mezerie slang weg sinds gisteren morgen iemand tips

Voor alle 'algemene' meldingen over (je) slangen.
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-05-2011 10:20

Ik zet ze zelf nooit in het terrarium (tenzij ze uit het ei komen in mijn broedkast... dan zitten ze in kleine bamibakjes in 1 terra//. Van het medische gedeelte ken ik zelf niet echt veel... maar heb hier thuis wel de plaats om ze appart te zetten .
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-05-2011 11:30

Loki schreef:Ik zet ze zelf nooit in het terrarium (tenzij ze uit het ei komen in mijn broedkast... dan zitten ze in kleine bamibakjes in 1 terra//. Van het medische gedeelte ken ik zelf niet echt veel... maar heb hier thuis wel de plaats om ze appart te zetten .
terug van wegeweest

er lagen er nog een paar enkele kleinere en ietsje grotere of de mijne geweest. nu was er niet direct 1 kleur die ik echt direct had van JA deze waren lichtere kleuren en heb liever toch een iets donkere, en er lagen stukken vervelling(in stukken, wa uitwerpselen, en denk ook uitgekotste pinky.. toen ik de mijne haalde waren ze net jong en lagen er dan goeie vervellingen enzo dus nu niet overtuigd zal nog ff wachten of goeie kweker zoeken zo dicht mogelijk. eens rond kijken op het forum 8)

nadeel als ik kweker vind: ze waarschijnlijk jonger zullen zijn (als ik de mijnen dan toch terug vin... langere afstand zal waarschijnlijk nederland zijn... ik belgie ...
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-05-2011 11:35

terra schreef:
Loki schreef:Ik zet ze zelf nooit in het terrarium (tenzij ze uit het ei komen in mijn broedkast... dan zitten ze in kleine bamibakjes in 1 terra//. Van het medische gedeelte ken ik zelf niet echt veel... maar heb hier thuis wel de plaats om ze appart te zetten .
terug van wegeweest

er lagen er nog een paar enkele kleinere en ietsje grotere of de mijne geweest. nu was er niet direct 1 kleur die ik echt direct had van JA deze waren lichtere kleuren en heb liever toch een iets donkere, en er lagen stukken vervelling(in stukken, wa uitwerpselen, en denk ook uitgekotste pinky.. toen ik de mijne haalde waren ze net jong en lagen er dan goeie vervellingen enzo dus nu niet overtuigd zal nog ff wachten of goeie kweker zoeken zo dicht mogelijk. eens rond kijken op het forum 8)

nadeel als ik kweker vind: ze waarschijnlijk jonger zullen zijn (als ik de mijnen dan toch terug vin... langere afstand zal waarschijnlijk nederland zijn... ik belgie ...
Vanwaar in belgie ben je dan?
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-05-2011 11:38

Loki schreef:
terra schreef:
Loki schreef:Ik zet ze zelf nooit in het terrarium (tenzij ze uit het ei komen in mijn broedkast... dan zitten ze in kleine bamibakjes in 1 terra//. Van het medische gedeelte ken ik zelf niet echt veel... maar heb hier thuis wel de plaats om ze appart te zetten .
terug van wegeweest

er lagen er nog een paar enkele kleinere en ietsje grotere of de mijne geweest. nu was er niet direct 1 kleur die ik echt direct had van JA deze waren lichtere kleuren en heb liever toch een iets donkere, en er lagen stukken vervelling(in stukken, wa uitwerpselen, en denk ook uitgekotste pinky.. toen ik de mijne haalde waren ze net jong en lagen er dan goeie vervellingen enzo dus nu niet overtuigd zal nog ff wachten of goeie kweker zoeken zo dicht mogelijk. eens rond kijken op het forum 8)

nadeel als ik kweker vind: ze waarschijnlijk jonger zullen zijn (als ik de mijnen dan toch terug vin... langere afstand zal waarschijnlijk nederland zijn... ik belgie ...
Vanwaar in belgie ben je dan?
Kortrijk..

en jij ? kzie dat je er ook kweekt..
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-05-2011 12:03

Ik ben van antwerpen, maar ben al in diverse reptielenwinkels in alle uithoeken van dit land geweest... misschien dat ik wel iemand wist of zo...

