rode rattenslang

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

rode rattenslang

Bericht door harold » 08-09-2013 14:07

hoi hoi,

al een tijd in het bezit van een zeer gezonde (ik noem t maar) een rode rattenslang.
In het begin nog wel hanteerbaar maar de laatste tijd toch echt niet meer te doen ,zodra je in de bak komt lijkt hij wel een kurketrekker die in een split second je aanvalt!!!!
Erg schuw zit vnl. weg gedoken in beschutting, voeren doe ik dus dan ook maar in het terrarium...
Hij eet goed en vervelt zoals het hoort.
Hoe kan ik dit toch op een verantwoorde wijze veranderen???????

groet
harold

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 08-09-2013 21:42

Goede vraag :).

Als eerste .. wanneer je IN zijn terra voert wordt alles wat erin komt eten.

Maar hoe lang ging het goed? Wanneer is het gedrag veranderd? Heb je wat in de bak veranderd. Is hij op een andere plaats terecht gekomen ....
Is het opeens zo veranderd of langzaam aan? Hoe is hij als je hem eruit hebt? Is hij dan wel rustig of is hij ook defensief als je hem eruit hebt?

Als je de reden kunt terughalen, kun je een oplossing zoeken.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt .. alleen anders. Bijten en uitvallen in het begin, en later steeds rustiger.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 09-09-2013 16:49

Was dit de slang die bij die andere in heeft gezeten die helaas genoeg is overleden?
Zo ja ... dan zou ik voor de zekerheid misschien ook een poeponderzoek laten doen. Dit kan je gewoon via de post opsturen naar Marja Kik bv, of natuuurlijk bij je eigen RA. Is niet zo duur maar je hebt wel zekerheid dat er niet wat anders aan de hand is.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Bericht door harold » 09-09-2013 21:19

GarField000 schreef:Goede vraag :).

Als eerste .. wanneer je IN zijn terra voert wordt alles wat erin komt eten.

Maar hoe lang ging het goed? Wanneer is het gedrag veranderd? Heb je wat in de bak veranderd. Is hij op een andere plaats terecht gekomen ....
Is het opeens zo veranderd of langzaam aan? Hoe is hij als je hem eruit hebt? Is hij dan wel rustig of is hij ook defensief als je hem eruit hebt?

Als je de reden kunt terughalen, kun je een oplossing zoeken.
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt .. alleen anders. Bijten en uitvallen in het begin, en later steeds rustiger.
GOh das heeel wat zeg :-) t ging eigenlijk van de ene dag op de andere merkwaardigerwijs....
Uit de bak?? ha das me niet meer gelukt sinds ik hem heb mee moeten nemen naar de DA.. samen met de andere die dood is gegaan
Verder heb ik alleen de inrichting wat meer op zijn klim gedrag aangepast.

Het gekke is dat hij het eigenlijk verder prima doet,groeit goed,eet goed vervelt goed..en ik niet echt een type ben die elke avond met zn slang in zijn hand........( dit klinkt enig sinds dubbelzinnig :-) ) naar de tv wil kijken...

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Bericht door harold » 09-09-2013 21:20

GarField000 schreef:Was dit de slang die bij die andere in heeft gezeten die helaas genoeg is overleden? YEP
Zo ja ... dan zou ik voor de zekerheid misschien ook een poeponderzoek laten doen. Dit kan je gewoon via de post opsturen naar Marja Kik bv, of natuuurlijk bij je eigen RA. Is niet zo duur maar je hebt wel zekerheid dat er niet wat anders aan de hand is.

ZOU DIT KUNNEN DENK JE??? flagelaten??

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 10-09-2013 00:06

Het KAN ja.
Maar meestal stoppen ze dan met eten en dat soort dingen, of kotsen ze de muis weer uit. Maar als er iets geks aan de hand is doe ik dat meestal zsm. Hoe eerder je het ontdekt hoe beter het is.
Laatst had ik een dame uit 2009 die niet wilde eten. Week erop een pre-killed aangeboden ... niet gegeten ...... toen gelijk poeponderzoekje laten doen.
Ok het zijn geen flagellaten .... dus dan verder kijken wat het kan zijn.
(in mijn geval een vervelling die niet los wou ... met een warm badje los gehaald).

