Wat te doen na weigeren

Van Pinky tot jonge rat
Plaats reactie
jeffvtn
Berichten: 11
Lid geworden op: 10-07-2011 20:05

Wat te doen na weigeren

Bericht door jeffvtn » 17-07-2011 01:08

De voorlaatste keer dat ik mijn slang een levende muis gaf weigerde mijn slang deze. Dit kwam doordat hij kort daarna ging vervellen...

Probleem is. Ik heb 1 slang en heb een hekel aan knaagdieren(sorry kan er niks aan doen).

Ik wil niet een week lang of langer een knaagdier verzorgen.

Nu dacht ik bij deze, achja... hij overleeft het 5 minuten met een slang in een curver, dit ventje heeft zijn vrijheid verdient en heb hem in de bosjes weggezet.

Na een kwartiertje ging ik de deur uit en liep de kat van de buren ermee...

Wat kan ik nou het beste doen met zo een "overlever"?

Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 17-07-2011 02:24

Klinkt misschien cru, maar in een plastic zakje, en dan met een flinke klap tegen de muur. Op slag dood, zou niet zo,n hele groote pui hoop moeten geven. Daarna in de vriezer, en weer ontdooien als je je slang weer eten gaat geven. Als je ,m niet tegen de muur wilt slaan, kan je ,m ook met een schroevendraaier de nek breken, dus muis op tafel schroevendraaier met de steel tussen de kop en romp, en dan stevig duwen, moet zo gebeurt zijn. Beide manieren zijn pijnloos.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 17-07-2011 10:02

Gideon schreef:Klinkt misschien cru, maar in een plastic zakje, en dan met een flinke klap tegen de muur. Op slag dood, zou niet zo,n hele groote pui hoop moeten geven. Daarna in de vriezer, en weer ontdooien als je je slang weer eten gaat geven. Als je ,m niet tegen de muur wilt slaan, kan je ,m ook met een schroevendraaier de nek breken, dus muis op tafel schroevendraaier met de steel tussen de kop en romp, en dan stevig duwen, moet zo gebeurt zijn. Beide manieren zijn pijnloos.
Kleine opmerking... Sommige zijn echt taai (klop ze meestal met hun nek tegen de rand van een werktafel, en toch nog durven ze het overleven), en het vergt een beetje ervaring om dit van de 1ste keer goed te doen...

Maar als je het doet, is het in principe geen verloren muis he... Dan kan je ze nogmaals gebruiken.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

Plaats reactie