Dierenwinkel Gouda

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
Plaats reactie
Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Dierenwinkel Gouda

Bericht door Gideon » 29-01-2011 14:25

Hallo beste iedereen,

Ik woon in de buurt van Gouda, zoals sommigen al weten. In Gouda is er een dierenwinkel, en die verkopen ook slangen. Nu is het mij opgevallen dat die slangen nogal 'pover' verzorgd worden.

Het betreft hier 3 korenslangen van ongeveer ander half jaar oud en 80 à 90 cm lang. Ze zitten met zn drieen in een bak van 40x40x50 (het is een bak van 80x40x50, maar met een tussenschot halverwege van glas, aan de andere kant zitten ongeveer 6 baardagamen), zonder schuilplaatsjes en een waterbak van ongeveer 5cm doorsnee. Ze hebben geen stenen voor vervellen en geen 'vegetatie'. Ze kunnen zich nergens verstoppen, ingraven gaat ook niet, want ze hebben maar 1cm bodembedekking. Ook zit de bak helemaal onder de schimmel van de uitwerpselen. Ze hebben een kurken achterwand. Een paar maanden geleden hadden mijten, dus die dieren hebben een antimijten-kuur gehad, maar de bak niet. Ook hebben ze de kurken achterwand laten zitten.

P.S. elke keer dat er daar een slang aan het vervellen was, ging dat in 50 kleine stukjes, bleef er nog een hoop aan het dier plakken en werd de vervelling niet opgeruimd.

Hoort dit? of moet hier iets aan gedaan worden?
Het blijft natuurlijk een dierenwinkel, maar alsnog. Alle andere reptielen hebben wel gewoon schuilplaatsjes, vegetatie, voldoende waterbakken, SCHONE bodembedekking, maar de slangen niet. Het liefst zou je ze allemaal meenemen, maar er word 60,- per stuk voor gevraad. En waarschijnlijk zijn ze binnen 3 maanden dood, vanwege eerdere povere verzorging.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 29-01-2011 19:56

als deze effectief zo klein zijn... heb ik ook mijn twijfels...
Kan je als individu iets tegen beginnen? Nee.

Tenzij, een maat van mij heeft ooit dierenbescherming op een winkel afgestuurd. Deze had reptielen zitten: agamen, stierslang, e.a. in 1 terra, ZONDER verlichting/warmte... en alle reptielen die er in de andere terras zaten hadden ook geen verwarming of licht....
Wat bleek nu? Zij waren op papier al niet in orde om deze dieren te verkopen... Laat staan ze zo slecht onder te brenge. Ze hebben een paar duizend euro boete gehad, maar verandering? ik dacht het niet. Ik kom de winkel zelfs niet binnen omdat ik medelijden heb met de dieren...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 29-01-2011 19:57

goh, je zou toch het liefste de eigenaar afschieten...
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

enjoy
Berichten: 56
Lid geworden op: 27-01-2011 16:47

Bericht door enjoy » 02-02-2011 17:23

Loki schreef:
Tenzij, een maat van mij heeft ooit dierenbescherming op een winkel afgestuurd. Deze had reptielen zitten: agamen, stierslang, e.a. in 1 terra, ZONDER verlichting/warmte... en alle reptielen die er in de andere terras zaten hadden ook geen verwarming of licht....
Wat bleek nu? Zij waren op papier al niet in orde om deze dieren te verkopen... Laat staan ze zo slecht onder te brenge. Ze hebben een paar duizend euro boete gehad, maar verandering? ik dacht het niet. Ik kom de winkel zelfs niet binnen omdat ik medelijden heb met de dieren...
BOETE!!!!sluiten die handel!!!!!
die hebben geen hart voor dieren als je zo met ze omgaat!!!

regelrecht de dierenbescherming op af sturen!!!
ervaring is leren van je fouten,sommige mensen hebben heel veel ervaring!

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 02-02-2011 17:53

BOETE!!!!sluiten die handel!!!!!
die hebben geen hart voor dieren als je zo met ze omgaat!!!

regelrecht de dierenbescherming op af sturen!!!
beetje boos :D? je hebt wel gelijk hoor

+1
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

enjoy
Berichten: 56
Lid geworden op: 27-01-2011 16:47

Bericht door enjoy » 07-02-2011 16:11

Gideon schreef:
BOETE!!!!sluiten die handel!!!!!
die hebben geen hart voor dieren als je zo met ze omgaat!!!

regelrecht de dierenbescherming op af sturen!!!
beetje boos :D? je hebt wel gelijk hoor

+1
kan me idd erg boos :@ maken door het leed wat dieren aangedaan wordt
de beestjes zijn afhankelijk van hoe mensen er voor zorgen en moeten t allemaal maar afwachten!!!
ervaring is leren van je fouten,sommige mensen hebben heel veel ervaring!

Plaats reactie