Exo terra en LR broedstoven trekken op niet veel...

Voor kletstopics over je bromfiets of je oma
Plaats reactie
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Exo terra en LR broedstoven trekken op niet veel...

Bericht door Loki » 06-02-2011 11:16

Ik hoop dat het juist geplaatst is.
Exo terra en LR broedstoven trekken op niet veel...
Ik heb 7 maand geleden een LR broodstoof (hurp nursery 2) aangekocht. Na nog geen half jaar was deze kapot. En kreeg er volgens de winkel geen garantie op. (hier is men bij wet verplicht 2 jaar te geven.) Na lange discussie hebben ze al mijn geld terug betaald. (Had hier wel 1 goede nest mee uitgebroed)

Ok, andere winkel, deze boden de 2 broedstoven aan van Exo terra en LR. Aangezien er een vakje extra is bij die van EXO en de prijs volledig hetzelfde was (afmetingen/materiaal/fabriek is ook hetzelfde) heb ik deze laten proefdraaien.

Ik heb ze nu terug ingestoken gehad (vorige week) en nu kom ik ineens niet meer boven de 25 of onder de 25 graden (staat ingesteld op 34). Je hoort hem wel lawaai maken...

Dinsdag er dus mee terug naar de winkel (is vandaag en morgen niet open.) Grootste probleem is, mijn eieren komen een van de dagen... (kan binnen een week al zijn)...
Als dit dan nog is gebeurd met mijn eieren erin... dan wil ik nog niet aan eventuele gevolgen denken.
Conclusie: 2 identieke broedstoven - apparte winkels - beide kapot na 1/geen keen gebruikt.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 06-02-2011 13:46

zelf 1 maken? bijvoorbeeld met een curver met 2 warmtematjes eronder, en dan gewoon wat vochtig vermuciliet erin? En dan in de kast zetten.

Ik heb weinig verstand van kweken, maar dit lijkt mij een handige manier, gezien het feit dat het vochtig en warm moet blijven.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 06-02-2011 15:30

Gideon schreef:zelf 1 maken? bijvoorbeeld met een curver met 2 warmtematjes eronder, en dan gewoon wat vochtig vermuciliet erin? En dan in de kast zetten.

Ik heb weinig verstand van kweken, maar dit lijkt mij een handige manier, gezien het feit dat het vochtig en warm moet blijven.
Voor zelfmaak is het zowiezo te laat. moet zeker degelijk proefdraaien e.d. en ben niet echt een knutselaar.

En bovendien: heb al 1 keer gehad dat een ismo bak TE WARM werd met alle gevolgen van dien. Was door externe factoren (hittegolf) en was die dag niet thuis...:s

Dus als ik zelf maak moet deze goed isolerend zijn en er zeker ook een koeling opzitten. zodat ik iets geruster ben.

Misschien dat ik naar volgendjaar toe een maak. (ben van plan dan ook om een 3 tal nesten te bekomen)
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 06-02-2011 16:26

Ik heb een broedstoof van glas, met daar in een verwarmings element uit de vissen wereld, draait altijd goed.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

Plaats reactie