Zeer actief, legnood?

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Plaats reactie
Rick
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-02-2010 00:02

Zeer actief, legnood?

Bericht door Rick » 23-03-2011 00:08

Hej iedereen,

Jullie kennen mij nog niet maar ik lees hier al een poosje veel berichten. Op dit moment zit ik met een probleem.
Ik ben in het bezit van 4 slangen 2 mannen en 2 vrouwen. De laatste vrouw is net nieuw en de andere 3 heb ik van jongs af aan.

Nu is het zo dat de 2 mannetjes en het vrouwtje altijd al bij elkaar zaten en ik eerst ook niet het geslacht wist. In eens zag ik de mannetjes achter elkaar aan zitten en een van de mannen met het vrouwtje paren. Nu was mij dus bekend wie wie was.

Dit is een paar weken geleden gebeurt. Het vrouwtje heeft nu eieren in haar buik, dit is duidelijk te zien en iemand met verstand er van heeft ze ook gevoelt. Ik weet niet precies de datum dat de eieren theoretisch zouden komen omdat ik ze 2 keer heb zien paren, hier zaten een paar dagen tot een week tussen.

De laatste paar dagen zit het vrouwtje apart en is ze extreem druk aan het rond 'rennen' door het hele terrarium. Ze probeert overal alle hoekjes of ze er uit kan en is de hele dag (en misschien wel nacht) bezig. Ze heeft 2 bakjes staan met vochtig vermiculiet en hier is ze ook al een paar keer door heen gekropen, ze weet dus dat ze er zijn.
Kan het zijn dat ze legnood heeft. Kan ik hier wat aan doen of moet ik gewoon nog even geduld hebben?

Alvast bedankt voor de reactie's

Groetjes Rick

Ps: de broedstoof staat al te wachten!

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 23-03-2011 10:06

Bij deze dan: :welkom:

Vlak voordat het vrouwtje moet bevallen is ze vaak een paar dagen erg actief... Dus denk dat je nog even geduld moet hebben ;)
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 23-03-2011 10:21

:welkom:

Mijn idee ook. Ze is nu nog aan het zien waar ze de eieren zou leggen. Dit is normaal gedrag.

Normaal gezien vervellen ze nog een keer alvorens eieren te leggen.

Kleine, best wel grappige edit: Tussen de vraagstelling en mijn antwoord is best wel grappig: -2uur
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 23-03-2011 16:49

Hoe moeilijk ook, geduld is een schone zaak.

:welkom:

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

Rick
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-02-2010 00:02

Bericht door Rick » 23-03-2011 17:42

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ze is een week geleden ongeveer verveld dus ik dacht dat het er wel aan zat te komen.
Ik zal nog even geduld moeten hebben, helaas. :(

Hoe lang zit er bij jullie gemiddeld tussen de vervelling en het eieren leggen?

Groeten Rick

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 23-03-2011 19:31

Ik heb er nooit op gelet...

Sinds de mijn terug samen zit met een man (sinds januari) en er gepaard is (na een dikke maand later), zit ik nog steeds te wachten op een vervelling... in de hoop dat ze zwanger is.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Trea
Berichten: 41
Lid geworden op: 18-02-2011 10:19

Bericht door Trea » 24-03-2011 12:49

bij die van ons zat er 20 dagen tussen de vervelling en de eieren
0.1 Ghost
0.1 Snow
0.2 fretten

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 24-03-2011 19:17

:welkom:

En suc6 met de te leggen eieren.
Een 9-tal Gutten beestjes

Rick
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-02-2010 00:02

Bericht door Rick » 01-04-2011 23:54

Bedankt voor de reactie's. De eieren zijn vandaag eindelijk gelegd! :)

Uiteraard komen hier nog een paar vragen uit ;)
De eieren liggen allemaal bij elkaar en zijn hierdoor aan elkaar geplakt. Eerder heb ik gelezen dat je deze niet van elkaar af moet halen. Dit zou betekenen dat het een grote kluit aan eieren is. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ze liggen nu ook allemaal wat verstopt en boven op de bodem bedekking dus als ik ze hier uit haal dan kunnen ze niet allemaal goed liggen.

Er zitten ook een paar eieren tussen die bruingelig zijn. Hiervan heb ik ook gelezen dat je deze eigenlijk moet weggooien omdat ze verrot zijn. Dit is dus ook niet mogelijk omdat er goeie eieren aan vast geplakt zijn.

Mijn vraag is nu natuurlijk, wat kan ik hier het beste mee doen of juist niet mee doen?

Alvast bedankt

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 02-04-2011 16:52

Rick schreef:Bedankt voor de reactie's. De eieren zijn vandaag eindelijk gelegd! :)

Uiteraard komen hier nog een paar vragen uit ;)
De eieren liggen allemaal bij elkaar en zijn hierdoor aan elkaar geplakt. Eerder heb ik gelezen dat je deze niet van elkaar af moet halen. Dit zou betekenen dat het een grote kluit aan eieren is. Dit lijkt mij niet de bedoeling. Ze liggen nu ook allemaal wat verstopt en boven op de bodem bedekking dus als ik ze hier uit haal dan kunnen ze niet allemaal goed liggen.

Er zitten ook een paar eieren tussen die bruingelig zijn. Hiervan heb ik ook gelezen dat je deze eigenlijk moet weggooien omdat ze verrot zijn. Dit is dus ook niet mogelijk omdat er goeie eieren aan vast geplakt zijn.

Mijn vraag is nu natuurlijk, wat kan ik hier het beste mee doen of juist niet mee doen?

Alvast bedankt
Mijn eieren hangen ALTIJD aan elkander ongeacht legbak. En heb ook al bruinere eieren gehad.

Nu heb ik ze zelf niet van elkander verwijderd. Ik gebruik sinds vorig jaar (1ste keer toen gebruikt) die herp nursery, en had daar met zo'n stapel een uitkomst van 100% van alle witte eieren.

andere broedbak die ik daarvoor gebruikte, kwam nooit echt goed.

Ofwel kan je de eieren met iets behandelen (aangezien er van af halen niet echt een oplossing is)...
ofwel een dikke maand wachten en ze daarna proberen te verwijderen. (slangen zijn dan normaal gezien goed ontwikkeld en kan het geen kwaad als de eieren gedraaid worden. Echter is dit wel eigen beslissing en eigen verantwoordelijkheid.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie