Advies,

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
mercedes
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-06-2014 19:50

Advies,

Bericht door mercedes » 24-06-2014 20:07

Hallo Allemaal

Zoals de titel al zegt wil ik graag jullie advies, We hebben zojuist een Rode Rattenslang opgehaald, die mensen zijn verkeerd voorgelicht en werd gezegd dat er geen verlichting etc etc nodig was, ik ken de desbetreffende winkel en het verbaasd me niks,resultaat is dat het beestje, volgens hun zeggen 7 jaar oud is en nog nooit een vorm van warmtelampen en ander sinds heeft gezien.Wij vonden het op dat moment zo zielig en sneu, dat wij sinds vandaag over het beestje ontfermt hebben. omdat we in de jaren toch al wat kennis hebben gekregen over slangen (uiteraard niet alle soorten)
Nu is de vraag, Hij/Zij (is dus ook niet duidelijk is totaal niet handtam.
Wat kan ik doen om het beestje toch een beetje Tammer te maken dan Hij/Zij is? want oppakken betekent meteen voedsel en is bijten...?
Graag serieuze reacties, vergeet niet dat wij degene zijn die hem een tweede kans geven in een wel goed huisje,.,,

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 25-06-2014 13:17

Hey,

Wat fijn dat je de slang wilt opvangen!
Wat jammer dat de vorige eigenaren verkeerd geïnformeerd zijn, maar googelen kan tegenwoordig iedereen 8)7

Naar mijn mening is een rattenslang niet handtam te maken, ze kunnen wel gewend raken aan mensen.

De slang zal dus altijd in het terrarium gevoerd zijn?
Tja, weet niet of dat na 7 jaar nog te herstellen is.
Ehmmm... iedere week uit het terrarium halen, eventueel met een slangenhaak, proberen even vast te houden, dan in een curver zetten en eten geven.
weet het verder ook niet... Suc6 ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 08-07-2014 22:53

Ik sluit me aan bij Feuer.

Ik heb een rattenslang gekocht die naar alles en iedereen uithaald als ik in de bak kwam. In de curver ratelen als een rattenslang ...

Het enige wat ik gedaan heb is wat feuer zegt ..... eens per week tijdens het voeren eruit halen en in een curver voeren. Maar na 7 jaar weet ik niet of het heel veel beter gaat worden.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Plaats reactie