Dit forum is dood

Voor kletstopics over je bromfiets of je oma
Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Dit forum is dood

Bericht door Gideon » 26-01-2011 10:11

Ik vind dit een geweldig forum, en daarom vind ik het heel jammer dat er hier zo weinig gecomment word. Ik check zeker 10x per dag het forum en meer dan de helft van de tijd is er niets gebeurd als ik check (om de paar uur).

Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik probeer zoveel mogelijk te commenten en dit forum in leven te houden. En ik merk dat er altijd een soort harde kern forum-gebruikers blijft (anitaz, leon, rwin, panterophis, tivoli, tokopstok etc.) en dan zijn er een paar mensen die een weekje tot 2 weken op het forum zitten en daarna nooit meer iets van zich laten horen.

Hoe kunnen we zorgen dat mensen blijven?

Ik post dit niet omdat ik boos ben dat er te weinig gepost word enzo, maar ik wil mensen een beetje aan het denken zeten, want van de 100+ leden die we hebben zitten er maar 10-15 echt regelmatig op het forum.

Ik wil hierbij een soort brainstorm-dinges oproepen om even te kijken wat we kunnen doen om dit kleine forum iets groter/populairder te maken.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Re: Dit forum is dood

Bericht door Loki » 26-01-2011 10:37

Gideon schreef:...en dan zijn er een paar mensen die een weekje tot 2 weken op het forum zitten en daarna nooit meer iets van zich laten horen...
Vele hebben meestal een vraag of zitten met een probleem, vandaar dat ze zich even lid maken. Vanaf hun vraag/probleem opgelost is, verdwijnenen ze. (was bij mij ook de bedoeling, aangezien ik normaal nooit op forums zit).

Als jij om de zoveel uur controleert, proficiat, maar niet iedereen kan dit doordat ze moeten werken, en niet altijd achter een computer kunnen zitten (is geen aanval hoor). Ik controleer ook vaak... :D

En er zijn leden die enkel antwoorden op vragen betreffende ziekte, of wat effectief met gezondheid van de dieren gaat. Wat ergens vind ik veel belangrijker is.

Als je hier een vraag stelt krijg je binnen de 24u antwoord, wat ik wel snel genoeg vind. Ook al is het een vraag qua gezondheid.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 26-01-2011 10:41

In mijn optiek kun je beter een forum hebben waar nuttig gepost wordt dan een forum waar gepost wordt om het posten en er zodoende veel onzin op komt te staan.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 26-01-2011 10:51

rwin schreef:In mijn optiek kun je beter een forum hebben waar nuttig gepost wordt dan een forum waar gepost wordt om het posten en er zodoende veel onzin op komt te staan.
Dat is dan de taak van moderators he, om desnoods volledig van de pot gerukte posts te verwijderen, of aanpassen of weet ik wat:)

en trouwens, daar is het café toch voor?
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Tivoli
Beheerder
Berichten: 704
Lid geworden op: 15-09-2009 23:58

Bericht door Tivoli » 26-01-2011 11:09

Statistisch gezien doen we het niet eens heel gek.
Een normaal forum heeft misschien duizenden leden , en ook een 'harde kern' van tientallen mensen.
Wij hebben nou eenmaal nog niet veel leden.
Er is toch zo'n 15% die actief post,en dat is best wat voor een jong en klein forum als dit.

Wat kunnen we er aan doen?
Nieuwe mensen aantrekken, guttenforum bekender maken in slangenwereld... Maar zoiets duurt lang.
Op beurzen worden altijd kaartjes en stickers verspreid. Maar pas als een persoon een kaartje voor de tiende keer onder ogen heeft denkt hij: hee, dit heb ik eerder gezien. Dan wordt de interesse pas gewekt.
Dat geeft niet , maar het vergt tijd om [mond op mond] bekendheid te krijgen. :)

En wat rwin schreef was waarschijnlijk geen kritiek op dit topic.
Waarschijnlijk was het een constatering op andere forums, waar veelal prietpraat wordt geuit. Die fora leven op hun speltopics, fotospellen , besprekingen over tv programma's en nog veel meer dat totaal niks te maken heeft met slangen.
Dat is niet erg, dat moeten ze zelf weten,maar ik prefereer een gewoon gezellig forum waar iedereen terecht kan en eerlijk behandeld wordt.

Om een lang verhaal kort te maken : we moeten geduld hebben om bekendheid te krijgen. Enne.... mond op mond reclame werkt het beste.. ;)
Afbeelding

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 26-01-2011 12:12

Afbeelding

(helemaal met Tivoli eens. Plaatje is als grap bedoeld).

Ik ben zelf ook moderator bij andere fora. Ondanks dat jij het niet zo druk vindt ben ik wel van mening dat dit een heel serieus, maar ook gezellig forum is. Geen gedoe met stomme topics waar iedereen optelt??? Zo'n domme flauwe kul. iedereen wordt in zijn waarde gelaten en iedereen probeerd een goed antwoord te geven.
Niet iedereen heeft tijd om de hele dag te posten en te checken. Mensen moeten naar school of naar het werk en niet iedereen heeft internet op zijn mobiel. 15% is toch echt een goede score. Op een tafeltennis forum waar ik zit zijn 780 leden, en 12 die regelmatig posten.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 26-01-2011 13:42

Mijn opmerking was geen kritiek op het forum maar gewoon een algemene opmerking.

Zelf zit ik op diverse fora, de reden dat ik er zit is omdat ik niet stil wil staan met de hobby en wil blijven leren en mijn eigen ervaringen delen.
Verder vind ik het erg leuk om te zien wat voor dieren anderen hebben maar vooral hoe ze te verzorgen en hoe ze gehuisvest zijn.

Je kunt aan de meeste post van mij ook zien dat ik er altijd wel iets bij zet over de verzorging of waar de slang oorspronkelijk vandaan komt.

In topics als het café of dergelijke topics zul je mij ook een stuk minder vaak zien posten, af en toe eens leuk maar daar gaat het mij niet om en meestal lees ik dergelijke topics niet eens of maar heel af en toe. Ieder zijn meug.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

pantherophis
Berichten: 627
Lid geworden op: 19-12-2009 16:41

Bericht door pantherophis » 26-01-2011 14:18

idd soms geduld hebben ik doe me best met stikkers en flyers uitdelen op beurzen
maar ben het ook eens niet teveel onzin vragen posten :D Afbeelding
ben liever gezellig dan dat andere forum waar je soms als oudvuil werd behandeld

ben wel benieuwt of me acties (stikkers en flyers) wel helpen
nog niks van gemerkt hier
1.1 amel 150 cm beide
1.0 amel 100 cm
0.1 WK 140 cm

enjoy
Berichten: 56
Lid geworden op: 27-01-2011 16:47

Bericht door enjoy » 02-02-2011 17:44

ik denk dat er op alle forums regelmatig rustige perioden zijn
:?

aangezien ik in t dagelijks leven ook regel matig te horen krijg
dat ik het presteer 5 kwartier in een uur te kletsen
zal ik proberen wat leven in de brouwerij te brengen :D

ben er vanaf morgen wel ff een paar dagen tussen uit naar A'dam met mn ventje dus de komende dagen zul je mij ff niet horen(lezen in dit geval)
eens kijken of er nog mooie reptielen winkels te vinden zijn daar


gegroet :wave:
ervaring is leren van je fouten,sommige mensen hebben heel veel ervaring!

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 02-02-2011 17:56

Er zijn zeker een paar mooie winkels in amsterdam. Ik ken de namen niet, maar je kan natuurlijk altijd even googlen :D .
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Plaats reactie