slechte conditie mannetje

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 30-08-2011 21:03

Ik wil toch even terugkomen op de frequentie van het voeren van magere dieren. Zoals je misschien weet past veel van het inwendige v/d slang zich aan aan het voedsel aanbod. Nieren, darmen en hart kan zelfs in omvang afnemen als het dier een poosje geen eten krijgt. Dit is een heel normaal verschijnsel en daardoor weet de slang het zo goed zo lang zonder eten te stelllen. Als je slang zo mager is moet ook dit zich weer langzamerhand herstellen en aanpassen. Als je nu terwijl het dier misschien maanden lang te weinig eten heeft gehad opeens om de 5 dagen gaat voeren krijgen de ingewanden opeens zoveel te verwerken dat ze het misschien niet eens aan kunnen. Ik zou dus in eerste instantie de eerste paar weken zeker niet vaker voeren dan 1 keer per 6, 7 dagen en dan iets opbouwen naar 5, 6 dagen. Als je slang dan weer een normale lichaamsomvang heeft kun je weer terug naar eens per week of zelfs eens per 10 dagen.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

mamamira
Berichten: 103
Lid geworden op: 29-08-2011 17:41

Bericht door mamamira » 30-08-2011 22:04

ah, dat moeten we indd niet hebben..
t is ook niet dat ik hem plots ga overvoeren hoor. Daarom heb ik ook eerst hier gevraagd alvorens wat te gaan ondernemen.
0.1.0 p.g.g Missing black
1.0.0 p.g.g Snow
0.1.0 p.g.g butter motley
0.1.0 p.g.g caramel bloodred
0.0.1 p.g.g anery stripe
0.0.1 p.g.g Amel stripe het. caramel
0.0.1 p.g.g. (ice)ghost
1.1.0 Boa constrictor 2011

Plaats reactie