009 18:39

Ik heb er nooit zelf voor gekozen...
Ik werd 18 jaar en kreeg van mijn beste vriend Age een jongen wildkleur gutje van een paar weken oud!!
Binnen een jaar had ik er 38 Gutjes...
Boa en Regiussen, Schorpioenen en een gele boomadder!!

Ben nog altijd erg blij met het cadeautje van toen....
Zou geen andere slangen meer willen.
Ze zijn zo veelzijdig.
Groetjes Daniëlle

34 Pantherophis Guttatus in verschillende kleuren...

Plaats reactie