Slangennamen

Voor kletstopics over je bromfiets of je oma
Puncky
Berichten: 414
Lid geworden op: 19-11-2009 19:41

Bericht door Puncky » 24-11-2009 12:31

We noemen ze gewoon wat ze zijn dus wild - candy - modley em missing anders geen namen zo ook de vogels hebben geen namen alleen de dieren van mijn dochter hebben een naam dat zijn de cavia's (jippy en puncky) en het konijn (blacky)

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 17-01-2011 20:10

Hoewel dit topic al heeeeeel oud is, vond ik het toch leuk om even te reageren. ik vind het een leuk topic en hoop dan ook dat er nieuw leven ingeblazen word.

Mijn slangen: ik ben al een tijdje geöbserdeerd door metalbands. En je ziet vaak dat de leden van metalbands vreemde/leuke bijnamen krijgen. Zo ben ik tot het idee gekomen om mijn slangen naar bandleden van bands die ik goed vind te noemen.

Zo heet mijn Amel; Count seth, naar de gitarist van 'Becoming the Archetype', een christelijke progressieve melodic deathcore band. en omdat Seth een Egyptische god was die ook iets met slangen te maken heeft.

Mijn wildkleur heet Lambesis, naar Tim Lambesis, de zanger van As I Lay Dying, 1 van mijn favoriete bands. Ik heb voor deze naam gekozen omdat er 'sis' in zit. een geluid dat mensen vaak met slangen associeëren.

Mijn volgende slang wordt waarschijnlijk een blue eyed leucystic regius, die ik 'Yogi' ga noemen. Dit is de bijnaam van de drummer van 'Demon Hunter', Mijn nummer 1 favoriete band. Ik noem deze slang ook Yogi omdat de naam op Yoghurt lijkt, en een blue eyed leucystic ook wel een yoghurtkleurtje heeft. Los daarvan heeft de drummer van 'demon hunter' ook blauwe ogen.

Heel lulverhaal, maar ik vind het leuk om mijn huisdieren toepasselijke namen te geven. Zo heten onze cavia's 'ceres' en 'demeter' naar de griekse en latijnse godinnen van de landbouw en het graan.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 17-01-2011 20:25

Gideon schreef:Hoewel dit topic al heeeeeel oud is, vond ik het toch leuk om even te reageren. ik vind het een leuk topic en hoop dan ook dat er nieuw leven ingeblazen word.

Mijn slangen: ik ben al een tijdje geöbserdeerd door metalbands. En je ziet vaak dat de leden van metalbands vreemde/leuke bijnamen krijgen. Zo ben ik tot het idee gekomen om mijn slangen naar bandleden van bands die ik goed vind te noemen.

Zo heet mijn Amel; Count seth, naar de gitarist van 'Becoming the Archetype', een christelijke progressieve melodic deathcore band. en omdat Seth een Egyptische god was die ook iets met slangen te maken heeft.

Mijn wildkleur heet Lambesis, naar Tim Lambesis, de zanger van As I Lay Dying, 1 van mijn favoriete bands. Ik heb voor deze naam gekozen omdat er 'sis' in zit. een geluid dat mensen vaak met slangen associeëren.

Mijn volgende slang wordt waarschijnlijk een blue eyed leucystic regius, die ik 'Yogi' ga noemen. Dit is de bijnaam van de drummer van 'Demon Hunter', Mijn nummer 1 favoriete band. Ik noem deze slang ook Yogi omdat de naam op Yoghurt lijkt, en een blue eyed leucystic ook wel een yoghurtkleurtje heeft. Los daarvan heeft de drummer van 'demon hunter' ook blauwe ogen.

Heel lulverhaal, maar ik vind het leuk om mijn huisdieren toepasselijke namen te geven. Zo heten onze cavia's 'ceres' en 'demeter' naar de griekse en latijnse godinnen van de landbouw en het graan.
Bij het horen van Count, denk ik altijd aan de "witte god" (zie een der laatste cd's) Varg Vikerness, beter gekend als Burzum.

Mijn slangen hebben (toch een deel) ook een naam. Zo is het eenvoudiger om te praten met andere die je slangen ook kent. (vb als je meerdere wildkleurs hebt, dan is het van: die wildkleur dit en die wildkleur dat, maar over welke heb je het dan?

Hier de namen. Ik kom uit belgie en ik hou van black metal:

Code: Selecteer alles

geslacht morph => naam
0.1.0 Caramel => Stella
1.0.0 Hypo => Artois
=> 1ste kleintje van Stella Artois heeft ook een naam:
1.0.0 Wildkleur => Jörmungandr
De rest heb ik geen naam gegeven. Ik was nog aan het denken van: Duvel, Jupiler, ...
Maar dan denken ze dat je een alkolieker bent:p
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 17-01-2011 20:28

Ik ken varg vikernes, maar hij is satanisch/anti-christelijk dus tegen mijn eigen morelen in, luister ik daar niet naar (ben zelf gelovig). Hoewel ik de sound van Black metal wel vet vind.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 17-01-2011 20:49

Gideon schreef:Ik ken varg vikernes, maar hij is satanisch/anti-christelijk dus tegen mijn eigen morelen in, luister ik daar niet naar (ben zelf gelovig). Hoewel ik de sound van Black metal wel vet vind.
Ik heb me deels tegen de kerk verzet (ben gedoopt en alles wat er bij komt...) maar voor mij hoeft het niet... Nu qua religie, ieder zijn mening, Ben voor dit genre ooit gegaan, toen ik mijn 1ste anti christelijke groep zag:p
was tevens aan het denken om andere kleintjes de andere bier namen te geven: Satan, Lucifer, Duvel, Hellevuur, ... Maar dat is voor de gene die ik dus niet weg doe (even terug on topic gaan)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 17-01-2011 20:54

Als ik niet in een geweldige kerk had gezeten, had ik me ook verzet hoor :). Ik werd soms zo doodgegooid met jezus (laat ik het zo maar zeggen), dat ik er gek van werd, maar daar heb ik me overheen gezet door zelf na te denken en de bijbel meer te interpreteren zoals ik dat zelf wil, in plaats van de bijbel te interpreteren op een manier zoals anderen dat willen. En dan word het christendom een stuk aantrekkelijker. Maar ach ja, we're all one big happy family. Ik heb op concerten, christelijk of niet, vaker gespreken met satanisten/anti-religieuzen. En ik zie het net zo als iemand met een ander politiek standpunt, het zijn gewoon maar andere mensen, met een andere mening.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Feuer
Berichten: 503
Lid geworden op: 06-10-2010 23:45

Bericht door Feuer » 17-01-2011 21:17

Zo iedereen heeft goed over de namen van de slangen nagedacht :P

Ikke dus niet, die van mij heten gewoon:
Venom, Danger, Villain, Envy en Poison.
1.1 Wildkleur '06
0.1 Wildkleur '08
1.0 Amel '10
1.0 Pastel stripe/motley '11
0.1 Anery '13

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 17-01-2011 21:18

vind ik ook leuke namen. Idd minder doordacht dan bijv. de mijne, maar zeker niet minder leuk.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 17-01-2011 21:20

Feuer schreef:Zo iedereen heeft goed over de namen van de slangen nagedacht :P

Ikke dus niet, die van mij heten gewoon:
Venom, Danger, Villain, Envy en Poison.

:)) Goede namen voor brave gutjes
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 18-01-2011 11:13

Gideon, zou jij je onderschrift-afbeelding willen verwijderen of verkleinen?
Afbeelding

Plaats reactie