Aantal vraagjes..

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
xmichelle94xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-03-2013 16:26

Aantal vraagjes..

Bericht door xmichelle94xx » 25-03-2013 10:31

Hee hee,

Ik heb nog een aantal vraagjes.
Ik heb sinds vorige week maandag mijn 2 jonge rode rattenslangen. Ze hebben die maandagavond nog gegeten. Afgelopen vrijdag heb ik ze voor het eerst eruit gehaald, dit allemaal goed gegaan, ze lieten zich gewoon goed pakken enzo.

Nu heb ik een paar vraagjes, want 1 van de 2 slangen ligt vaak 2 dagen op dezelfde plek zonder te bewegen, dit heeft ze in afgelopen week al meerdere keren gehad. als ik ze dan pak is het goed en beweegt ze wel gewoon. maar als ze onder de waterbak ligt of onder een stukje hout en ik haal dat weg beweegt ze niet totdat ik haar aanraak. Is dit raar voor een slang? Of maakt het niet uit als een slang soms meerdere dagen op zelfde plek ligt? Ik vind het gewoon fijn om even te weten of dit normaal is of niet, ik maak me namelijk nog al snel zorgen!

En mijn laatste vraag als ze ingegraven liggen in de bodembedekking hoe kan ik ze dan het beste pakken zonder ze al te veel laten schrikken? Ik heb wel eens gezien als je een rattenslang laat schrikken dat ze dan met de staart gaan ratelen. Kan dit kwaad?

Sorry voor de vele vragen, en alvast bedankt als iemand mij kan helpen met mijn vragen.

Groetjes, Michelle!

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Re: Aantal vraagjes..

Bericht door Tokopstok » 25-03-2013 12:32

xmichelle94xx schreef:Hee hee,

Ik heb nog een aantal vraagjes.
Ik heb sinds vorige week maandag mijn 2 jonge rode rattenslangen. Ze hebben die maandagavond nog gegeten. Afgelopen vrijdag heb ik ze voor het eerst eruit gehaald, dit allemaal goed gegaan, ze lieten zich gewoon goed pakken enzo.

Nu heb ik een paar vraagjes, want 1 van de 2 slangen ligt vaak 2 dagen op dezelfde plek zonder te bewegen, dit heeft ze in afgelopen week al meerdere keren gehad. als ik ze dan pak is het goed en beweegt ze wel gewoon. maar als ze onder de waterbak ligt of onder een stukje hout en ik haal dat weg beweegt ze niet totdat ik haar aanraak. Is dit raar voor een slang? Of maakt het niet uit als een slang soms meerdere dagen op zelfde plek ligt? Ik vind het gewoon fijn om even te weten of dit normaal is of niet, ik maak me namelijk nog al snel zorgen!

En mijn laatste vraag als ze ingegraven liggen in de bodembedekking hoe kan ik ze dan het beste pakken zonder ze al te veel laten schrikken? Ik heb wel eens gezien als je een rattenslang laat schrikken dat ze dan met de staart gaan ratelen. Kan dit kwaad?

Sorry voor de vele vragen, en alvast bedankt als iemand mij kan helpen met mijn vragen.

Groetjes, Michelle!
ff snel rekenen....je hebt de slangen nou 1 week.
De beestjes moeten dus nog wennen.
In 't begin lagen mijn beestjes ook wel 'ns meerdere dagen op 1 en dezelfde plek (nou ook nog wel 'ns trouwens). Dit is vooral als ze eten aan 't verteren zijn. Gewoon met rust laten.

Als ze gewoon goed eten is er niks aan de hand.

Als ze ingegraven liggen, graaf ik ze altijd gewoon rustig uit en dan proberen van de zijkant op te pakken. Bij benadering van boven kunnen ze nog wel 'ns schrikken. En dat ze met de staart ratelen, das alleen maar stoerdoenerij :D
Een 9-tal Gutten beestjes

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 05-04-2013 00:06

Als je ze maar niet pakt pas na het eten, meestal is 3 dagen met rust laten wel voldoende.
Verder zou ik me er niet te druk om maken, hier liggen sommige slangen wel een week op 1 plaats, of zelfs nog wel langer
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

specialcorns johan
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-04-2010 21:05

Bericht door specialcorns johan » 08-04-2013 20:01

Bedenk je wel dat slangen geen speelvrienden zijn!!! Het zijn geen poezen honden of konijnen. Slangen liggen meestal uren zo niet dagen op de zelfde plaats ;)

Cheers Johan
Afbeelding

Plaats reactie