mezerie slang weg sinds gisteren morgen iemand tips

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 22-04-2011 09:03

nog steeds niet gevonden.
al het hele bovenverdiep onderzocht ,meel gelegd . plastiek folie . pinky's zonder veel resultaat.

denken jullie dat het mogelijk is dat ze zou naar buiten zijn gegaan zijn (radiotor opklimmen en dan zo door raam sluipen)? het is hier namelijk zeer warm weer. . probeer zo alles dicht mogelijk te houden maarja ..

ook zie ik dat beneden onder trap/berging een ventilatie rooster openstond maar durf hem niet toe doen indien ze erin zit kan ze er niet meer uit , maar risico is dat ze er wel zou kunnen nog inkruipen en zo in heel het appartements gebouw zitten.

vanacht eens ronde doen met zaklantaarn..

nog tips ?
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 22-04-2011 10:25

terra schreef:nog steeds niet gevonden.
al het hele bovenverdiep onderzocht ,meel gelegd . plastiek folie . pinky's zonder veel resultaat.

denken jullie dat het mogelijk is dat ze zou naar buiten zijn gegaan zijn (radiotor opklimmen en dan zo door raam sluipen)? het is hier namelijk zeer warm weer. . probeer zo alles dicht mogelijk te houden maarja ..

ook zie ik dat beneden onder trap/berging een ventilatie rooster openstond maar durf hem niet toe doen indien ze erin zit kan ze er niet meer uit , maar risico is dat ze er wel zou kunnen nog inkruipen en zo in heel het appartements gebouw zitten.

vanacht eens ronde doen met zaklantaarn..

nog tips ?
Wachten en hopen...
Als het dier echt honger heeft zal deze wel eten zoeken... maar kan een tijd duren aangezien slangen - ook kleintjes - een hele tijd zonder eten kunnen (is niet om te ontmoedigen, maar is gewoon de harde realiteit)...

En het is inderdaad verdomme warm... TE WARM zelfs (heb alle warmte elementen uit gedaan... en is nu de goede temperatuur in het terra...)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 22-04-2011 10:40


Wachten en hopen...
Als het dier echt honger heeft zal deze wel eten zoeken... maar kan een tijd duren aangezien slangen - ook kleintjes - een hele tijd zonder eten kunnen (is niet om te ontmoedigen, maar is gewoon de harde realiteit)...

En het is inderdaad verdomme warm... TE WARM zelfs (heb alle warmte elementen uit gedaan... en is nu de goede temperatuur in het terra...)
uhu kdenk dat er niets anders zal te doen zijn. ook zal ik wat waterkommetjes neer zetten in de plaatsen ik denk ze zou kunnen zitten , aangezien ik denk dat ze binnenkort moet vervellen.. misschien zoekt ze dan een badje op..

ja wel leuk weer maar khoop **** niet dat ze is gaan zonnen is buiten ..

en dat ene ventilatie rooster zou ik beter openlaten zeker ?? als ze erin zit kan ze er terug uit .. maar als ze er nog niet ingekropen is kan ze er dan inkruipen en overal terecht komen.. dilema..
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 26-04-2011 19:45

nog steeds niet terug.

vanavond eens muisje op zolder leggen wie weet ze op 1 of andere manier daarop geraakt is.

anders boven en beneden kot al bekeken en niet van resultaat.

vraagje: slangen zouden ze over chaufages klimmen om zo door het raam te kunnen kruipen ? aangezien de chaufages "zeer' koud zijn?
Afbeelding

Theezeef
Berichten: 32
Lid geworden op: 11-04-2011 20:03

Bericht door Theezeef » 26-04-2011 20:04

dat is mooi balen.

zal wel ergens in een heel klein hoekje verscholen zitten waar je niet eens wist dat die bestond of in de bank als de stof iets los gelaten heeft onder en dat die er in gekropen is..

Hoop dit echt nooit mee te maken... Succes verder met zoeken
Pantherophis Guttatus Guttatus (Rode Rattenslang) 2009
1.0 Amber
1.0 Aztec
0.1 Lavender het Bloodred

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 27-04-2011 11:11

Theezeef schreef:dat is mooi balen.

zal wel ergens in een heel klein hoekje verscholen zitten waar je niet eens wist dat die bestond of in de bank als de stof iets los gelaten heeft onder en dat die er in gekropen is..

Hoop dit echt nooit mee te maken... Succes verder met zoeken
ja ik hoop het ook want kheb al overal gezocht..

nu doet mijn ma wat "grote kuis" khoop gewoon niet dat ze iets weg smijt waar ze dan net ingekropen is , maar ze kijkt toch op voorand maja..

nujah ze kan ook nog steeds weg zijn/buiten

kdenk volgens verhalen dat ik hoor ik enkel maar kan afwachten


kleine vraag : volgens mij zou de slang binnenkort moeten vervellen aangezien ik hem al 6weken had en nu ondertussen al 1 week kwijt ben denk ik dat hij hier en of binnenkort zal vervellen.. welk gedrag vertoond een slang dan ( niet op uitzicht maar op puur gedrag)? zal hij actiever zijn of juist op zelfste plaats zitten tot hij vervelt is en geen interesse in eten(pinkys)? misschien daarom dat ik hem nergens/moeilijker vin ... ?
Afbeelding

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 27-04-2011 19:02

Een slang die in vervelling ligt, doet vaak niet veel (bij mij iig niet).
Bij mij blijven ze vaak op 1 plaats liggen tot ze gaan vervellen en komen ook dan pas in actie.
Een 9-tal Gutten beestjes

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 27-04-2011 22:43

Tokopstok schreef:Een slang die in vervelling ligt, doet vaak niet veel (bij mij iig niet).
Bij mij blijven ze vaak op 1 plaats liggen tot ze gaan vervellen en komen ook dan pas in actie.
ahzo ok thx
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 06-05-2011 10:48

nog steeds niet terug gevonden. bijna (denk ik) 2 a 3 weken al.

nog steeds af en toe kijk ik snachts eens rond met zaklamp, pinkys leggen , water bakjes zonder veel resultaat.

volgens mij zit ze buiten (met dit mooi weer) zou ze moeten op radiator kruipen zo door de velux of via ventilatie /onder de deuren weg in het appartements gebouw. nu letten we ook niet meer op met de ruiten deuren aangezien het al zolang mooi weer is , kunnen we ons ook mooeilijk isoleren voor die slang..

twas mijn eerste , einde van mijn "hobby" aangezien mijn ouders er tegen zijn als ik ze niet weer vin om een nieuwe te kopen..

nog altijd hopen dat ik plots onverwachts bezoek van haar/hem krijg maar de hoop is weg.
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 06-05-2011 11:07

terra schreef:nog steeds niet terug gevonden. bijna (denk ik) 2 a 3 weken al.

nog steeds af en toe kijk ik snachts eens rond met zaklamp, pinkys leggen , water bakjes zonder veel resultaat.

volgens mij zit ze buiten (met dit mooi weer) zou ze moeten op radiator kruipen zo door de velux of via ventilatie /onder de deuren weg in het appartements gebouw. nu letten we ook niet meer op met de ruiten deuren aangezien het al zolang mooi weer is , kunnen we ons ook mooeilijk isoleren voor die slang..

twas mijn eerste , einde van mijn "hobby" aangezien mijn ouders er tegen zijn als ik ze niet weer vin om een nieuwe te kopen..

nog altijd hopen dat ik plots onverwachts bezoek van haar/hem krijg maar de hoop is weg.
Het dier kan overal zitten he... Het kan zijn dat ie zich op een gegeven moment terug laat zien... maar zou in theorie ook achter een ijskast kunnen zitten (warmte van de ijskast)..

Heb al verhalen gehoord/gelezen van mensen die hun slang na een paar maand terug vonden.
Actief achter zoeken heeft geen zin (meer).

Spijtig... Ik hoop voor jou dat ze toch nog is te voorschijn komt.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie