zwanger of niet?

Over het kweken, en de nakweek .
Maar ook voor alle kleurslagen en patronen
Plaats reactie
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

zwanger of niet?

Bericht door Loki » 27-01-2011 22:07

Hoe kan je duidelijk weten dat je vrouwtje zwanger is?

Naar het schijnt kan je dat voelen e.d. maar ik zou niet weten hoe het juist voelt...

Mijn vrouw zit sinds 3de week van december met een man in 1 terra.
Paring heb ik nog niet echt gezien (vorige jaren ook niet) maar ze zaten altijd wel samen, zowel in als uit de schuilplaatsen, wat op zich geen abnormaal gedrag is voor gutten.
Nu is ze de afgelopen weken behoorlijk bijgekomen (50 gram voor 1 muis op 1 week tijd, en week daarna opnieuw een 20 a 30 gram lijkt me wel wat overdreven).
Ze gaat een van dagen vervellen. Maar ben dus bij deze nog niet 100% zeker. Onrustig gedrag van het zoeken naar een bepaalde legplaats heb ik ook nog niet gezien. Ze blijft de rust zelve.
In het terra ligt sinds begin deze maand speciaal een bak met vochtig vermiculiet en een met vochtig mos waar ze dus mooi in kruipt.

Aangezien ik eerder zei dat ik niet weet hoe je het kan voelen, zijn er dan nog andere uiterlijke of gedragskenmerken?

Het is niet mijn 1ste nest, maar had vorig jaar mijn broedstoof te lang eigenlijk al aan staan, omdat ik "dacht" dat het zo ver was, wat dus niet zo was. En er zijn nu momenteel nog enkele problemen met mijn huidige bakken. (ik ga morgen is horen voor iets anders bij een kweker).
Voor eventuele legnood heb ik geen schrik, want ze heeft het vorige jaren mooi gedaan in diverse terrariums, maar zit al een klein jaar in deze, waar ze ooit haar 1ste nest in open terrarium gelegd had.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie