nieuwe slang halen

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 03-03-2011 21:23

terra schreef:voila , kheb toch ééntje gekocht en die ziet er volgens mij toch vrij goed uit ze.

in de winkel lieten ze me direct alle verschillende eens van dicht zien, ook grotere slangen die niet te koop waren , die zagen er goed uit , lagen mooie vervellingen

de slang direct mogen vasthouden en reageerde zeer goed op bewegingen, totaal niet agresief na enkele tijd zat ze gewoon mooi stil op men hand .

in terrarium thuis deed ze in begin effen traag aan alvoren ze bewoog nu heeft ze al terrarium rond gegaan al was boven op dingen gekropen 8)

ben er echt zot van :D zal binnenkort eens foto plaatsen; ik denk dat de winkel eigenaar me zij dat het een missing black was maar dit ben ik wel niet zeker ( toch denk ik wat zwart erop terug te vinden ( nu op google heb ik ook al MB gezien met wa zwart..), maar je hoorde wel dat hij er kennis van had ,,

zal binnenkort eens foto maken en uploaden


zou best toch week of 2 wachten alvorens te voeden ?


grtz 8)
Wanneer heeft hij voor het laatst gegeten?
2 weken is zeker lang genoeg. Ik doe meestal 1 week bij nieuwe slangen.

En zeker foto's posten ;)
Zal dus waarschijnlijk, aan je uitleg te horen, over een amel gaan
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 04-03-2011 08:36

Even wat opmerkingen.

Er zijn 2 soorten advies. Het beste advies, en goed advies. Plus je kunt er 2 dingen mee doen. Of naar luisteren, of niet.
Hier doel ik op een grote bak en een vergelijking met de natuur. Ja in de natuur komen ze ook in een HELE grote ruimte terecht. Maar als je het BESTE voor je slang wilt, zou je hem het beste eerst kleiner kunnen houden tot hij wat groter is. Er bestaat een KANS dat de bak te groot is en dat hij in de stress en hierdoor gevoel is voor ziektes. Het is niet dat dit altijd zo is, maar de kans is groter.

Ik lees iets dat een grote bak niet slim is want dan kan het 'voer' weg lopen. Ten eerste is het een jonkie. Dus mits hij al levend zou willen voeren wordt dit lastig want levende pinken zijn in een dierenwinkel niet te koop. Ten tweede ben ik en meerdere met mij geen voorstander van voeren in je terrarium. Ook geldt weer dat er een KANS bestaat dat hij iets van de bodembedekking mee naar binnen neemt en hierdoor een verstopping krijgt en daardoor dood gaat. Maar in de natuur dan? Ja in de natuur gaat er wel iets mee en gaan er regelmatig dieren gewoon dood. Maar dat wil je niet als het je eigen huisdier is toch. Dus risco's probeer je zoveel mogelijk te vermijden.
Ik voer mijn slangen altijd uit hun terra. Dit heeft een paar voordelen. (bij meerdere weet je of ze allemaal eten). Geen risico van bodembedekking meenemen. (bij meerdere geen gevaar samen zelfde prooi) Ze raken langzaam aan je gewent (hand tam is een groot woord maar ze gaan niet bijten of proberen te vluchten). Je kunt ze bekijken om te kijken of alles er nog goed uitziet. Mocht je een keer naar de dierenarts moeten zijn ze niet wild maar gewoon rustig. Je kunt anderen ook eens kennis laten maken met slangen zonder dat ze wild worden.

Maar wat ik al zei .... advies ben je niet verplicht om op te volgen. Als je lekker je muis in het terra laat lopen en hem wilt zien jagen is dat ook prima. Maar gaan dan later niet huilen of klagen als ze dood gaan door verstoppen. Want dat risco loop men dan door je eigen beslissing.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 04-03-2011 15:51

GarField000 schreef:Even wat opmerkingen.

Er zijn 2 soorten advies. Het beste advies, en goed advies. Plus je kunt er 2 dingen mee doen. Of naar luisteren, of niet.
Hier doel ik op een grote bak en een vergelijking met de natuur. Ja in de natuur komen ze ook in een HELE grote ruimte terecht. Maar als je het BESTE voor je slang wilt, zou je hem het beste eerst kleiner kunnen houden tot hij wat groter is. Er bestaat een KANS dat de bak te groot is en dat hij in de stress en hierdoor gevoel is voor ziektes. Het is niet dat dit altijd zo is, maar de kans is groter.

Ik lees iets dat een grote bak niet slim is want dan kan het 'voer' weg lopen. Ten eerste is het een jonkie. Dus mits hij al levend zou willen voeren wordt dit lastig want levende pinken zijn in een dierenwinkel niet te koop. Ten tweede ben ik en meerdere met mij geen voorstander van voeren in je terrarium. Ook geldt weer dat er een KANS bestaat dat hij iets van de bodembedekking mee naar binnen neemt en hierdoor een verstopping krijgt en daardoor dood gaat. Maar in de natuur dan? Ja in de natuur gaat er wel iets mee en gaan er regelmatig dieren gewoon dood. Maar dat wil je niet als het je eigen huisdier is toch. Dus risco's probeer je zoveel mogelijk te vermijden.
Ik voer mijn slangen altijd uit hun terra. Dit heeft een paar voordelen. (bij meerdere weet je of ze allemaal eten). Geen risico van bodembedekking meenemen. (bij meerdere geen gevaar samen zelfde prooi) Ze raken langzaam aan je gewent (hand tam is een groot woord maar ze gaan niet bijten of proberen te vluchten). Je kunt ze bekijken om te kijken of alles er nog goed uitziet. Mocht je een keer naar de dierenarts moeten zijn ze niet wild maar gewoon rustig. Je kunt anderen ook eens kennis laten maken met slangen zonder dat ze wild worden.

Maar wat ik al zei .... advies ben je niet verplicht om op te volgen. Als je lekker je muis in het terra laat lopen en hem wilt zien jagen is dat ook prima. Maar gaan dan later niet huilen of klagen als ze dood gaan door verstoppen. Want dat risco loop men dan door je eigen beslissing.
Ik ben het helemaal met Garfield eens, vraag me eigen of of mensen wel echt luisteren.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 04-03-2011 17:07

@loki
dit heb ik wel vergeten te vragen, maar zal achter een week proberen al een klein pinkie te voeren ( als ze het eet is dit dan meestal goed teken)?.

dan 1 a 2 pinkies inde week zeker ?

@garfield
thx zeer goeie uitleg en bedankt dat ge tijd genomen hebt om te typen, ik zal waarschijnlijk nooit levende voer geven enkel diepgevroren

en zal inderdaad het beestje voral nu ze klein is buiten het terrarium , zal kijken of ik iets van bakje (basin) kan gebruiken hiervoor.



beestje ziet er volgens mij goed uit gisteren heeft het nog het terrarium verkent en zit nu sinds gistern avond in een bloempot die wat afgeschermd is. kzie wel of ze naar de loop van de avond terug actiever komt.

mijn temperaturen zijn perfect maar zal toch kijken voor het armatuur van mijn spotjes uit elkaar te halen zodat ik makelijker zoon veiligheidskooi kan ronddoen nujah zal wachten tot de slang voldoende gewend is.

foto van gisteren toen ze net uit haar transport bakje kwam, zal binnenkort proberen betere foto's te maken probleem is :p dat slangen niet altijd foto gyniek zijn.
Afbeelding

toevallig iemand die me nog kan bevestigen welk morph het is ?( de verkoper zij iets over Missing black maar volgens mij had hij het over een ander jong ..
(waarschijnlijk een wildkleur ofzo?)

kan het kwaad het slang nu al in de hand te nemen of ook net hetzelfste zoals voeren nog effen wachten?

terrarium zoals hij er bij staat ( wat afschuwelijk low budget )
Afbeelding
mini slangetje zieje naast het ronde buis in het mlidden
zou er nog meer schuiplaatsen moetne bijkomen of zou dit voldoende zijn ?

binnenkort terug naar het werk dan kan ik allerlei mooie spullen vandaar meedoen (boomstronken, casseien enzo. ) ook ga ik dit weekend eens naar kringloop winkel ofzo voor beeldjes enzo aleja kzal optgemaki uitkijken voor beetje per beetje interichten, belangrijkste zijn ook nog de lichten aftewerken ( brandveilig)

graag nog meningen /ervaringen

alvast bedankt :wave: *)
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 04-03-2011 20:32

@Garfield: Hier in belgië zijn in reptielenwinkels levende pinky's te verkrijgen.

@Terra: Wachten met hanteren, dit omwille van stress.
De slang is alles behalve missing black... Ziet er mij een gewone wildkleur uit.

Volgende (amel) wordt soms wel een missing black genoemd.
Afbeelding

UPDATE: Ik zou - persoonlijke mening - er ook van die nep planten in doen. (of van die nep takjes). Dat oogt veel natuurlijker.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 04-03-2011 21:06

ja dat dacht ik al , denk dat hij het over een ander jongske had. zal inderdaad wildkleur zijn, nujah zal beter te zien zijn als ze wat dikker word.

hoelang zou jij wachten alvorens te hanteren en te voederen ? nu zit ze al tijdje rond te sluipen in het terrarium volgens mij zal ze er rap op haar gemak zijn.

luchtvochitheid is nu wat lager zal dan wat sproeien. om de hoeveeltijd verversen jullie het water ? heb nog niet de indruk dat ze er al ingeweest is en het vuil is .

hoe herken ik uitwerpselen omdat ik las dat je dat best direkt los uithaald of zal ik het wel direkt zien eenmaal zover is :?

voor het voeren

*aparte bak , of mag ik gelijk een hoge basin pakken of is dit gevaarlijk vo microben ..
*of die mini curver dat ik gebruikt heb voor het transport maar moet dan wel het deksel opleggen zodat ze niet kan ontsnappen en er zijn geen luchtgaten in.
* of iets van blad leggen boven het aspen in het terra en ze daar op voeren.
; sorry voor al mijn vragen maar denk dat ik dan het voornaamste weet :D :wave:
Afbeelding

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 04-03-2011 21:18

UPDATE: Ik zou - persoonlijke mening - er ook van die nep planten in doen. (of van die nep takjes). Dat oogt veel natuurlijker.[/quote]

ja inderdaad was ik vanplan, had gezien van die persoon die ik het terra. gekregen heb dat hij zo valse klimop op geniet had zal dit ook doen,

maar afwachten tot ik mooie boomstronk heb , dan schors eraf koken en valse klimop halen *)
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 04-03-2011 21:56

Ik wacht altijd 1 week minstens.
Qua sproeien: zeker niet te veel zodat het niet nat wordt...
Qua verversen: dagelijks, of minstens om de 2 dagen... stilstaand water wordt ook automatisch vuil...
Qua eten geven: Ik weet niet wat je bedoeld met een basin, maar ik geef mijn allerkleinste nog in een krekelbakje eten... Dat doosje waar jij ze in vervoerd hebt, gaat ook. Blijf er gewoon even bij (zo lang duurt het niet als ze honger heeft)
Uitwerpselen herken je direct (als je lichte bodembedekking hebt zeker) ziet eruit als vogelstront.

En qua planten, ik ben niet echt een voorstander van het vastnieten van zulke nep planten.
Aan het hout dat ik in de terra's gebruik, kan ik het gewoon aanhangen (toevallig)
Als zo'n pinnetje per toeval los komt... Zoeken naar een speld in een hooiberg
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

terra
Berichten: 137
Lid geworden op: 02-03-2011 21:30

Bericht door terra » 04-03-2011 22:19

Loki schreef:Ik wacht altijd 1 week minstens.
Qua sproeien: zeker niet te veel zodat het niet nat wordt...
Qua verversen: dagelijks, of minstens om de 2 dagen... stilstaand water wordt ook automatisch vuil...
Qua eten geven: Ik weet niet wat je bedoeld met een basin, maar ik geef mijn allerkleinste nog in een krekelbakje eten... Dat doosje waar jij ze in vervoerd hebt, gaat ook. Blijf er gewoon even bij (zo lang duurt het niet als ze honger heeft)
Uitwerpselen herken je direct (als je lichte bodembedekking hebt zeker) ziet eruit als vogelstront.

En qua planten, ik ben niet echt een voorstander van het vastnieten van zulke nep planten.
Aan het hout dat ik in de terra's gebruik, kan ik het gewoon aanhangen (toevallig)
Als zo'n pinnetje per toeval los komt... Zoeken naar een speld in een hooiberg
aha ja kzal inderdaad zo doen dan.

ahzo ja zou kunnen hangd ervanaf hoe mijn boomstronk zal zijn , maar binnen week a 2 zal ik waarschijnlijk wel iets hebben via het werk mooie stukken van bomen (hovenier :D )
maar zal binen een week of 2 eerst en vooral de spots eruit halen en kijken of ik het bovenste gedeelde kan vanafhalen dan kan ik er makkelijker zoon kottekes rondhangen.


"slang: daarnet kroop ze een hele tijd rond alles bekijken en goed sissend volgens mij heb ik geluk kdenk dat ze{hem wel gezond zal zijn :klap:
Afbeelding

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 05-03-2011 01:31

Hoi hoi,

Ik vindt het wel een beetje een kale bak. Vooral voor zo'n klein diertje is hij veel te kaal. Planten doet wonderen echt .... Leg gewoon bossen van die nepplanten aan de zijkant ofzo. Of een nepboom (maar die is wel wat duur) .. maar planten ..... veel planten waar ze onder en door kunnen kruipen ... zijn echt leuk.

Je hebt een wildkleurtje.
Dit is overigens mijn missing black / amel

Afbeelding
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Plaats reactie