Bange rattenslang

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
Spijker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2014 21:17

Bange rattenslang

Bericht door Spijker » 24-03-2014 12:50

Hallo,
Mijn rattenslang is nogsteeds erg bang. Ze is nu 8 maanden en is heel erg bang. Als ik haar gehanteerd hebt en ik zet haar terug dan strest ze heel erg en zoekt ze zo snel mogelijk een schuilplaats (wat logisch is!) maar een keer ging ze in de warme schuilplaats zitten na het hanteren terwijl ze niks had gegeten en 2 dagen erna zat ze er nog steeds en was ze heel heet maar ze durfde er niet uit. Ik probeer haar nu gewoon niet te hanteren, want eten buiten het terrarium doet ze niet. Alleen als ik het muisje in haar schuilplaats zet. Ze laat zich ook nooit zien ook niet 'savonds
Iemand enig idee of ze ooit nog wat minder gestrest raakt en of nog een gut erbij nog meer stres oplevert? Ze zit nu in een vol ingerichte curver want haar terrarium van 100x50x50 is kapot. Als er nog een bij komt word het een terrarium van 120x60x60.

Mvg
0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 24-03-2014 13:43

Zal er voorlopig nog geen gut bij zetten, totdat het met deze goed gaat.
Mijn advies: gewoon iedere week uit het terrarium halen en in een aparte bak voeren.
Zowel jij als de slang zal daaraan gaan wennen, je moet het alleen wel volhouden.

Suc6 ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Spijker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2014 21:17

Bericht door Spijker » 24-03-2014 21:59

Oke bedankt.
Ik krijg nu verschillende adviezen. De een zegt zo min mogelijk eruit halen en de andere zegt elke week om hem te laten wennen...
Maar zoals ik al zei, uit het terrarium voeren word m niet, want dan weigert ze haar prooi.
0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 25-03-2014 16:07

Van een keertje niet eten gaat een slang niet dood.
Zoals ik eerder al zei, blijven volhouden.
Iedere week de slang eruit halen in een curver doen, eten erbij, doek over de curver, uurtje wachten, en weer terug zetten... en dat dus iedere week.
Als je de slang niet uit het terrarium haalt en in het terrarium voert, is de toekomst redelijk goed te voorspellen: de slang zal angstiger worden en steeds meer gaan uithalen.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 25-03-2014 16:17

Je krijgt verschillende adviezen omdat je op verschillende fora zit :).
Volgens mij zit je op op HSF of SF :) ... maar mensen geven vaak verschillend advies. zelfs in 1 topic doen ze dat.

Het belangrijkste op dit moment is het eten. De oorzaak dat hij niet eet zal met zijn angst te maken hebben. Hij is bang en gestressed en wil daarom niet eten.

Ik zou zelf de slang er gewoon elke week uit halen en eten aanbieden. Hij zal vanzelf honger krijgen en gaan eten. Zie bericht Feuer.

Maar ik weet gewoon te weinig van het dier en de omstandigheden om te achterhalen waarom hij bang is ..... Was hij vanaf het begin bang, hoe lang heb je hem al .....
Ik heb zelf een rattenslang gehad die altijd naar me uitviel als ik hem pakte ...... nu hij 2 is doet hij dat niet meer en kan ik hem er gewoon uithalen. Soms heb je gewoon geduld nodig. Maar als hij niet eet wordt dit natuurlijk lastig, dus dan kijken waarom hij niet eet. Temp niet goed, te warm, te koud, niet genoeg schuilplaatsen, te groot .... daar kunnen zoveel redenen voor zijn ......
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Spijker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2014 21:17

Bericht door Spijker » 25-03-2014 18:22

GarField000 schreef:Je krijgt verschillende adviezen omdat je op verschillende fora zit :).
Volgens mij zit je op op HSF of SF :) ... maar mensen geven vaak verschillend advies. zelfs in 1 topic doen ze dat.

Het belangrijkste op dit moment is het eten. De oorzaak dat hij niet eet zal met zijn angst te maken hebben. Hij is bang en gestressed en wil daarom niet eten.

Ik zou zelf de slang er gewoon elke week uit halen en eten aanbieden. Hij zal vanzelf honger krijgen en gaan eten. Zie bericht Feuer.

Maar ik weet gewoon te weinig van het dier en de omstandigheden om te achterhalen waarom hij bang is ..... Was hij vanaf het begin bang, hoe lang heb je hem al .....
Ik heb zelf een rattenslang gehad die altijd naar me uitviel als ik hem pakte ...... nu hij 2 is doet hij dat niet meer en kan ik hem er gewoon uithalen. Soms heb je gewoon geduld nodig. Maar als hij niet eet wordt dit natuurlijk lastig, dus dan kijken waarom hij niet eet. Temp niet goed, te warm, te koud, niet genoeg schuilplaatsen, te groot .... daar kunnen zoveel redenen voor zijn ......
SF ;)
Hij was vanaf het begin al bang, ik heb hem al 6 maanden.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga haar elke week er een keer uit te halen.

Bedankt!
0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)

Plaats reactie