Waarom...

Voor kletstopics over je bromfiets of je oma
GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 10-02-2011 09:58

Loki schreef:
GarField000 schreef:De een zegt 300 gram voor een vrouw, de ander zegt 350 gram en liefst zelfs 400 gram.
Mijn vrouw is (als ik rond zie op MP en andere 2de hands sites) VEEL GROTER dan de gemiddelde aangeboden gut man/vrouw.
Ik haal het gewicht van mijn vrouw niet naar beneden. Anders zou ik ze enkele MAANDEN niet moeten voederen (krijgt max 1 muis/kleine rat per week en zit nu rond de 500 gram...)...
Ik bedoelde hiermee goed gewicht om te kweken. Een goed gevulde gut kan zomaar 800/900 gram wegen hoor.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 10-02-2011 10:06

-Jakibani- schreef:Zie, zelfs hier zijn de meningen verdeeld, omdat men handelt uit eigen ervaring...
Ik zeg niet dat iemand iets fout doet of geen kennis heeft, maar voor een beginner is het echt moeilijk om te proberen het juiste te doen als je zoveel afwijkende dingen hoort...

Over het geslachtsrijp zijn van een gut... heb ik ook al verschillende dingen gehoord:

- Met 3 jaar is de vrouw groot genoeg voor voortplanting
- Met 1,5 jaar kan een koppel al gaan voortplanten
- Als de vrouw 300 gram weegt... als de vrouw 200 gram weegt.... en veel er tussen in....
Volgens mij zijn we het over het algemeen wel met elkaar eens hoor.
En 300 of 350 gram (wanneer een vrouw klaar is voor de kweek) is ook geen wereld van verschil. Trouwens geen eigen ervaring, maar ervaring van anderen. Je moet gewoon de gulden middenweg nemen. Wil je 100% geen risico lopen pak je een groter getal .. kun je niet wachten doe je het bij de 300 gram. Het zijn ervaringen die mensen delen. Het is geen handleiding van a tot z die je moet/kunt volgen. Ook eigen inzicht en verstand moet je gebruiken.
-Jakibani- schreef: Volgens Garfield zijn ze dus "snel" geslachtsrijp... maar wat is snel in jouw ogen?
Hier bedoel ik mee dat je mannen en vrouwen uit elkaar moet halen voordat ze geslachtsrijp zijn. Dus voordat ze 5/6 maanden zijn uit elkaar halen. Je wil toch geen risico lopen dat een te kleine vrouw eieren krijgt die ze niet kwijt kan? Want ze sterven sneller als je denkt.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

GarField000
Moderator
Berichten: 1667
Lid geworden op: 26-10-2009 10:56

Bericht door GarField000 » 10-02-2011 10:08

Ik zal voor de grap mijn vrouwen eens wegen bij de volgende voederbeurt.
Ze zijn beide 1 1/2 jaar maar de een is vele malen dikker.
Leeftijd is dus erg lastig om aan te geven wanneer je kunt gaan kweken.
21.21 Pantherophis guttatus guttatus
2.6 Thamnophis diverse ondersoorten
1.0 Furcifer pardalis ambilobe 'red bar'

Plaats reactie