in laten slapen?????

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

in laten slapen?????

Bericht door harold » 09-05-2013 14:35

hallo,
Hier ben ik weer.
zoals de volgers weten heb ik hier een slang(etje) die het niet goed doet.In febr aangeschaft even aan de muis gezseten maar nu al weken/maanden niet meer.de slang is niet gegroeid in lengte en gewicht.
Hij is nu zover dat hij/zij gewoon onbeschut blijft liggen en als je m op pakt lijkkt het alsof je een schoenveter op pakt................leeft nog wel maar veel zit er niet meer in zeg maar....

Hoe kan je vrij humaan een slang verlossen uit zijn lijden??? Iemand ervaring in deze priqire situatie?
Ik sta voor alle opties open,omdat ik het gewoon ook niet meer weet en ook de DA geen oplossingen meer heeft.

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 09-05-2013 21:55

Dat is wel heel vervelend dat het niet gelukt is :nee:
Ik had vorig jaar een slang, die ook zonder duidelijke oorzaak stopte met eten.
Uiteindelijk zat ik met hetzelfde dilemma.
Wou nog naar de RA om te kijken wat ik nog kon doen, maar de slang overleed voor die tijd.
Was wel blij dat ik de beslissing niet hoefde te maken.

Ik breng ieder jaar de jonge slangen naar een adresje, zit vaak 1 slang bij die niet goed is.
Hij stopt ze in de vriezer.
In hoeverre dat humaan is, verschillen de meningen over.
De theorie is dat een slang bij een lage temperatuur in slaap/coma valt, en dan uiteindelijk overlijdt.

Zelf had ik hier bij mijn slang niet voor gekozen, zou dan naar de RA gaan voor een spuitje.

Heel veel suc6...
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 10-05-2013 20:50

Feuer schreef:Hij stopt ze in de vriezer.
In hoeverre dat humaan is, verschillen de meningen over.
De theorie is dat een slang bij een lage temperatuur in slaap/coma valt, en dan uiteindelijk overlijdt.
Volgens mij zijn de meningen hier niet over verdeeld, alleen willen sommige het niet horen.
Maar invriezen is niet humaan. Het bloed bevriest langzaam en doet ontzettend zeer. Bedenk zelf als je handen langzaam bevriezen?
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Re: in laten slapen?????

Bericht door GarField000 » 10-05-2013 20:51

harold schreef:hallo,
Hier ben ik weer.
zoals de volgers weten heb ik hier een slang(etje) die het niet goed doet.In febr aangeschaft even aan de muis gezseten maar nu al weken/maanden niet meer.de slang is niet gegroeid in lengte en gewicht.
Hij is nu zover dat hij/zij gewoon onbeschut blijft liggen en als je m op pakt lijkkt het alsof je een schoenveter op pakt................leeft nog wel maar veel zit er niet meer in zeg maar....

Hoe kan je vrij humaan een slang verlossen uit zijn lijden??? Iemand ervaring in deze priqire situatie?
Ik sta voor alle opties open,omdat ik het gewoon ook niet meer weet en ook de DA geen oplossingen meer heeft.
Enige goede manier is naar DA gaan.
Maar kan me ook bedenken dat hij zo slap is dat dit niet meer nodig is.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Re: in laten slapen?????

Bericht door harold » 11-05-2013 12:24

GarField000 schreef:
harold schreef:hallo,
Hier ben ik weer.
zoals de volgers weten heb ik hier een slang(etje) die het niet goed doet.In febr aangeschaft even aan de muis gezseten maar nu al weken/maanden niet meer.de slang is niet gegroeid in lengte en gewicht.
Hij is nu zover dat hij/zij gewoon onbeschut blijft liggen en als je m op pakt lijkkt het alsof je een schoenveter op pakt................leeft nog wel maar veel zit er niet meer in zeg maar....

Hoe kan je vrij humaan een slang verlossen uit zijn lijden??? Iemand ervaring in deze priqire situatie?
Ik sta voor alle opties open,omdat ik het gewoon ook niet meer weet en ook de DA geen oplossingen meer heeft.
Enige goede manier is naar DA gaan.
Maar kan me ook bedenken dat hij zo slap is dat dit niet meer nodig is.


tja....jongens ik weet t ff niet meer hier...BAH...de slang(etje) inmiddels echt niet meer vooruit te branden....invriezen? DA?? in spuiten...Verdomd lastig..vvooral ook omdat de andere gaat als een speer.ik kijk t dit weekend aan en dan vlg week maak ik een beslissing.en dat zal dan wel DA worden.
Jullie horen van me.
bedankt voor t mee denken

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Re: in laten slapen?????

Bericht door harold » 13-05-2013 16:52

harold schreef:
GarField000 schreef:
harold schreef:hallo,
Hier ben ik weer.
zoals de volgers weten heb ik hier een slang(etje) die het niet goed doet.In febr aangeschaft even aan de muis gezseten maar nu al weken/maanden niet meer.de slang is niet gegroeid in lengte en gewicht.
Hij is nu zover dat hij/zij gewoon onbeschut blijft liggen en als je m op pakt lijkkt het alsof je een schoenveter op pakt................leeft nog wel maar veel zit er niet meer in zeg maar....

Hoe kan je vrij humaan een slang verlossen uit zijn lijden??? Iemand ervaring in deze priqire situatie?
Ik sta voor alle opties open,omdat ik het gewoon ook niet meer weet en ook de DA geen oplossingen meer heeft.
Enige goede manier is naar DA gaan.
Maar kan me ook bedenken dat hij zo slap is dat dit niet meer nodig is.


tja....jongens ik weet t ff niet meer hier...BAH...de slang(etje) inmiddels echt niet meer vooruit te branden....invriezen? DA?? in spuiten...Verdomd lastig..vvooral ook omdat de andere gaat als een speer.ik kijk t dit weekend aan en dan vlg week maak ik een beslissing.en dat zal dan wel DA worden.
Jullie horen van me.
bedankt voor t mee denken

hoi hoi hier ben ik weer.
Helaas mijn slangetje heeft t niet overleefd,vandaag lag ze dood in mn terra...erg jammer.maar tis niet anders.Ik kan in ieder geval zeggen dat ik er alles aan gedaan heb.
De andere is vandaag voor t eerts compleet door zijn 1e vervelling gegaan,das dan wel weer mooi nieuws.
Dus als er mensen zijn die nog een slang over hebben,leeftijd ong 8-9 mnd oud hou ik mij aanbevolen liefst een vrouwtje.
De slang is met volle eer begraven in de tuin.!

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 14-05-2013 12:37

Heel veel sterkte!
Wel fijn dat het met de ander wel goed gaat.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Plaats reactie