vershillende soorten bij elkaar

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

vershillende soorten bij elkaar

Bericht door pantherophis » 09-05-2011 14:05

wat denken we hiervan kan dit wel ??

taiwanese rattenslang bij rode rattenslang Afbeelding

Afbeelding

is in artisklas ( kleinste dierentuin van nederland )
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 09-05-2011 19:43

Vind ik niet kunnen. Taiwanese wordt uiteindelijk groter, en eet de kleine misschien op. Vooral van een dierentuin zou je beter verwachten.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 10-05-2011 16:02

Heb dit ook al gezien in een te klein terra... samen met de gele rattenslang...
Terra was maximum 1 van 80cm, standaard terra van Exo Terra... veel te klein voor zo 1 dier. Laat staan voor een 2de.

De persoon in kwestie vraagt 100€ per slang, wat ik te duur vind (nieuwprijs kan ik aan zo een geraken van 30€ en dan zie ik het nog opgroeien enz...)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 10-05-2011 21:55

Kan niet in mijn optiek.
2 totaal verschillende soorten, verschillende werelddelen, verschillende biotopen, en totaal verschillend van temperament.

Volgens mij is het op een ander forum ook al geschreven, dat het tot nu to goed gaat wil niet zeggen dat het goed IS.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 10-05-2011 23:06

Bah :@
Een 9-tal Gutten beestjes

Harald
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-05-2011 17:10

Bericht door Harald » 12-05-2011 19:50

Ik heb me maar even op dit forum aangemeld aangezien er nogal wat mensen ongerust zijn over het feit dat wij een Taiwanese rattenslang samenhouden met 2 rode rattenslangen.
Deze 3 dieren hebben wij onlangs overgenomen van iemand die om medische redenen niet meer voor z’n slangen kon zorgen.
Het terrarium waar ze nu in zitten is 2,10 meter breed, 1,5 meter hoog en 1 tot 1,3 meter diep.
De Taiwanees is 2,5 meter lang en de roden (2 broers) zijn 1,5 meter lang.
Alle 3 de dieren zijn al van jongs af aan bij elkaar en zijn elkaar dus meer dan gewend.
Aangezien alleen het voeren problemen geeft, worden alle dieren dus afzonderlijk van elkaar gevoerd. Bovenstaande informatie heb ikzelf doorgeven aan Dhr. Marco (pantherophis)
Helaas vond hij het reden genoeg om een melding te doen bij de dierenbescherming???

@ pantherophis, Het verbaasd mij zeer dat je dit op allerlei fora aan de kaart gaat stellen, zeker nadat ik je heb uitgelegd hoe de vork in de steel zat en jezelf net 7 rode rattenslangen bij ons gebracht hebt. 7 slangen die we uit coulance met je medische klachten gratis (normaal vragen we bij afstandsdieren €12,50 per dier) overnamen.
Als je onze manier van handelen niet vertrouwd, waarom plaats je je dieren dan bij ons?
Mocht je overigens weer “vanwege medische redenen” dieren kwijt moeten, kom dan niet meer bij ons aankloppen. Vreemd trouwens dat we van je vriendin gehoord hebben dat zij je de keus gegeven hebt, zij er uit of je slangen eruit.
O ja, en als je na een melding bij de dierenbescherming anoniem wilt blijven, doe de melding dan niet vlak nadat je vragen hierover aan mij gesteld had en je allerlei berichten hierover op diverse fora hebt geplaatst. Google is my friend en Één plus één is nog altijd twee.

Mochten er mensen zijn die na dit verhaal nog steeds vragen hebben, stel ze dan gerust.

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 12-05-2011 23:20

Respect voor je post.

Ik moet zeggen dat de handelswijze van pantherophis niet de mijne is en ook veel te ver vind gaan mocht het zo zijn wat jij beweerd.

Toch blijf ik er bij dat je deze 2 soorten niet bij elkaar zou moeten willen houden in 1 terrarium om redenen die ik eerder al heb genoemd.

En dat het goed gaat tussen beide soorten wil niet zeggen dat het goed is of goed blijft gaan.


Tip aan beide:
Probeer persoonlijke problemen niet publiekelijk uit te vechten maar via pb.
Hou de eer aan jezelf, voor je het weet begint het een zielige vertoning te worden.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Harald
Berichten: 3
Lid geworden op: 12-05-2011 17:10

Bericht door Harald » 13-05-2011 08:08

ik werd dus gebeld door een reptielenopvang hier in Haarlem die een vraag had gekregen van de dierenbescherming.
daar zou deze melding binnen zijn gekomen.

de uitleg die ik hierboven heb gegeven was ook voor deze reptielenopvang genoeg om er geen problemen mee te hebben.

uiteraard is het bijelkaar zetten van dieren altijd een risico maar dat geldt niet enkel voor soorten uit verschillende werelddelen.
de specifieke combi waar het hier om gaat vind ik geen probleem aangezien het bij de vorige eigenaar al vanaf het begin goed is gegaan.
ik heb dan ook geen rede om te denken dat het later toch fout zal gaan.

zoals ik al zei, voor het voeren worden de dieren gescheiden dus hier zullen geen problemen bij ontstaan.
de bak is ook voorzien van verschillende hotspots dus de dieren kunnen hun eigen favoriete plek opzoeken.

het is ook niet mijn idee om dit op een forum uit te vechten maar aangezien ons bedrijf met naam en toenaam op een forum vermeld wordt, ben ik wel verplicht om te reageren.
verder respecteer ik ieders persoonlijke mening maar er leiden meer wegen naar Rome dan men kent

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 13-05-2011 11:20

Ik respecteer het ook dat je hier je verhaal bent komen doen maar ook je standpunt t.o.v. het bij elkaar houden van de 2 soorten.
Dat kan ieder voor zichzelf bepalen.

Zelf ben ik hier alleen geen voorstander van met name vanwege de verschillen in biotoop. Niet omdat ze uit verschillende werelddelen komen maar met name omdat de 1 een andere temperatuur en met name een andere rv vraagt dan de ander.
Zoals al aangegeven op het andere forum, slangen zijn geen dieren die er over het algemeen snel bij neervallen maar eigenlijk lang stervend zijn wanneer ze niet onder goede condities gehouden worden.


Vind het trouwens een beetje zwak dat pantherophis zich niet meer laat zien op de diverse fora. Je had wat dat betref een snelle reactie en/of enige uitleg van hem mogen verwachten.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 13-05-2011 13:17

Ik ben ook van mening dat de 2 soorten niet bij elkaar horen.
En zou de dieren toch uit elkaar halen, want dat de vorige eigenaar het ook zo deed en het niet fout is gegaan vind ik niet echt een goed excuus.
Waarom zou je de dieren niet uit elkaar halen?

De hele discussie met Pantherophis raad ik idd aan verder buiten de fora te houden.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Plaats reactie