mezerie slang weg sinds gisteren morgen iemand tips

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 06-05-2011 11:45

Loki schreef:
terra schreef:nog steeds niet terug gevonden. bijna (denk ik) 2 a 3 weken al.

nog steeds af en toe kijk ik snachts eens rond met zaklamp, pinkys leggen , water bakjes zonder veel resultaat.

volgens mij zit ze buiten (met dit mooi weer) zou ze moeten op radiator kruipen zo door de velux of via ventilatie /onder de deuren weg in het appartements gebouw. nu letten we ook niet meer op met de ruiten deuren aangezien het al zolang mooi weer is , kunnen we ons ook mooeilijk isoleren voor die slang..

twas mijn eerste , einde van mijn "hobby" aangezien mijn ouders er tegen zijn als ik ze niet weer vin om een nieuwe te kopen..

nog altijd hopen dat ik plots onverwachts bezoek van haar/hem krijg maar de hoop is weg.
Het dier kan overal zitten he... Het kan zijn dat ie zich op een gegeven moment terug laat zien... maar zou in theorie ook achter een ijskast kunnen zitten (warmte van de ijskast)..

Heb al verhalen gehoord/gelezen van mensen die hun slang na een paar maand terug vonden.
Actief achter zoeken heeft geen zin (meer).

Spijtig... Ik hoop voor jou dat ze toch nog is te voorschijn komt.
ja inderdaad heb ook al veel verhalen gehoord dat na enkele maanden ze plots uitkomt..

nu het is ook nu niet te zeggen zoon groot duplex appartement ik zou ze toch rap moeten zien eens verkruipen oftewel dat ze echt blijft "camperen" op 1 plaats.

kheb al gekeken achter droogkast/frigo enzo ...

nujah afwachten.
bedankt voor reactie
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 06-05-2011 11:51

Maakt niet uit. Is een jong dier... Dus is zowiezo al moeilijker te vinden, en kan zich beter verstoppen.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 06-05-2011 12:01

Vraag ook eens na bij de dierenambulance.
Mochten ze daar een slangetje vinden, dat je weet waar die dan heen gebracht wordt.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 06-05-2011 12:47

GarField000 schreef:Vraag ook eens na bij de dierenambulance.
Mochten ze daar een slangetje vinden, dat je weet waar die dan heen gebracht wordt.
kweet niet of of waar ik daarvoor zou moeten zijn kzou dat eens moeten opzoeken..

maar volgens mij als ze bij mijn gebuurs terecht kom zal ze gewoon ""de schop"" krijgen vrezek.. kan ook niet gaan zeggen tegen mijn gebuurs als je ze tegen komt roep me kdenk dat het zou proper zijn als ze het weten (paniek, enz)

kzal gewoon nog afwachten en af en toe eens pinky leggen en hopen..
Afbeelding

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 08-05-2011 13:21

Kijk ook of je ergens een (stuk) vervelling ziet liggen.
Dan weet je wellicht ook al wat meer over de verblijfplaats van 't beestje.
Een 9-tal Gutten beestjes

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 09-05-2011 11:19

Tokopstok schreef:Kijk ook of je ergens een (stuk) vervelling ziet liggen.
Dan weet je wellicht ook al wat meer over de verblijfplaats van 't beestje.
ja ik kijk regelmatig rond, maar tot nu toe nog niets gezien/gevonden.

maar kvrees dat ze buiten zit we wonen op bovenste verdiep en aangezien het nog zo warm is buiten is ze waarschijnlijk aangetrokken..

maar kblijf uitkijken, maar actief zoeken doe ik niet meer :') .
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 11-05-2011 19:45

steeds niet terug. de persoon die mij het terra gaf zegt ook dat ze waarschijnlijk zal weg zijn met dit weer

nu aangezien maar korte hobby was van 2 maanden . zit ik te denken voor toch weer 1 klein gutje te zoeken/kopen

mijn terra is 100x50x50 dus groot genoeg

stel dat de ene met mirakel toch weer boven komt kan dit dan kwaad voor ze samen te steken.. enkel apart voeren dan en ongeveer ook dezelfste groote ?

