nieuw gutje

Voor alle slangenfotos
JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

nieuw gutje

Bericht door JulianP » 29-01-2011 20:23

dit is men nieuw gutje, die lekker samen zit met een oudere soort genoot, een albino amel ;) hij heeft net juist voor de eerste keer gegeten bij mij, het is een soort van wildkleur



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3 korenslangen

-Jakibani-
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-01-2011 22:58

Bericht door -Jakibani- » 29-01-2011 21:26

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Hoe oud is deze?
1.0.0 - P.g.g. Anery (2010)
1.0.0 - P.g.g. Wildkleur (2010)

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 29-01-2011 22:42

Ik zou het nieuwe dier eerst even 1 maand apart zetten vanwegge ziektes.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

Bericht door pantherophis » 29-01-2011 23:49

:klap:
maar ben eens met anitaz heb er helaas slechte ervaring mee
van een nieuw dier tesnel bij de andere zetten
en de nieuwe was ziek en de andere dus ook
dus hou ze voor 4 wkn in de gaten
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 30-01-2011 12:00

Anitaz schreef:Ik zou het nieuwe dier eerst even 1 maand apart zetten vanwegge ziektes.

ik heb maar 1 terrarium :s in een faunabox ofz dan in het terra ??
gr Anita
3 korenslangen

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 30-01-2011 12:09

Liever een terraruim erbij, maarja dan maar even een faunabokje.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 30-01-2011 12:42

Lijkt mij ook. je zei eerder al dat je dit dier hebt gekocht in dezelfde winkel die je vorige dood heeft laten gaan. Dit dier zou flaggelaten, mijten, of andere parasieten kunnen hebben die je niet met het blote oog kan zien. Minstens 1 maand quarantaine, heb ik ook gedaan.

Deze quote, zodat je kan lezen waarom quarantaine belangrijk is:
Ik wil me meer richten op koningspythons. De collectie is al flink gegroeid en wil eigenlijk nog meer morphs, maar op dit moment is de ruimte daar nog niet naar, dus moet ik keuzes maken.
Toen ik begon met guttata's hield ik ze in terraria, enkele bij elkaar, en toen had ik een paar zieke dieren gekocht.....je raadt het al, al mn gezonde dieren ook besmet. 6 gekocht, 12 dood....
Toen ben ik snel overgegaan naar alle dieren apart, maar dit neemt veel ruimte in beslag, dus deze racks gekocht.
Vanaf toen wil ik nooit meer anders dan alle dieren apart gehuisvest in racks.
Ze doen het er veel beter in. Rustiger in de bak, weinig invloeden vanuit de kamer en je kan elk dier uitzonderlijk veel beter in de gaten houden. De bakken in de racks hebben deksels dus je kan ze er mooi uitpakken en rustig het deksel openschuiven.

mvg,
Remco
En waarom heb je eigenlijk een thread geopend waarin je vraagt om advies, en daarna toch gewoon een dier gekocht, zonder te kijken naar het advies dat ik je gegeven heb?

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik wil gewoon weten waarom heb je op afraden een dier gekocht dat kleiner is dan je andere? en waarom heb je op afraden een dier gekocht bij een dierenwinkel? En waarom bij dezelfde dierenwinkel die je vorige dier in een schimmelbak heeft laten zitten doodgaan?

verder heel veel plezier met je diertje...
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 30-01-2011 15:03

Gideon schreef:Lijkt mij ook. je zei eerder al dat je dit dier hebt gekocht in dezelfde winkel die je vorige dood heeft laten gaan. Dit dier zou flaggelaten, mijten, of andere parasieten kunnen hebben die je niet met het blote oog kan zien. Minstens 1 maand quarantaine, heb ik ook gedaan.

Deze quote, zodat je kan lezen waarom quarantaine belangrijk is:
Ik wil me meer richten op koningspythons. De collectie is al flink gegroeid en wil eigenlijk nog meer morphs, maar op dit moment is de ruimte daar nog niet naar, dus moet ik keuzes maken.
Toen ik begon met guttata's hield ik ze in terraria, enkele bij elkaar, en toen had ik een paar zieke dieren gekocht.....je raadt het al, al mn gezonde dieren ook besmet. 6 gekocht, 12 dood....
Toen ben ik snel overgegaan naar alle dieren apart, maar dit neemt veel ruimte in beslag, dus deze racks gekocht.
Vanaf toen wil ik nooit meer anders dan alle dieren apart gehuisvest in racks.
Ze doen het er veel beter in. Rustiger in de bak, weinig invloeden vanuit de kamer en je kan elk dier uitzonderlijk veel beter in de gaten houden. De bakken in de racks hebben deksels dus je kan ze er mooi uitpakken en rustig het deksel openschuiven.

mvg,
Remco
En waarom heb je eigenlijk een thread geopend waarin je vraagt om advies, en daarna toch gewoon een dier gekocht, zonder te kijken naar het advies dat ik je gegeven heb?

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik wil gewoon weten waarom heb je op afraden een dier gekocht dat kleiner is dan je andere? en waarom heb je op afraden een dier gekocht bij een dierenwinkel? En waarom bij dezelfde dierenwinkel die je vorige dier in een schimmelbak heeft laten zitten doodgaan?

verder heel veel plezier met je diertje...
ik begrijp jullie reacties hoor, ik zocht al op internet, om andere gutjes, maar in mijn regio zijn die heel hard te vinden, en nu ook omdat het niet het moment is om jonkies te kopen, ik miste het vorig diertje teveel, en die drang was groter dan men verstand :) thnx voor de reacties, grtzzz, hopelijk heb ik nu meer eraan dan het vorig diertje, rip, op het eerste zicht is alles goed, hij is redelijk actief en lijkt het goed te vinden in het terra
3 korenslangen

JulianP
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-12-2010 08:59

Bericht door JulianP » 30-01-2011 15:04

-Jakibani- schreef:Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Hoe oud is deze?
weet ik niet precies, nog niet zo heel oud hoor, hij is nu een kleine 40 cm
3 korenslangen

-Jakibani-
Berichten: 115
Lid geworden op: 21-01-2011 22:58

Bericht door -Jakibani- » 30-01-2011 16:27

Ik hoop dat het met deze beter gaat dan met de vorige.

Aan de ene kant snap ik het wel, dat je snel een andere wilt (ik was gister zelf bijna met een Ghost thuisgekomen...), maar soms is geduld een schone zaak ;)

Ik zou zelf niet zo snel iets kopen in een winkel die een vorig dier in zo'n schimmelbak hebben laten zitten...
1.0.0 - P.g.g. Anery (2010)
1.0.0 - P.g.g. Wildkleur (2010)

Plaats reactie