nieuwe slangen

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
paulus96
Berichten: 62
Lid geworden op: 11-02-2011 11:31

Bericht door paulus96 » 07-03-2011 00:22

Tivoli schreef:Ik vind het niet zo verkeerd om twee slangen samen weg te doen.
Als hij 1 slang had gehouden en er 1 bij had gekocht, had de nieuwe slang toch een aantal maanden in quarantaine gemoeten.
Al met al niet handig voor iemand die de middelen niet heeft om meerdere bakken in de kamer te zetten.

Laten we hier geen discussie gaan voeren over waarom er al dan niet 1 of 2 slangen weg zijn. :)
dank je wel :nou: :nou: :nou: :nou:
motley 0.1
1 Anery heterozygoot voor Amel 0.1

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 08-03-2011 22:07

Loki schreef:
Tivoli schreef:...Als hij 1 slang had gehouden en er 1 bij had gekocht, had de nieuwe slang toch een aantal maanden in quarantaine gemoeten...
Als ik nieuwe slangen koop (bijvoorbeeld 2) dan zitten deze ieders afzonderlijk in quarantaine. Tijdens de verplaatsing kunnen ze ook ziek worden he... (stress, temperatuur die niet meer de gewone omgevingstemperatuur is enz.)
Als ik twee slangen koop,die al bij elkaar waren, hoef ik die niet thuis uit elkaar te zetten.
En mochten ze bij vervoer aan iets blootgesteld worden, zijn ze daar beiden aan blootgesteld,en hoeven ze alsnog niet uit elkaar.
Daar doelde ik eigenlijk op.
Ik bedoelde niet bij jantje slang1 halen,en bij pietje slang2 , die vervolgens bij elkaar zetten. :)
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 08-03-2011 23:21

Tivoli schreef:
Loki schreef:
Tivoli schreef:...Als hij 1 slang had gehouden en er 1 bij had gekocht, had de nieuwe slang toch een aantal maanden in quarantaine gemoeten...
Als ik nieuwe slangen koop (bijvoorbeeld 2) dan zitten deze ieders afzonderlijk in quarantaine. Tijdens de verplaatsing kunnen ze ook ziek worden he... (stress, temperatuur die niet meer de gewone omgevingstemperatuur is enz.)
Als ik twee slangen koop,die al bij elkaar waren, hoef ik die niet thuis uit elkaar te zetten.
En mochten ze bij vervoer aan iets blootgesteld worden, zijn ze daar beiden aan blootgesteld,en hoeven ze alsnog niet uit elkaar.
Daar doelde ik eigenlijk op.
Ik bedoelde niet bij jantje slang1 halen,en bij pietje slang2 , die vervolgens bij elkaar zetten. :)
Dan nog... een slang kan er gezond uit zien, en als je ze ergens gaat halen, dit ook nog zijn, maar je weet nooit. Ik speel op zekerheid.

Bovendien kan je ze dan beter observeren, qua gezondheid...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie