hanteren (meer minder anders..)

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

hanteren (meer minder anders..)

Bericht door terra » 25-06-2011 10:33

hey nog klein vraagje of er eventueel nog tips zijn ivm hanteren.

niet veel ervaring met hanteren.
nieuwe slang gekocht die 1 jaar oud was en niet gewend is om vast gehouden te worden.

nu heb ik deze in 1maand tijd (sinds ik hem heb) nog echt niet veel gehanteerd voor hem te laten wennen.. die eet en verveld goed.

maar zou graag hebben dat hij wat ""tammer"" wordt nu is hij nog steeds ZO bang van mij.

nu mijn vraag zou hem iets meer willen gaan hanteren heb al op forums gehoord opbouwen tot kwartier per dag .. lijkt me veel nee ?
(kweet meningen verschillen sommige enkel bij het voeren enzo..)

maar de mijnen is nu sinds kort iets agressief(is gewoon bang.; slaan met zijn staart . S vorm aannemen (willen bijten) als ik hem vastgepakt; ook moet ik zeer opletten dat hij niet valt >hij flipt /spartelt

gisteren wouw ik hem ook oppakken en wouw bijten(of gebaarde) dan handschoenen gehaald maar had geen grip ermee en heb em dan met rust gelaten angezien ik hem dan waarschijnlijk zeer angstig gemaakt heb.

nu denk ik toch wel het beste wat meer te hanteren dan ipv nu 1x om de 1a2weken 2min wa vast te houden.. als ze willen bijten gewoon opnemen is het beste zeker ??? khoor dat het geen pijn doet dat ze bijten enigste is het verschot . maar zonder handschoenen moet te doen zijn zeker van 1 jarige ?

temperatuur&luchtvochtigheid zijn in orde

de eigenlijke vragen
-wacht ik eigenlijk het beste tot hij savonds in het donker rondkruip voor hem eens te hanteren of haal ik hem uit zijn schuilplaats (grotje, of onder de bodembedekking)
-is het eigelijk nog makkelijk mogelijk om 1jarige slang ""tam"" te maken aangezien hij al ouder is
-hoeveel tijd voor hij kalmeer?
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 25-06-2011 11:13

Ik ga je vragen trachten te beantwoorden a.d.h.v. mijn eigen ervaringen...
-is het eigelijk nog makkelijk mogelijk om 1jarige slang ""tam"" te maken aangezien hij al ouder is
-hoeveel tijd voor hij kalmeer?
Heb zelf een slang gehad die jaren niet vastgepakt is geweest... en dus ook agressiever overkwam... Eigenaar had er schrik van gekregen en ik heb die toen gaan halen...
Heb deze toen 1 keer per week gehanteerd voor het voederen... na een 5 maand had ik er geen problemen meer mee.
Nu, een andere slang die ik hier heb, zelfde verhaal, mens had schrik gekregen (zijn 1ste slang, slang NK 2010, hij verwachte een kleine... impuls aankoop van die kerel geweest) is nog steeds zo van karakter alhoewel ik hem toch al zichtbaar eenvoudiger kan vast pakken...

Uit deze 2 slangen kan ik dus het volgende zeggen: Normaal kom je met 1 keer per week toe. 2 keer per week zou ook geen problemen zijn... Maar het kan dus ook aan het karakter van het dier zitten.
Aangezien je zegt dat het dier 1 jaar is, zou dit "tam" maken zeker nog mogelijk zijn...
-wacht ik eigenlijk het beste tot hij savonds in het donker rondkruip voor hem eens te hanteren of haal ik hem uit zijn schuilplaats (grotje, of onder de bodembedekking)
Moet je een beetje zelf zien... Maar, als ik zelf een slang was, zou ik het zeker niet leuk vinden dat ze me in mijn schuilplaats ineens weghalen...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 25-06-2011 11:19

thx loki voor snelle reactie!

volgens mij is het niet in zijn karakter want in begin bij kweker pakte ik hem op zonder dat hij flipte. denk ook dat het wel nadelig is dat hij in mijn slaapkamer staat en altijd rond hem is. nujah kan hem niet elders zetten.

zal hem idd niet uit zijn schuilplaats halen. en beginnen met hem te hanteren als hij actief is. pak ik hem zonder handschoen vast , als hij zou bijten zou ik het toch amper voelen (1jaar oud) .. ?

