mezerie slang weg sinds gisteren morgen iemand tips

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

mezerie slang weg sinds gisteren morgen iemand tips

Bericht door terra » 18-04-2011 09:57

ik vindt sinds gisteren morgen mijn slang niet meer ik heb het hele terrarieum onderzocht ook bodembedekking maar hij is er niet

gaat over kleine korenslang .. heb al op vele plaatsen gekeken maar niet te vinden, vanacht heb ik 2 pinkys in buisjes gelegd 1in wc rolletje in kleerkast en 1pvc buisje waar ze graag inzit in het terra. in de gang gelegd waarvan 1kant toegeplakt was.. zonder veel resultaat



de slang staat op mijn slaapkamer heb in de kamers boven gekeken maar niet te vinden ( wel nog niet alle kledingstukken 1 per 1 opengedaan doe dit straks..) vanacht ook eens snel gekeken met het nachtdieren zijn ..

zijn er tips om ze te lokken?

zelf dacht ik misschien levende pinky ofzo in doos de hang te zetten met wet dekens over zodat ze erop afgaat en vanacht alle kamer deuren iets open laten..??
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 18-04-2011 12:06

Beetje een verwarrende post...
Heb je al (was bij mij al meermaals het geval) gekeken bovenaan in je terrarium? waar de schuifraampjes zijn?

Ze lokken met eten is alles behalve zinvol. Ze gaat er echt niet op afkomen.
Indien ze effectief weg is, kan je ze misschien op warme plaatsen vinden... zoals bij een verwarming, kachel, ...

Toen een slang van een maat van mij ontsnapt was, zat deze binnen 1m van zijn bak (verscholen tussen het oud papier)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 18-04-2011 12:24

Idd op warme plaatsen zoeken.
Je kan meel o.i.d. over de vloer strooien om te kijken of de slang er nog actief is.
's nachts naar de kamer gaan en het licht ff aan doen, en goed om je heen kijken.
Een pinky in het terrarium leggen en de lampen in het terrarium aan laten.
Geen deuren openzetten.

Veel suc6 ermee.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 18-04-2011 12:44

ja al volledige kamer ondersteboven gezocht..
vanacht heb ik ook effen gekeken , ik slaap in de kamer waar het terrarium staat.. zal deze nacht nog eens kijken.

ja ik dacht dat de geur van pinky ze zou lokken en ze de pinky zal gaan op eten..

feuer u zegt pinky in terrarium leggen maar geen deuren open zetten? als ze niet in terrarium zit zal ze toch niet meer in kruipen.. of is het voor de geur ?.

khoop dak ze snel terug vindt mijn ma ook direkt volledig in paniek.. ze was er al tegen toen ik een slang mee had , nu ze verdwenen is ...
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 18-04-2011 15:56

Feuer schreef: ...
Geen deuren openzetten.
...
Ik weet niet hoe het bij u is, maar hier kunnen de gutten die pinky's krijgen nog altijd onder de deur :D

@terra, had je het terrarium laten openstaan per toeval?
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 18-04-2011 16:23

Loki schreef:
Feuer schreef: ...
Geen deuren openzetten.
...
Ik weet niet hoe het bij u is, maar hier kunnen de gutten die pinky's krijgen nog altijd onder de deur :D

@terra, had je het terrarium laten openstaan per toeval?
sommige deuren kan ze echt wel onder , nu voor mijn slaapkamer heb ik een handdoek gelegd in hoop ze daar ergens zit en blijft en ik er op bots.. voor de rest zal ik moeten afwachten ..

heb lang de muren van mijn kamer wat plastiekfolie geplakt indien ze vanacht rondsluipt hoor ik ze als ik lig te slapen/tv te kijken ofzo..

khoop dat ze niet verder is dan mijn slaapkamer.. wel anbetant dat het net zo mooi weer is... hopen dat ze binnenblijft.

hoe ze is ontsnapt weet ik niet , waarschijnlijk door mijn fout niet goed dichtgedaan maar ben dit niet zeker ( heb er niet opgelet) .. kan ook van tussen de ruitjes zijn , indien ik ze weer vin zal ik zeker terug wat karton tussen de schuiframen doen..

verder kan ik niet veel doen zeker ?
vanavond zal ik 2 verse pinky's ontdooien en leggen in 1 klein kamertje tegen over mijn kamer waar er zeer veel grief sta als ze daar is hopen dan of ze erop afga, en nog 1 in mijn kamer.. maar zal dit ook niet iederedag doen..
Afbeelding

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 18-04-2011 18:39

Loki schreef:
Feuer schreef: ...
Geen deuren openzetten.
...
Ik weet niet hoe het bij u is, maar hier kunnen de gutten die pinky's krijgen nog altijd onder de deur :D
Hier kunnen slangen en dus ook gutten die nog pinky's krijgen idd niet onder de deur door... (miss met heel veel moeite :P)

Het pinky in het terrarium is idd vanwege de geur, willen ze nog wel eens op af komen. Maar als je op meerdere plekken pinky's gaat leggen heeft het niet zoveel zin...
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 19-04-2011 08:36

Feuer schreef:
Loki schreef:
Feuer schreef: ...
Geen deuren openzetten.
...
Ik weet niet hoe het bij u is, maar hier kunnen de gutten die pinky's krijgen nog altijd onder de deur :D
Hier kunnen slangen en dus ook gutten die nog pinky's krijgen idd niet onder de deur door... (miss met heel veel moeite :P)

Het pinky in het terrarium is idd vanwege de geur, willen ze nog wel eens op af komen. Maar als je op meerdere plekken pinky's gaat leggen heeft het niet zoveel zin...
ok bedankt voor de tip.. beter savonds dan die pinky of ik kan ook iets grotere diepvries muizen krijgen = meer geur ? in het terrarium leggen? net bovenwarmtematje ? zal de geur dan genoeg zijn om door ventilatie rooster te gaan tot bij de slang ? en dan eventueel plastiekfolie rondom terrarium leggen, als hij savonds in slaapkamer zou zitten zou hij er zeker op afgaan ?
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 19-04-2011 09:48

Indien je folie rond het terra legt, zou het kunnen dat de slang door het geritsel misschien niet verder durft...

Nu, ik weet niet hoe de rest erover staat, en dit is misschien een sadistische oplossing, maar kunt ook misschien een levend pinky'tje in het terra leggen. Hoor je snachts misschien nog piepen als het opgegeten wordt :D
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 19-04-2011 10:02

Loki schreef:Indien je folie rond het terra legt, zou het kunnen dat de slang door het geritsel misschien niet verder durft...

Nu, ik weet niet hoe de rest erover staat, en dit is misschien een sadistische oplossing, maar kunt ook misschien een levend pinky'tje in het terra leggen. Hoor je snachts misschien nog piepen als het opgegeten wordt :D
ja daar zit wat in , maar was iets dat ik op internet gelezen had , zo kun je ze horen.

ja heb ook al zitten denken aan levende .. maar kdenk dat ik vanavond probeer met pinky in terrarium te leggen.. al zit ze in andere kamer zou ze dit toch moeten ruiken.. nu slaap ik wel 2 meter van het terrarium zou ze daarvan afschrikken ? zou toch wel moeten follie leggen want ze kan niet in het terrarium normaal gezien, en misschien wat dingen naast leggen(vochtige doek, schuilplaats..) indien ze erop afkomt ze hoor of ze haar dan verschuilt

heeft een iets grotere muis meer geur af ? anders grotere in terrarium leggen en pinky beneden het terrarium leggen.. en hopen dat ze honger heeft.
Afbeelding

Plaats reactie