Dus het is ontstaan NA het bezoek van de RA?
Misschien is hij boos op je :) hahahaha
Maar geen nieuwe lamp erin ofzo? Want als het opeens is zou ik daar aan denken. Of als je de terra in zijn geheel ergens anders hebt neergezet.
Misschien terra helemaal verschoont en anders ingedeeld? Misschien kun je dat een keer doen kijken of hij veranderd?

Je kan hem er met een haak of handschoen uithalen en kijken hoe hij zich dan gaat gedragen ...... als hij uit zijn hok is. Ik zou toch proberen hem buiten zijn terra te blijven voeren.

Flagellaten kun je krijgen op verschillende manieren.
Van een andere slang
Slechte hygiëne
Stress
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

harold
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-02-2013 17:15

Bericht door harold » 12-09-2013 15:37

GarField000 schreef:Het KAN ja.
Maar meestal stoppen ze dan met eten en dat soort dingen, of kotsen ze de muis weer uit. Maar als er iets geks aan de hand is doe ik dat meestal zsm. Hoe eerder je het ontdekt hoe beter het is.
Laatst had ik een dame uit 2009 die niet wilde eten. Week erop een pre-killed aangeboden ... niet gegeten ...... toen gelijk poeponderzoekje laten doen.
Ok het zijn geen flagellaten .... dus dan verder kijken wat het kan zijn.
(in mijn geval een vervelling die niet los wou ... met een warm badje los gehaald).

Dus het is ontstaan NA het bezoek van de RA?
Misschien is hij boos op je :) hahahaha
Maar geen nieuwe lamp erin ofzo? Want als het opeens is zou ik daar aan denken. Of als je de terra in zijn geheel ergens anders hebt neergezet.
Misschien terra helemaal verschoont en anders ingedeeld? Misschien kun je dat een keer doen kijken of hij veranderd?

Je kan hem er met een haak of handschoen uithalen en kijken hoe hij zich dan gaat gedragen ...... als hij uit zijn hok is. Ik zou toch proberen hem buiten zijn terra te blijven voeren.

Flagellaten kun je krijgen op verschillende manieren.
Van een andere slang
Slechte hygiëne
Stress

tering tokio nog es an toe zeg!!!!!!!!
Wat kan een mens als ik stress hebben bij het proberen te pakken v d slang...:-)
De zeer agressieve slang eruit gehaald wat nog een hele toer was zeg...
inmiddels is de slang al behoorlijk op lengte en kan zich blijkbaar overal achter vast ''haken''...

eenmaal eruit de slang m i gestresssst vrat j helemaal niks wilde alleen uit de voederbak...
Denk niet dat ik dit nog eesns een keer ga proberen..

geef mij dan maar toch de felsumaatjes.kikkertjes,blauwtong skinken ed die ik vroeger had .-)

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 13-09-2013 12:12

harold schreef: Wat kan een mens als ik stress hebben bij het proberen te pakken v d slang...:-)
Ik heb je al veel eerder laten weten de slang niet in het terrarium te voeren.
En jij gestrest de slang ook gestrest.
Je kan het vergelijken met dat je een chirurgische ingreep nodig hebt, en de chirurg doodsbang en met trillende handen op je af komt, wat zou jij doen?
(ik zou bij hem uit de buurt blijven)
harold schreef: De zeer agressieve slang eruit gehaald wat nog een hele toer was zeg...
inmiddels is de slang al behoorlijk op lengte en kan zich blijkbaar overal achter vast ''haken''...
Of het is geen gut, of de gut heeft heel veel pijn, of het ligt aan jou...
harold schreef: eenmaal eruit de slang m i gestresssst vrat j helemaal niks wilde alleen uit de voederbak...
Denk niet dat ik dit nog eesns een keer ga proberen..
Je geeft wel snel op.
Dit is de 2e keer sinds je de slang(en) hebt dat je het niet meer ziet zitten en ze weg wilt doen.
Deze slangen kunnen 18 jaar oud worden.
Zo is het voor de slang niet leuk en voor jou ook niet, dus raad aan de slang weg te doen en er niet meer aan te beginnen.
harold schreef: geef mij dan maar toch de felsumaatjes.kikkertjes,blauwtong skinken ed die ik vroeger had .-)
Dat is dan idd geen slecht idee.

Garfield heeft je goed geholpen en duidelijk advies gegeven, dus meer is er dan helaas niet te doen.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Plaats reactie