denk wel mijn terra wat leger te halen dat ik er makkelijker bij kan als ik hem pak ik niet alles moet gaan beginnen verzetten enzo als hij weg "loopt" waarbij en hij nog banger wordt. eenmaal hij dan wat terug rustiger is wat meer deco opnieuw zetten.

zijn er verder nog tips ivm hanteren altijd welkom.
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 25-06-2011 11:48

terra schreef:thx loki voor snelle reactie!

volgens mij is het niet in zijn karakter want in begin bij kweker pakte ik hem op zonder dat hij flipte. denk ook dat het wel nadelig is dat hij in mijn slaapkamer staat en altijd rond hem is. nujah kan hem niet elders zetten.

zal hem idd niet uit zijn schuilplaats halen. en beginnen met hem te hanteren als hij actief is. pak ik hem zonder handschoen vast , als hij zou bijten zou ik het toch amper voelen (1jaar oud) .. ?

denk wel mijn terra wat leger te halen dat ik er makkelijker bij kan als ik hem pak ik niet alles moet gaan beginnen verzetten enzo als hij weg "loopt" waarbij en hij nog banger wordt. eenmaal hij dan wat terug rustiger is wat meer deco opnieuw zetten.

zijn er verder nog tips ivm hanteren altijd welkom.
Wat dat vastnemen bij de kweker is... toen ik die kleine snow (die van hierboven NK 2010) vast pakte bij de persoon waar ik die gaan halen was, was er geen enkel ogenblik dat ik dacht dat die "agressief" zou zijn... Ok hij kreeg ook bij die mens 3 pinky's per keer er geen verdikking meer was... dus dan ben je rustig met een volle maag...

En echt bijten zullen ze niet. Als ze uitvliegen dan is dit meestal om af te schrikken... en zal je een "stomp" van zijn snuit voelen ipv zijn tanden.
En echt pijn zal deze niet doen hoor... je zal eerder verschieten dan pijn hebben. Zeker niet wegtrekken he...
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 25-06-2011 12:04

aha, maar hier in begin was hij ook "rustiger" nu heb ik hem ook nog niet veel gehanteerd voor te zeggen hoevaak hij agresief is.. was nu maar eigelijk de 2de keer.

ja zag ook toen ik gisteren met de handschoen ernaartoe ging toen hij wouw bijten en hem aanraakte ipv bijten trok hij hem dan terug..

wegtrekken zal ik proberen niet te doen aloewel ik gisteren wel toch verschoten had aangezien hij anders rustiger is en nu hij direct zo begost optewinden .

bang ben ik er niet van , maar toch gebeurd het dat de eerste stap uithalen / en de eerste seconden vast neem toch telkens ""nerveus "" ben . nujah zal wel vlotter gaan eenmaal ik ook gewend ben hanteren.
Afbeelding

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 25-06-2011 17:33

Ik zou het dier gewoon pakken, het kan met een haakje of goede zittende handschoenen.

Gewoon 1 keer per week en niet bang wezen.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 25-06-2011 21:30

Anitaz schreef:Ik zou het dier gewoon pakken, het kan met een haakje of goede zittende handschoenen.

Gewoon 1 keer per week en niet bang wezen.

gr Anita
ja zal ik doen merk dat hij toch meer stoer doet dan effectief bijt .

haak heb ik niet en handschoen vindt ik ongemakkelijk.

zal wat terrarium iets leger halen (boomstam planten) dat ik makkelijker bij kan en iets meer hanteren zie wel hoe het verloopt
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 25-06-2011 23:01

update:
net de groote boomstam uit terra gehaald die altijd in de weg ston als ik hem wouw uitpakken.

toen ik hem nu wouw pakken "kruipte" hij snel weg en rond alles hij maar kon uit schrik heb em gewoon opgepakt zonder haak of handschoenen en die dee niks was zelfs rustig eenmaal ik hem paar seconden buiten het terrarium vast had.

waarschijnlijk wat te rap gepanikeerd , hij had misschien slechte dag ofzo . kzal em nu gewoon iets vaker beginnen hanteren

thx toch voor de snelle reacties


dusja topic mag closed ;

grtz
Afbeelding

Plaats reactie