Waarom heb jij voor Pantherophis guttatus guttatus gekozen?

Welke ondergrond heb je? Waarom voer je levend? Discusieer hier met anderen over het hoe en waarom.
heartbullet
Berichten: 21
Lid geworden op: 27-12-2009 09:32

Bericht door heartbullet » 28-12-2009 13:22

Op mijn dierverzorgings opleiding kwam ik op mijn 14e in aanraking met slangen. vond het in het begin best wel spannend maar na een aantal keren gehanteert te hebben was ik verkocht.

Toen ging ik met mijn vader overleggen maar die begreep niet wat je ermee moest.

na lang zeuren en inlezen ben ik begonnen aan gutjes omdat het werd aangeraden als beginners slang.

Toen bij een dierenwinkel heb ik een hele mooie wildkleur meegenomen.

Later heb ik er nog een motley snow bijgehaald. hiermee ga ik kweken to F2 generatie.
P.g.g

1.0 wildkleur, het. bloodred
0.1 Motley Snow, poss. het. caramel

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

waarom

Bericht door pantherophis » 05-02-2010 20:17

ik had heeeel vrooeeeeger ook een terra
met kamelion en gekko als tiener en moest die wegdoen
daarna vanalles

verledenjaar dacht ik weer daaraan en ben op internet gaan zoeken
en kwam er al snel achter dat P.g.g de! beginnersslang was
wat mij vooral aansprak waren de 60+ kleurvarianten
ik dacht info zoeken bij dierenzaak +en ik ken iemand bij dierenambulance
en ik kocht een koppel wildkleur en later de rev. okeetee

en nu vind ik het hhaaartsstike LEUK!!
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

CaDen
Berichten: 14
Lid geworden op: 24-04-2010 22:41

Bericht door CaDen » 26-04-2010 13:54

Het is bij ons begonnen met 3 baardagaamen die wij te logeren hadden voor 6mnd (wegens omstandigheden) toen die weg waren misten we iets. We wilden wel weer agaampjes, maar dat is dan hetzelfde als we te logeeren hadden, dus beetje verder kijken, een slang leek ons ook wel wat en is weer es wat anders. Na goed rond gekeken te hebben en van alles te hebben uitgezocht zijn we bij gutten uit gekomen. Omdat dat toch wel redelijk makkelijke (beginners)slangetjes zijn, hebben we daar een terra voor gebouwd en een aangeschaft, nu zijn we nog op zoek naar een man ergens uit het midden van het land, de onze komt uit het noorden, mochten ze wel wat doen, is het gezond wat er uitkomt :) wat betreft genetische diversiteit.
0.1. Pers/straatkat kruising
0.1. Rottweiler/Labrador kruising
180L aquarium met verschillende soorten vissen
1.2. axolotl, albino, albino-goud en een bruine
0.1. Pantherophis Guttatus wildkleur

ViperSneaker
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-11-2010 07:16

Bericht door ViperSneaker » 15-11-2010 07:35

Omdat ik voor de eerste keer slangen heb en deze slang leek me wel perfect om mee te beginnen :D En dat is nog waar, want mijn slang Sneaker is super!! :klap:
1. Missing Black (Man) : Sneaker Thekla
1. Wildkleur (Vrouw): Viper Taylor
1. Een dwergkonijn(vrouw, grijs): Christalla

Steven
Berichten: 65
Lid geworden op: 24-04-2010 15:24

Bericht door Steven » 15-11-2010 21:07

Omdat ze in alle kleure te verkrijge zijn, hun karakter echt leuk is!

enjoy
Berichten: 56
Lid geworden op: 27-01-2011 16:47

Bericht door enjoy » 28-01-2011 10:30

Omdat ze mooi zijn ,mild wat betreft karakter (de meeste dan toch)
en omdat het DE beginners slang bij uitstek is volgens kenners
en wie ben ik als beginner om dat advies te negeren!
ervaring is leren van je fouten,sommige mensen hebben heel veel ervaring!

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 28-01-2011 13:57

Ik ben er ooit mee begonnen om dat ik met slangen wilde bezig zijn.
Na heel wat lezen en praten met kwekers op diverse beurzen, werd er in het begin geopteerd om naar een rattenslang te gaan.
Uiteindelijk na meer dan een jaar rond hangen op beurzen zonder aankoop van enig dier, heb ik de stap gezet en kocht ik een caramel.
Niet zo extreem lang daarna (10 maand) toen ik de deze meer dan gewoon was, kwam er nog 1 bij (na nog eens extra te checken over 2 slangen bij elkaar, en qua grootte).
Na nog eens een 10 maand bleek dat deze twee slangen man en vrouw waren... met alle gevolgen van dien. (in de rapte een broedbak gekocht maar is er iets te warm in geworden: 33° en soms meer door de heersende hittegolf. Gevolg 2/7 kwam uit. Slang was bovendien niet op gewicht en te jong maar ja dat is een ander topic)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

semmy
Berichten: 31
Lid geworden op: 11-07-2010 21:46

Bericht door semmy » 28-01-2011 14:57

Altijd gefacineerd geweest door reptielen, vooral slangen!! maar natuurlijk is er nooit geen slang in huis mogen komen :@ op een bepaalde leeftijd verlaat je dan toch het ouderlijk nest en kun je doen en late wat je wilt!! zogezegd, zo gedaan!! :P 1van men eerste aankope qua meubilair is dan ook een terra geweest met een wildkleur gutje :D en waarom? dezelfde reden gelijk zo velen, een echte beginners slang! en heb er nog geen seconde spijt van gehad!! zit nu met 2gutjes en pas een kousebandje bij gehaald :dans: snakes are a virus!!! :dev:

Plaats reactie