vraagje

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
kalekees
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-03-2013 20:51

vraagje

Bericht door kalekees » 22-03-2013 19:01

Hallo ik ben nieuw in de wereld van slangen en wil graag een gut zoals de meeste het noemen mijn zoon is gek op reptielen en wil dus graag een slang ik ga eerst zelf een mooi terrarium bouwen heb al mooie voorbeelden gezien wat zijn de maximale afmetingen ervoor heb al veel gelezen er over maar als alles klaar is en goed werkt zoals licht en Temp wat is dan het beste man vrouw en hoe vaak mag de slang uit het terrarium of juist niet

Mvg kees sorry voor de vele vragen :D

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 23-03-2013 13:53

Hey Kees,

Er zijn geen richtlijnen voor maximale afmetingen van een terrarium.
Wel is het zo dat een (jonge) slang in een (te) groot terrarium last kan krijgen van stress.
De gut is geen echte klimmer, dus het terrarium hoeft niet hoog te zijn, het gaat vooral om het grondoppervlak.
Als je het terrarium toch ook hoog wilt hebben, dan is het handig te werken met plateaus, zodat de slang de hoogte ook gebruikt.

Of je een man of vrouw neemt, maakt niet uit.

Een slang is een kijkdier, geen knuffeldier, dus het beste is de slang zoveel mogelijk met rust te laten.
Maar het regelmatig hanteren van een gut kan (zover ik weet) niet heel veel kwaad.
Wel is het aan te raden de slang na het voeren 2-3 dagen met rust te laten.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

kalekees
Berichten: 11
Lid geworden op: 20-03-2013 20:51

Bericht door kalekees » 23-03-2013 20:25

Feuer schreef:Hey Kees,

Er zijn geen richtlijnen voor maximale afmetingen van een terrarium.
Wel is het zo dat een (jonge) slang in een (te) groot terrarium last kan krijgen van stress.
De gut is geen echte klimmer, dus het terrarium hoeft niet hoog te zijn, het gaat vooral om het grondoppervlak.
Als je het terrarium toch ook hoog wilt hebben, dan is het handig te werken met plateaus, zodat de slang de hoogte ook gebruikt.

Of je een man of vrouw neemt, maakt niet uit.

Een slang is een kijkdier, geen knuffeldier, dus het beste is de slang zoveel mogelijk met rust te laten.
Maar het regelmatig hanteren van een gut kan (zover ik weet) niet heel veel kwaad.
Wel is het aan te raden de slang na het voeren 2-3 dagen met rust te laten.
Thx voor de snelle reactie ik zal er zeker rekening mee houden

Grtz

Plaats reactie