jonge gutten

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

jonge gutten

Bericht door harold » 14-02-2013 17:19

hi hoi
ik ben behoorlijk onbekend met het fenomeen gutten...en toch heb ik op de beurs in zwolle 2 jonge slangetjes gekocht...
Nu moet ik ze a s zondag voeren..das niet het probleem.Wel is het probleem hoe ik dit het beste kan doen.want eentje is nog behoorlijk schuw...en hoe laat is het best? savonds overdag?
Graag van kenners even een bericht mijn dank is enorm
gr
harold

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 18-02-2013 12:20

Hallo Harold,

Je moet de diertjes iig apart voeren. Ik haal ze daarvoor gewoon uit 't terrarium en doe ze in aparte bakjes.
Willen ze niet gelijk toehappen, dan gewoon de slang ff op 'n donkere plek neerzetten met de muis in het bakje erbij. Ervaring leert dat de muis dan wel opgegeten wordt (bij mij tenminste).
Tijd van voeren maakt opzich niet zoveel uit. Ik doe 't vaak aan 't eind van de middag/begin van de avond.

P.s. weet je de geslachten van beide diertjes? Heb je mannetje een een vrouwtje, dan moeten ze binnen 1 jaar uit elkaar mochten ze in 't zelfde terrarium zitten.
Een 9-tal Gutten beestjes

dino91
Berichten: 73
Lid geworden op: 11-12-2012 11:28

Bericht door dino91 » 21-02-2013 16:12

met de pincet houd je de muis aan de achterzijde vast zodat je slang makkelijk aan de kop of zij kan vastgrijpen.
lichtjes trillen met je hand kan zorgen dat ze de beweging beter zien, en indien de muis net iets warmer is dan kamertemperatuur dan zien ze die warmte ook wel vrij snel.
bij schemer licht of wanneer de lamp van het terrarium uit is is een goed moment om te voeren of zoals Tokopstok al zei kan je ze even in het donker alleen met de muisjes laten, zie wel dat je ze apart voert, zeker als je er even niet bij bent

Ik heb ook ergens gelezen dat bij het weigeren van diepvriesvoedsel een kleine snede gemaakt kan worden zin de schedel van de ontdooide muis, bij mij werkte dit onmiddellijk :D
1.0 L.a. juno road (Jules) 2014
0.1 L.a. juno road (Juno) 2014
0.1 P.g. tessera het caramel diffused (Arwen) 2013
0.1 P.g. gold dust het anery (Arya) 2012
1.0 P.g. butter motley het anery (Bran) 2012
0.1 P.g. wk het saffron motley sg-free (Lou) 2008

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Bericht door harold » 01-03-2013 10:41

Tokopstok schreef:Hallo Harold,

Je moet de diertjes iig apart voeren. Ik haal ze daarvoor gewoon uit 't terrarium en doe ze in aparte bakjes.
Willen ze niet gelijk toehappen, dan gewoon de slang ff op 'n donkere plek neerzetten met de muis in het bakje erbij. Ervaring leert dat de muis dan wel opgegeten wordt (bij mij tenminste).
Tijd van voeren maakt opzich niet zoveel uit. Ik doe 't vaak aan 't eind van de middag/begin van de avond.

P.s. weet je de geslachten van beide diertjes? Heb je mannetje een een vrouwtje, dan moeten ze binnen 1 jaar uit elkaar mochten ze in 't zelfde terrarium zitten.
Hoi Bedankt voor je(jullie ) reacties. het zijn beide mannetjes van een half jaar oud waarvan de ene behoorlijk groter is dan de andere.
M.n de grotere missing black is behoorlijk agressief naar mij als ik hem probeer te benaderen.Het is gek ik weet dat het niks voorstelt,maar toch..;-( Hoe kan ik dit het beste doen? gewoon voeren in terraarium?

Alvast bedankt
gr
harold

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 01-03-2013 17:03

Niet voeren in het terrarium.
Daarmee kan je het probleem erger maken, als je dan het terrarium open doet zal de slang denken dat hij eten krijgt.
De slang niet van boven benaderen, maar je hand onder de slang schuiven kan helpen.
Niet twijfelen bij het oppakken, en zeker niet bang of onzeker zijn (want dan is de slang dat ook).
Eventueel kan je hem eerst op gaan pakken met een handschoen aan of slangenhaak.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Plaats reactie