Eigen kweek

Van Pinky tot jonge rat
Gideon
Berichten: 595
Lid geworden op: 02-09-2010 11:01

Bericht door Gideon » 24-11-2010 12:00

Tja, sommigen vinden het zielig voor de muizen. Ik vind het nog zieliger voor de slang als die niets te eten heeft en doodhongerd.
Dieren:

0.2.0 Pantherophis guttatus guttatus
0.1.0 Phelsuma grandis
0.2.0 Cavia porcellus

Verwacht:
1.0.0 Boa constrictor imperator

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 24-11-2010 20:38

quota schreef:
Tokopstok schreef: En ja, levend invriezen is cru.
Zelf de nek breken zou ik niet kunnen.
Beide geen optie (voor mij).
Ik ben dus blij met de dierenwinkel in de buurt die alle soorten en maten voederdieren verkoopt.
.


Handig inderdaad als je een winkel in buurt hebt. Welke is dat dan? Ik woon bij je in de buurt maar zou alleen Jeff's weten op kronenburg? Die heeft levend niet alle maten. Mijn jonge gut wil alleen levende pinkies of fuzzy's....dus ik zal wel moeten.

Over het zelf doodmaken van muizen op deze manier kan ik kort zijn. Het is gruwelijk.....maar ik vind dat we het met zijn allen verplicht zijn naar de muizen toe om het snel te doen. Dus....even slikken en er snel een eind aan maken. Voor de muis is het erger :D .

.
Idd Jeff. Maar aangezien ik tot nu toe alleen nog maar iglo heb gevoerd, is ie dus zeer oké :D
Een 9-tal Gutten beestjes

Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 20-01-2011 17:00

Mijn pinkys/fuzzen gaan - indien ik er te veel heb - zo de vriezer in.
Vanaf springers klop ik ze 1 keer even tegen een houten tafel rand met hun nek. Leven vaak nog een beetje (beetje kreupel, nek gebroken 9/10) en dan de vriezer in.

Het enige lastige aan zelf kweken is (op de geur na dan):
Ofwel heb je er te weinig (af en toe al gehad)
ofwel heb je er te veel dat je ze niet uit een kunt halen (zat ooit met een 100-tal voederdieren), wat toch, in goede instantie 1 jaar voer is voor 3 slangen (vervellingen enz meegerekend).

Nu ze op zijn ben ik in april terug begonnen qua kweken: 6 vrouwtjes 1 mannetje, zo 3 bakken... Resultaat: Als ik geluk had een nestje...
Nu nog eens nieuwe muizen, zowel man als vrouw gaan halen, in de hoop dat deze terug kweken als de eerste.

Als al mijn slangen het formaat hebben voor kleine ratten ( nu 3/8 ) dan ga ik lichtjes terug naar ratten overschakelen. (nadat ik mijt had bij 1 rat, heb ik de rest ook even geliquideerd en weggegooid)
Ik heb hier in de nabije omgeving 2 mensen die ook gutten hebben en 1 iemand met een 2 tal regiussen. Indien ik te veel voeder heb, komen zij vaak bij mij halen. (goedkoper dan in de winkels en dichterbij. Indien die niet aten (levende) dan kunnen ze die terug brengen. (gaat dan wel een andere bak in))
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

rwin
Berichten: 961
Lid geworden op: 18-10-2009 23:52

Bericht door rwin » 21-01-2011 14:08

Levend de vriezer in is zeer dier onvriendelijk, zelfs bij pinkies.
Je kunt ze beter eerst een tik geven zodat ze dood zijn voor ze ingevroren worden.

Wat betreft de ratten vind in persoonlijk dat je de ratten die mijt hadden hier ook tegen had kunnen behandelen . Er zijn verschillende goede middeltjes te krijgen om ze van de mijt af te helpen. Voor oud vuil maar weggooien is in mijn optiek behoorlijk respectloos. Het mogen dan voedsel dieren zijn maar ook daar behoor je voor te zorgen.
In het bezit van een aantal dieren met en zonder poten.
Afbeelding

Plaats reactie