Vaadje en Kootje @ Dinnertime (Handslang)

Voor alle slangenfotos
Plaats reactie
Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Vaadje en Kootje @ Dinnertime (Handslang)

Bericht door Tivoli » 04-12-2009 23:23

Nadat ik mijn snow Dakota even anderhalve week heb laten vasten, wederom geprobeerd of ze zelf wou eten. (dwz. in een curver/terra)
Maar,tevergeefs...Als ze op zichzelf is,kruipt ze simpelweg zo ver mogelijk bij de pink uit de buurt en negeert hem 8)7
Dus. Nu weet ik het zeker : mijn snow is nu officieel een Handslang 8)

Daarna Nevada met haar tweede (kale)fuzz.
Ik had twee weken terug al een fuzz geprobeerd,deze werd zeer enthousiast ontvangen,maar was echter nog te hoog gegrepen voor mijn kleine dame.
Het was een erg grote fuzz,hetgeen ik helaas over het hoofd had gezien bij de dierenwinkel :=
We hebben uiteindelijk de fuzz door midden moeten knippen omdat Vaadje niet voorbij de schouderpartij kon komen. (en ze was al een uur bezig..)
Dus,deze keer de kleinste fuzz uitgezocht.
Ik was ietwat beverig na de laatste keer (Lees: een doorgeknipte muis,een slang die niet los liet en niet verder kwam,een bebloedde schaar :') )
Maar, ze heeft zich karig geweerd,de fuzz was binnen 2 minuten verleden tijd :cheer:

Lang genoeg geluld, hier foto's.

1. Mijn handslang (wat is ze klein he?)
Afbeelding

2. En vreten maar,alsof je altijd zo goed eet :+
Afbeelding

3. Vaadje (jammer van de slechte foto's maar ach)
Afbeelding

4. En natuurlijk is achterstevoren veel leuker :Y)
Afbeelding
Afbeelding

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 04-12-2009 23:44

Wat is dakota kleeeeeeeeeeeeeein :)

Ik hoop dat ze straks wel leert om niet uit de hand te eten. Als ze straks groot en en ze gaat een muis op je hand wurgen wordt het wat krap :D

Zijn beide wel heel mooi.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 04-12-2009 23:48

GarField000 schreef:Wat is dakota kleeeeeeeeeeeeeein :)

Ik hoop dat ze straks wel leert om niet uit de hand te eten. Als ze straks groot en en ze gaat een muis op je hand wurgen wordt het wat krap :D

Zijn beide wel heel mooi.
Ja klein he? Heb ook het idee dat ze niet echt hard groeit,maar wat wil je,ze heeft tot nu toe pas 3 keer gegeten bij mij,en ik heb haar vanaf 11 oktober. Qua leeftijd scheelt ze namelijk maar 3 weken met die ander.

En ja,ik mag ook hopen dat ze het afleert om uit de hand te eten,maarja,nood breekt wetten.Liever dat ze uit mijn hand eet,dan helemaal niet :)
Afbeelding

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 05-12-2009 00:03

Mooie foto's, inderdaad erg klein nog maar weer niet mager.
Ziet er verder gezond uit.

Zie je het straks al voor je, slang van 1,4mtr in je handen om te voeren....... ik zal maar beginnen met wat armspier training :D
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

winoa
Berichten: 37
Lid geworden op: 10-12-2009 17:24

Bericht door winoa » 10-12-2009 18:16

mooie slangen en mooie foto,s!!

ik heb op school tijdens mijn opleiding eens een brugklas les moeten geven over slangen.
moest de slang ook voeren wat voor mij geen probleem is.
had dus een jonge hamster gepakt die meteen gejat werd door een jongen in paniek en die rende ermee weg door de school...hij wou geen hamster aan de slang gevoerd hebben..

heb toen maar een nieuwe hamster gepakt en de slang begon toen ook bij de kont te eten..wat als resultaat dat de ogen er later uitplopten(van de hamster)
niet erg smakelijk om te zien en een hele brugklas in paniek...oeps :')

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 11-12-2009 07:10

winoa schreef:mooie slangen en mooie foto,s!!

ik heb op school tijdens mijn opleiding eens een brugklas les moeten geven over slangen.
moest de slang ook voeren wat voor mij geen probleem is.
had dus een jonge hamster gepakt die meteen gejat werd door een jongen in paniek en die rende ermee weg door de school...hij wou geen hamster aan de slang gevoerd hebben..

heb toen maar een nieuwe hamster gepakt en de slang begon toen ook bij de kont te eten..wat als resultaat dat de ogen er later uitplopten(van de hamster)
niet erg smakelijk om te zien en een hele brugklas in paniek...oeps :')
Lekker verhaal :D
Een 9-tal Gutten beestjes

Plaats reactie