geslacht bepalen

Er bestaan geen domme vragen,stel ze hier!
Leon m
Berichten: 436
Lid geworden op: 28-10-2009 20:39

Bericht door Leon m » 18-05-2010 21:49

geeft niks kan iedereen overkomen
ik ga er ook niet van uit dat tie iets mankeert
maar hou er rekening mee voor de volgende keer :P
(en geloof me die komt wel )
hou ze even apart

ik heb hier de dieren minimaal een maandje apart zitten
voor dat ze met andere slangen in aanraking komen
zeker weten dat ze niks hebben dan pas bij de rest

maar zo van de foto`s af te zien in je andere topic
lijkt het me een mooi beestje
support your local snake rescue team
webshop: www.thebeanieshop.nl
twitter : http://twitter.com/thebeanieshop

dancis
Berichten: 80
Lid geworden op: 09-12-2009 01:07

Bericht door dancis » 18-05-2010 22:26

Jazeker , wijze les inderdaad voor een volgende keer.......... en dat ie er komt is zeker.

Is een verslavende hobby merk ik wel en als je geen kinderen hebt ga je al je tijd maar aan je beesten besteden :D

Maar het begint nu al weer te kriebelen , het is dat we nu de ruimte nog niet hebben maar anders had ik weer een nieuw terrarium gemaakt.

Dan kan ik de mannen bij elkaar zetten en de vrouwen bij elkaar in een terra maar goed dat komt nog wel een keer. Het is hier toch al een halve dierentuin :klap:

Zit al aan een stelling te denken , maar de terra's die ik nu heb , hebben afwijkende maten jammer genoeg en had al gekeken naar zo'n stelling kast maar die zijn allemaal te klein helaas

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 19-05-2010 10:43

Tja een stelling kan je makkelijk zelf maken hoor, vast wel een handig iemand in de buurt :D

Als je een nieuwe gutje koopt, kan je daar beter altijd een apart terrauim voor hebben staan, dan heb je later minder kan op erge of zieke dieren.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

dancis
Berichten: 80
Lid geworden op: 09-12-2009 01:07

Bericht door dancis » 30-05-2010 22:23

Anitaz schreef:Tja een stelling kan je makkelijk zelf maken hoor, vast wel een handig iemand in de buurt :D

Als je een nieuwe gutje koopt, kan je daar beter altijd een apart terrauim voor hebben staan, dan heb je later minder kan op erge of zieke dieren.

gr Anita
Nou na effe het internet te hebben afgestruind , een mooie stelling gevonden voor een paar centen..... scheelt weer knutsellen :D

Effe met dettol erdoor heen , en dan binnenkant nog een beetje aflakken want zag nog wat kleine openingen maar het is hechthout dus watervast.

Ik kan de tussenschotjes erin laten zitten als ze ik ze apart zet een tijdje en als ze bij elkaar kunnen dan kan ik gewoon het schotje er tussen uit halen en dan hebben ze allebei een grotere terra.

Afbeelding

Afbeelding

Anitaz
Berichten: 1042
Lid geworden op: 20-10-2009 13:41

Bericht door Anitaz » 30-05-2010 22:39

Ziet er leuk, ik heb gelukkig voldoende knutselpersoneel.

gr Anita
20 rattenslangen
10 koningspythons
1 kousenbandje
muizen en ratten

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 30-05-2010 23:20

Wel ff een kwastje er overheen en dan kun je die stelling heel mooi maken.
Ik zou 'm dan denk ik een donkere kleur geven.
Kan altijd en past overal wel wel bij :D
Een 9-tal Gutten beestjes

dancis
Berichten: 80
Lid geworden op: 09-12-2009 01:07

Bericht door dancis » 30-05-2010 23:25

tsja die luxe heb ik helaas niet , moet het allemaal zelf doen :P

Maar goed nu kan het vrouwtje apart als het inderdaad een vrouwtje is maar moet nog even naar de dierenarts om het met zekerheid te bepalen. Want de andere die we al hadden is 100 % man. Dus dat gaat niet samen.

En dan hebben we weer ruimte voor 3 andere.....

Is het eigenlijk mogelijk om 2 mannen bij elkaar te zetten ? of wordt dat vechten zoals met veel andere dieren?

Maar zondag naar houten , kunnen we weer kijken voor meer nieuwe aanwinst. Dit is een verslavende hobby hoor, heb altijd gezegd dat ik het bij 1 zou houden maar daar moet ik na een half jaar alweer op terug komen 8)7

dancis
Berichten: 80
Lid geworden op: 09-12-2009 01:07

Bericht door dancis » 30-05-2010 23:28

ja de stelling word minimaal zo donker als de voorkant zeg maar. dus de stelling moet effe gebeits worden of een likje verf erover zodat alles een kleur krijgt.

Maar dan moet vrouwtje morgen eerst mee om een kleur uit te zoeken :D

Tokopstok
Moderator
Berichten: 1445
Lid geworden op: 11-10-2009 18:47

Bericht door Tokopstok » 31-05-2010 00:05

dancis schreef:Is het eigenlijk mogelijk om 2 mannen bij elkaar te zetten ? of wordt dat vechten zoals met veel andere dieren?
Dit is geen probleem. Die leven rustig langs elkaar heen.
Wel moeten ze ongeveer van dezelfde grootte zijn, anders heb je kans dat de een de ander opeet.
Een 9-tal Gutten beestjes

dancis
Berichten: 80
Lid geworden op: 09-12-2009 01:07

Bericht door dancis » 31-05-2010 00:15

oh oke , ik dacht wel dat het kon maar wist het dus niet zeker dus dan vraag ik het hier maar even voor de zekerheid en we straks een mooie man zien in Houten en dat ze dan niet bij elkaar kunnen :D

Plaats reactie