vrouwtjes of niet?????

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
paulus96
Berichten: 62
Lid geworden op: 11-02-2011 11:31

vrouwtjes of niet?????

Bericht door paulus96 » 27-04-2012 14:35

Even een vraagje, ik heb 2 rattenslanggen, alletwee onderzocht voor aanschaf, waarvan 1 met sonderen, kunnen vrouwtjes ook achter elkaar aanzitten in het terrarium???
mijn motley is zeker een vrouwtje, deze had ik vorig jaar gekocht en bleek zwanger achteraf, mijn Anery heb ik ook vorig jaar gekocht, maar was nog klein, bij de kweker waar ik haar kocht werd gezegd en met poppen dat het een vrouwtje betrof, (wil geen stelletje ivm ruimte), maar vind het zonde om 1 van beide weg te doen. please help
motley 0.1
1 Anery heterozygoot voor Amel 0.1

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Re: vrouwtjes of niet?????

Bericht door Feuer » 28-04-2012 11:45

paulus96 schreef:bij de kweker waar ik haar kocht werd gezegd en met poppen dat het een vrouwtje betrof
D.m.v. poppen, is alleen in geval van een mannetje met 100% zekerheid het geslacht vast te stellen.
Bij een mannetje komt er namelijk iets tevoorschijn, en bij een vrouwtje niet, dus een 'vrouwtje' kan ook een nerveus mannetje zijn...
Eet je Anery nog normaal?
Mannetjes krijgen namelijk vaak last van geslachtsdrift, denken dan nog maar aan 1 ding en stoppen met eten.
Wat ook een reden voor het gedrag kan zijn, is stress...
Wat uit je verhaal naar voren komt is dat je Motley een stuk ouder zou zijn dan je Anery, als er een te groot verschil zit tussen lengte en gewicht, kan dat uiteraard voor stress zorgen.
Dus het enige advies dat ik kan geven is, bij twijfel, apart zetten.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

paulus96
Berichten: 62
Lid geworden op: 11-02-2011 11:31

Re: vrouwtjes of niet?????

Bericht door paulus96 » 28-04-2012 18:30

Feuer schreef:
paulus96 schreef:bij de kweker waar ik haar kocht werd gezegd en met poppen dat het een vrouwtje betrof
D.m.v. poppen, is alleen in geval van een mannetje met 100% zekerheid het geslacht vast te stellen.
Bij een mannetje komt er namelijk iets tevoorschijn, en bij een vrouwtje niet, dus een 'vrouwtje' kan ook een nerveus mannetje zijn...
Eet je Anery nog normaal?
Mannetjes krijgen namelijk vaak last van geslachtsdrift, denken dan nog maar aan 1 ding en stoppen met eten.
Wat ook een reden voor het gedrag kan zijn, is stress...
Wat uit je verhaal naar voren komt is dat je Motley een stuk ouder zou zijn dan je Anery, als er een te groot verschil zit tussen lengte en gewicht, kan dat uiteraard voor stress zorgen.
Dus het enige advies dat ik kan geven is, bij twijfel, apart zetten.
ik heb ze nu al een jaar bij elkaar zitten, en keken niet naar elkaar om, van de week zat de anery achter mijn motley aan, terwijl ze elkaar normaal uit de weg gaan, ze had van de week voor het eerst een levende muis, die ik bijna helemaal verteerd terugvond
motley 0.1
1 Anery heterozygoot voor Amel 0.1

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 29-04-2012 17:37

Zolang er geen rare dingen gebeuren is er weinig aan de hand denk ik.

En aangezien je ze toch niet 24/7 in de gaten kunt houden, zou het bij evt. toch een man zijn, het 'kwaad' al geschiet kunnen zijn.
Een 9-tal Gutten beestjes

Plaats reactie