Wat voor 1 zoek je juist?
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 12-05-2011 12:08

Loki schreef:Ik ben van antwerpen, maar ben al in diverse reptielenwinkels in alle uithoeken van dit land geweest... misschien dat ik wel iemand wist of zo...

Wat voor 1 zoek je juist?
ahzo, geen idee kzie er vele graag maar toch donkere kleuren of ghost, bloodred ofzo

jij toevallig geen jongskes ? of die nog zullen uitbroeden?

nu in de winkel waren het meer lichtere wildkleuren en 1 dezelfste lik die ik had ( maar ook zo dom voor dezelfsten te kopen als hij dan weer uitkomt eb ik 2 zelfde + dat ik indruk had niet zo goed verzorgd uitzagen.


update: na lang zoeken heb ik iemand gevonden niet ver van huis die kweekt.

morgen mag ik eens gaan kijken hij heeft volgende beschikbaar
amelanistique 25/30€
butter 25/30
caramel motley (mannetje)50-60
butter motley 50-60

ben aan het twijfelen tussen caramel of butter motley wat zouden jullie kiezen ook zijn ze nagegaan op man of vrouw
ze zijn van 06/2010.


indien ik 1 koop die al wat groter is vindt ik persoonlijk niet erg als ze niet agresief is, stel dat ik de ene toch terug vin is er dan iets van risico ? stel ik nu meisje neem dan is er geen risico ? die caramel motley is wel maneke of dat zij dan de jongere opeet?

en voor een jaar oud vb die caramel motley van 29/06/2011 man is +/-55cm volgens de site .. zal deze nog groeien of na die tijd volgroeid ?

nujah die ene moet dan toch wel weer opdagen ook kan dan nog altijd kleine terra kopen op 2dehands en ze eerst wat groter laten worden apart.

anders binnen paar maanden heeft hij nieuwe kweek maar doet ze dan maar weg vanaf 5x voederen en al vervelt heeft

graag jullie mening /advies
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 13-05-2011 15:46

vandaag langs geweest heb een actieve Butter motley gekozen zal binnenkort foto's plaatsen. laat hem eerst wat wennen aan zijn nieuwe omgeving
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 13-05-2011 18:32

Als ik wist dat je voor butter ging gaan, heb hier in totaal nog 1 butter motley (nk juli 2010) die ik wegdoe, een man.

Qua kweek is het wachten tot eind juni... en verwacht caramels en misschien nog anderen:d
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 13-05-2011 23:50

Loki schreef:Als ik wist dat je voor butter ging gaan, heb hier in totaal nog 1 butter motley (nk juli 2010) die ik wegdoe, een man.

Qua kweek is het wachten tot eind juni... en verwacht caramels en misschien nog anderen:d
ahzo is vriendelijk maar kzal geen extra meer nemen.

er was nog maar 1 caramel motley meer die gerezerverd was maar toen ik zooon butter motley zag , zag ik deze ook graag voral volwassen heeft die gele toets wel iets
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 14-05-2011 21:54

gisteren avond vondt ik mijn nieuwe slang al niet meer terug.. dan von ik hem onder de bodembedekking .. blijkbaar vindt hij het leuk om zich in te graven..

nu zie ik hem ook weer al de hele dag niet.. is dit gedrag normaal of kun je dat verhelpen of is het omdat hij "angstig is" in zijn nieuwe omgeving? terwijl ik hem gistern uithaalde hij toch wel vrij rustig is

voor mij maakt het niet maar laten jullie hem zitten of komt hij toch vanzelf boven.. anders is het ook maar lege terrarium lol ..

update (lees net dat het normaal gedrag is en dikwijls te mijden is aan zijn nieuwe omgeving).. afwachten dus
Afbeelding

Plaats reactie