.
alvast bedankt
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-05-2011 08:15

terra schreef:steeds niet terug. de persoon die mij het terra gaf zegt ook dat ze waarschijnlijk zal weg zijn met dit weer

nu aangezien maar korte hobby was van 2 maanden . zit ik te denken voor toch weer 1 klein gutje te zoeken/kopen

mijn terra is 100x50x50 dus groot genoeg

stel dat de ene met mirakel toch weer boven komt kan dit dan kwaad voor ze samen te steken.. enkel apart voeren dan en ongeveer ook dezelfste groote ?

.
alvast bedankt
Als je ze eerst een ruime tijd in quarantaine houdt als je ze teruggevonden hebt. Je weet nooit waar ze allemaal gezeten heeft he.

En, ga je dan voor het zelfde geslacht? (kwestie van geen problemen te krijgen zoals ongewenste zwangerschap van een vrouwtje)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-05-2011 09:14

Loki schreef:
terra schreef:steeds niet terug. de persoon die mij het terra gaf zegt ook dat ze waarschijnlijk zal weg zijn met dit weer

nu aangezien maar korte hobby was van 2 maanden . zit ik te denken voor toch weer 1 klein gutje te zoeken/kopen

mijn terra is 100x50x50 dus groot genoeg

stel dat de ene met mirakel toch weer boven komt kan dit dan kwaad voor ze samen te steken.. enkel apart voeren dan en ongeveer ook dezelfste groote ?

.
alvast bedankt
Als je ze eerst een ruime tijd in quarantaine houdt als je ze teruggevonden hebt. Je weet nooit waar ze allemaal gezeten heeft he.

En, ga je dan voor het zelfde geslacht? (kwestie van geen problemen te krijgen zoals ongewenste zwangerschap van een vrouwtje)
quarantaine kan dat dan grote plastieken curver met gaten zijn ?
geslacht weet ik niet dus wordt afwachten.. en gebeurd er zwangerschap dan wordt het snel informeren en zo best mogelijk zorg voor dragen!

ik ga er vanuit dat die ene toch niet meer zal uitkomen en waarschijnlijk in het park naast mijn appartement aan het zonnen is..

maar als hij dan toch uitkomt ( wat ik wel leuk zou vinden) is de kans niet dat ze elkaar op eten ?
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-05-2011 09:54

terra schreef:
Loki schreef:
terra schreef:steeds niet terug. de persoon die mij het terra gaf zegt ook dat ze waarschijnlijk zal weg zijn met dit weer

nu aangezien maar korte hobby was van 2 maanden . zit ik te denken voor toch weer 1 klein gutje te zoeken/kopen

mijn terra is 100x50x50 dus groot genoeg

stel dat de ene met mirakel toch weer boven komt kan dit dan kwaad voor ze samen te steken.. enkel apart voeren dan en ongeveer ook dezelfste groote ?

.
alvast bedankt
Als je ze eerst een ruime tijd in quarantaine houdt als je ze teruggevonden hebt. Je weet nooit waar ze allemaal gezeten heeft he.

En, ga je dan voor het zelfde geslacht? (kwestie van geen problemen te krijgen zoals ongewenste zwangerschap van een vrouwtje)
quarantaine kan dat dan grote plastieken curver met gaten zijn ?
geslacht weet ik niet dus wordt afwachten.. en gebeurd er zwangerschap dan wordt het snel informeren en zo best mogelijk zorg voor dragen!

ik ga er vanuit dat die ene toch niet meer zal uitkomen en waarschijnlijk in het park naast mijn appartement aan het zonnen is..

maar als hij dan toch uitkomt ( wat ik wel leuk zou vinden) is de kans niet dat ze elkaar op eten ?
Als er een van de twee een vrouw is, en zij is te jong, of nog te licht van gewicht, bestaat er een grote kans op legnood, waar ze aan kan sterven...

Curver bak is goed genoeg (zolang de temperatuur enz. goed is.
De curver wel niet in het terra zetten he ;)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie