Voedseldieren overzicht

Van Pinky tot jonge rat
Loki
Berichten: 704
Lid geworden op: 19-12-2010 20:15

Bericht door Loki » 12-01-2011 23:05

flupke schreef:Ja, mijn gerbils zijn eigenlijk bedoeld voor mijn regius.
Ik heb één regius man wildkleur, en daar ik gelezen had dat de gerbil in de natuur deel uitmaakt van het voedsel van de regius, ben ik beginnen kweken met een gerbilkoppel. Temeer daar gerbils practisch niet ruiken, was dit mooi meegenomen.
Zodoende, heeft mijn regius ook nog nooit iets anders gegeten dan gerbils, die hij met veel smaak naar binnen werkt! Want dood voer weigert hij en ratten vond ik te vies ruiken om in huis te houden.
En als nu ook de gutten die gerbils konden eten, was er geen enkel probleem meer.
Weet wel dat er een kans is dat je regius dan niet meer gewoon ander voer eet he.
Heb dit al vaker gezien dat een regius vanaf 1 keer een gerbil te eten WIJGERD om ratten te eten. Werd zelfs agressief doordat die 5 maand niet gegeten had. (pakte geen ratten meer) En een gerbil is bij mij in de buurt het dubbel qua prijs van een rat.
Nu weet ik niet hoeveel kweek koppels qua gerbils je hebt. Maar aangezien ze mindervaak leggen veronderstel ik toch enkelen.
1.1 O.t.t.
1.1 O.t.r.
1.1 P.g.g. Snow
1.1 p.g.g. Gold Dust
0.1 P.g.g. Caramel
0.1 P.g.g. Hypo Sunkissed
2.0 P.g.g. WK
1.0 P.g.g. Hypo
1.0 P.g.g. Butter
7.5 P.g.g. diverse

flupke
Berichten: 25
Lid geworden op: 04-12-2010 13:22

Bericht door flupke » 13-01-2011 14:31

Daar ik maar één regius heb, valt het verbruik van gerbils best mee; aan één gerbil per week- en in de winter zelfs dat niet- kom je met twee koppels gerbils ruim toe. Heb er overlaatst naar de dierenwinkel gebracht omdat er teveel waren.
Zouden dwerghamsters een alternatief kunnen zijn? Kunnen ze dienen als voedseldier voor zowel de gutten als de regius? Het is echt de stank van de muizen die me tegenhoudt, vooral van de mannetjes dan!
Misschien kan het helpen de mannetjes steeds eerst op te voeren en de vrouwen te sparen?
Hoeveel mannetjes muizen heb je nodig voor hoeveel vrouwtjes om een vlotte kweek te verkrijgen?
Het enige probleem bij gerbils is dat de man bij het vrouwtje moet blijven om de jongen mee op te kweken. Je kan je kweek dus niet goed plannen omdat het vrouwtje na de bevalling direct weer gedekt wordt.

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 13-01-2011 20:51

Ik heb 11 Python regius liggen, maar ze eten of muis of rat.

Gerbils of hamsters geef ik alleen als het dier echt niet wilt eten.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

EVOW
Berichten: 19
Lid geworden op: 04-11-2013 00:40

Bericht door EVOW » 04-11-2013 01:44

Handig lijstje, daar hebben beginners , zoals ik , wat aan!
Pantherophis guttata guttata

Plaats reactie