Vraagje gebruik tong & voorstellen

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
Ratjetoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-01-2016 11:55

Vraagje gebruik tong & voorstellen

Bericht door Ratjetoe » 10-01-2016 12:01

Om maar meteen 2 vliegen in 1 klap te doen. Wil ik me graag kort voorstellen en meteen wat vraagjes stellen.

Ik ben Britt 28 jaar en ik heb sinds gisteren een rattenslang. Ik heb me enorm veel ingelezen, maar al doende keert men. Dus ik zal nog genoeg dingen tegenkomen waar ik vragen over heb. Hij heeft wel al een muisje op dus alles gaat erg goed. Daarna vanuit de curver in de bak laten kruipen.
Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen, als hij een beetje is gewend.

Maar dan wat vraagjes.

1) Is het normaal dat een slang niet altijd zijn tong gebruikt? Ik heb het gevoel dat dit een enorm domme vraag is, maar vraag het toch maar. Gisteren na het eten en ook in het terrarium was hij constant bezig met het terrarium verkennen etc. Maar sinds gisteravond ligt hij ( uiteraard ook om het voedsel te verteren) lekker half onder de bodembedekking. Soms verplaatst hij een beetje, maar als ik naar hem kijk steekt hij niet telkens zijn tong uit, maar ligt gewoon relax. Is dat normaal? Dat ze hem niet ALTIJD gebruiken?

2) Voeren jullie levend of diepvries? Ik heb gisteren levend gevoerd, maar vind het toch erg naar. - Ik weet het ik wilde een slang en het is de natuur haha - dus als dat het beste is zal ik het ook zeker blijven doen. Maar ook ivm bijtincidenten enz lijkt diepvries mij prettiger. Zitten hier nadelen aan, behalve dat hij het niet zou willen eten?

Alvast bedankt voor het lezen :)

Groetjes Britt

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 13-01-2016 13:54

:welkom:

Gefeliciteerd met je aanwinst!
En leuk te horen dat je je van te voren goed hebt ingelezen!

Dit forum is helaas nagenoeg uitgestorven en word door enkele alleen nog gebruikt als naslagwerk.
De meeste zitten tegenwoordig op facebook.
Wat erg jammer is omdat daar het overzicht ontbreekt, en daardoor vaak dezelfde vragen worden gesteld.

Dus het is leuk om hier weer eens een bericht te zien!
Al zal je waarschijnlijk niet veel antwoorden krijgen.

1) Goede vraag! ik heb hem volgens mij nog niet eerder voorbij zien komen.
Het is normaal dat een slang niet altijd tongelt, ze gebruiken het alleen om dingen te ontdekken.

2) Ik voer mijn slangen diepvries.
Mijn eerste slang heb ik wel eens levend gevoerd, ik vond het ook naar.
In de natuur kan een muis proberen weg te komen, in een curver niet.
Dus wil je het net zo doen als in de natuur... dan zal je zowel de muis als de slang moeten loslaten in je woonkamer ;)

Voor mij is diepvries ook praktischer, omdat ik zelf geen muizen kweek en de slangen niet altijd willen eten.
De meeste slangen wurgen ook diepvries muizen, alleen bijten ze idd niet terug ;)
Volgens mij zitten er geen nadelen aan.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Plaats reactie