Bange rattenslang voeren

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
Dexter145
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-10-2013 12:31

Bange rattenslang voeren

Bericht door Dexter145 » 01-10-2013 12:40

Hallo allemaal,

Ik heb sinds zondag een rattenslang van 1 maand oud. Toen deze in haar terrarium geplaatst werd begon ze over de muren te bewegen en niet veel later had ze een schuilplaats gevonden. Daar zit ze nu al sinds ik haar heb, gisteren avond nadat het licht uitging is ze er heel even uit geweest. Maar is ze meteen weer terug haar schuilplaats ingedoken.

Vandaag is het de dag om haar te voeren, dit wil ik in een aparte bakje doen. Maar ik kan haar dus niet uit het terrarium halen. Moet ik nu de schuilplaats weghalen om haar te pakken of kan ik dit beter niet doen omdat ik haar dan haar schuilplaats afneem en ze nog meer gestrest raakt?

Wat is me ook afvraag en nergens ken terug vinden is of ik haar na het voeren in een apart bakje direct terug in het terrarium kan doen en haar dus ken oppakken?

Hoop dat iemand me ken helpen met deze vragen.

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 02-10-2013 00:39

Hoi,

Het is een rattenslang. Schemer/avond actief. Overdag zal hij dus in zijn schuilhuis blijven. Als je wilt voeren kun je hem gewoon uit het huis halen.
Heeft niks met bang te maken .. het is een rattenslang en die ligt veel verborgen.

Na het voeren kan je hem gewoon terug zetten. Ga hem niet 5 min hanteren maar zet hem direct terug. Knijp niet in de slang, vooral niet waar de muis zit ... gewoon voorzichtig oppakken .. over hem zelf uit het bakje laten kruipen.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Dexter145
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-10-2013 12:31

Bericht door Dexter145 » 02-10-2013 12:31

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ergens gelezen dat je ze het beste een weekje met rust kunt laten zodat ze een beetje kunnen wennen, klopt dit? Ik heb haar gisteren niet gevoerd, ken ik dit dan vandaag doen of toch nog even wachten?

Ze komt er in de avond zodra het licht uit gaat, uit haar huisje en klimt dan op de achterwand of in de planten, maar zodra ze mij ziet is ze meteen weer weg.

Dexter145
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-10-2013 12:31

Bericht door Dexter145 » 02-10-2013 14:53

Heb haar inmiddels eruit gehaald en gevoerd, dit ging prima, vervolgens meteen terug in het terrarium geplaatst waar ze vervolgens onder de houtsnippers is gaan verstoppen.

ainsley
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-01-2014 09:59

Bericht door ainsley » 04-01-2014 10:16

Wacht rustig de vervelling af (de blauwe ogen worden vanzelf weer normaal en 2/3 dagen later ligt er een vel in je bak).
Voor niet eerder dan 10 dagen na de uitgekotste muis.
i leather jackets site i leather jackets site
motorcycle jackets motorcycle jackets

dino91
Berichten: 73
Lid geworden op: 11-12-2012 11:28

Bericht door dino91 » 09-01-2014 19:32

ainsley schreef:Wacht rustig de vervelling af (de blauwe ogen worden vanzelf weer normaal en 2/3 dagen later ligt er een vel in je bak).
Voor niet eerder dan 10 dagen na de uitgekotste muis.
Ik denk niet er sprake was van vervelling
Dexter145 schreef:Bedankt voor je antwoord. Ik heb ergens gelezen dat je ze het beste een weekje met rust kunt laten zodat ze een beetje kunnen wennen, klopt dit? Ik heb haar gisteren niet gevoerd, ken ik dit dan vandaag doen of toch nog even wachten?

Ze komt er in de avond zodra het licht uit gaat, uit haar huisje en klimt dan op de achterwand of in de planten, maar zodra ze mij ziet is ze meteen weer weg.
Je kan ze inderdaad best de eerste week gerust laten, eten geven kan natuurlijk wel.
Na die week hanteer ik mijn slangen kort elke week voor het voeren, nu en dan weeg ik ze ook voor het voeren om alles bij te houden.
1.0 L.a. juno road (Jules) 2014
0.1 L.a. juno road (Juno) 2014
0.1 P.g. tessera het caramel diffused (Arwen) 2013
0.1 P.g. gold dust het anery (Arya) 2012
1.0 P.g. butter motley het anery (Bran) 2012
0.1 P.g. wk het saffron motley sg-free (Lou) 2008

Plaats reactie